Az alábbi rövid felvételen Gita teljesen megpakolva, Boston utcáin követi tulajdonosait. A kétkerekű gép beépített érzékelőkkel és kamerákkal rendelkezik, hogy ne vesszen el a városi forgatagban, személyiségi jogok miatt ugyanakkor nem menti el a felvételeket.
Gitat bárki megrendelheti a mygita.com oldalon potom háromezer-kétszázötven dollárért, azaz körülbelül egymillió forintért. Első prototípusának 2017-es bemutatója óta a Piaggio Fast Forward sokat változtatott a robot mozgásán, teherbíró képességén, kommunikációján és külső megjelenésén. Az Amazon, a FedEx és a Ford egy ideje már kísérletezik csomagküldő robotok fejlesztésével, Gita azonban az átlag vásárlóknak készült. Még a neve is ezt sugallja, a gita ugyanis olaszul rövid kiruccanást jelent. A vezérigazgató a The Robot Report-nak mesélt találmányáról:
"Gita életkortól függetlenül mindenkit egy tartalmasabb közösségi életre inspirál azáltal, hogy elvégzi helyettük a bevásárlás oroszlánrészét."
Gita súlya nagyjából 22,2 kilogramm, maximum sebessége pedig elérheti a 9,6 kilométert. Bár gyalogos közlekedésre tervezték, de csak aszfalton használható, a lépcsőkkel és a gyeppel nem tud megbirkózni.
Töltési ideje kevesebb mint két óra, ellenben négy órán keresztül bírja a városi lóti-futit. Mindemellett ismeri a gyalogos közlekedés szabályait, így maximum sebességre csak ritkán gyorsul fel.
"Tervezéskor az átlag gyaloglási sebességet vettük alapul a futók és a biciklisek tempója helyett." - mondja Lynn.
Ha valaki a robot és gazdája közé férkőzik, az eszköz megpróbál felzárkózni, ha pedig bármilyen okból lemarad, egyszerűen egy helyben marad és tapodtat sem mozdul gazdája jelentkezéséig.
Ami pedig a kommunikációt illeti, Gitát könnyen idomíthatóra tervezték (többek között gyerekek körében is tesztelték), és ahogy a cég feje fogalmazott:
"Akár egy ötéves gyerek is könnyűszerrel elboldogul vele."
(Fotó: Pursuitist, Miro, Newatlas)