Aki követi az elektromos autók fejlődését, nem tudja nem észrevenni, hogy a mobiltelefonok fejlődéséhez kísértetiesen hasonló folyamatot lát. Sokféle gyártó sokféle termékéből tartunk az egyre egységesebb műszaki alapokra épített, bár megjelenésben egyre változatosabb választékú járművek felé. Az iparágat pedig mindössze maroknyi akkumulátor-gyártó szolgálja ki, tehát a különböző formák alatt nagyrészt már ma is ugyanazt a technológiát találjuk.
Ebben a folyamatban a mobilos analógiát követve egyértelműen a Tesla az Apple. Letisztult dizájn, stabil, saját technika a termékekben, fanatikus rajongótábor és időnként irracionális piaci, vásárlói és befektetői bizalom a cég tevékenysége körül. Na de ki lesz az elektromos autóipar Androidja, a nyílt platform megteremtője, amire bárki építhet bármilyen elektromos autót?
A Foxconn szerint ők. A tajvani elektronikai ipari óriás bejelentkezett erre a szerepre, stratégiai sajtó- és befektetői tájékoztatójában. (Ironikus színezetet ad a sztorinak, hogy véletlenül pont a Foxconn az iPhone-ok kínai összeszerelő vállalata.)
Aki nem szeretné végignézni az egész videót, annak kivonatoljuk a lényeget: MIH Open Platform néven a Foxconn egy olyan technológiai, hardveres és szoftveres elemeket is tartalmazó, sőt: gyártókapacitást is kínáló toolkitet hoz létre, melyre alapozva gyakorlatilag bárki képes lesz elektromos autót piacra dobni, ha formaterveit a cég műszaki platformjához igazodva készíti el.
Az új villanyautó-legókészletben az akku mindig a kocsi padlólemeze alatt lesz, de többféle méretű is lehet. A tengelytáv, a nyomtáv, a hasmagasság bizonyos határok között változtatható, a széles teljesítményválasztékban elérhető motor pedig kerülhet a kocsi elejébe, a hátuljába vagy akár mindkét végébe is. Így kis városi kocsitól nagy családi autón át a terepjáróig mindenféle kategóriában lehet majd autót építeni a MIH Open Platformra.
A Foxconn azt is bejelentette, hogy technológiában is a komplett elektromosautó-ipar elé kíván vágni. Már 2024-ben be szeretnék mutatni az úgynevezett szilárdtest-akkumulátort, amit a klasszikus autógyártók legbátrabbika (Lexus) is leghamarabb 2025-re ígért eddig a piacnak.
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR