Ha a Tesla az elektromos autók iPhone-ja, ez lehet majd az Android

2020 / 10 / 18 / Rácz Tamás
Ha a Tesla az elektromos autók iPhone-ja, ez lehet majd az Android
Stabil műszaki alapokat adna bárki által szabadon formálható megjelenésű elektromos autók építéséhez a Foxconn.

Aki követi az elektromos autók fejlődését, nem tudja nem észrevenni, hogy a mobiltelefonok fejlődéséhez kísértetiesen hasonló folyamatot lát. Sokféle gyártó sokféle termékéből tartunk az egyre egységesebb műszaki alapokra épített, bár megjelenésben egyre változatosabb választékú járművek felé. Az iparágat pedig mindössze maroknyi akkumulátor-gyártó szolgálja ki, tehát a különböző formák alatt nagyrészt már ma is ugyanazt a technológiát találjuk.

Ebben a folyamatban a mobilos analógiát követve egyértelműen a Tesla az Apple. Letisztult dizájn, stabil, saját technika a termékekben, fanatikus rajongótábor és időnként irracionális piaci, vásárlói és befektetői bizalom a cég tevékenysége körül. Na de ki lesz az elektromos autóipar Androidja, a nyílt platform megteremtője, amire bárki építhet bármilyen elektromos autót?

A Foxconn szerint ők. A tajvani elektronikai ipari óriás bejelentkezett erre a szerepre, stratégiai sajtó- és befektetői tájékoztatójában. (Ironikus színezetet ad a sztorinak, hogy véletlenül pont a Foxconn az iPhone-ok kínai összeszerelő vállalata.)

Aki nem szeretné végignézni az egész videót, annak kivonatoljuk a lényeget: MIH Open Platform néven a Foxconn egy olyan technológiai, hardveres és szoftveres elemeket is tartalmazó, sőt: gyártókapacitást is kínáló toolkitet hoz létre, melyre alapozva gyakorlatilag bárki képes lesz elektromos autót piacra dobni, ha formaterveit a cég műszaki platformjához igazodva készíti el.

Az új villanyautó-legókészletben az akku mindig a kocsi padlólemeze alatt lesz, de többféle méretű is lehet. A tengelytáv, a nyomtáv, a hasmagasság bizonyos határok között változtatható, a széles teljesítményválasztékban elérhető motor pedig kerülhet a kocsi elejébe, a hátuljába vagy akár mindkét végébe is. Így kis városi kocsitól nagy családi autón át a terepjáróig mindenféle kategóriában lehet majd autót építeni a MIH Open Platformra.

A Foxconn azt is bejelentette, hogy technológiában is a komplett elektromosautó-ipar elé kíván vágni. Már 2024-ben be szeretnék mutatni az úgynevezett szilárdtest-akkumulátort, amit a klasszikus autógyártók legbátrabbika (Lexus) is leghamarabb 2025-re ígért eddig a piacnak.


1 éves ROADSTER előfizetés + Renoir – A Festő és Modelljei kiállítás páros belépőjegy: 12 990 Ft
Válassz egyet a ROADSTER magazin szuper előfizetési ajánlatai közül!
Gamernek keresel karácsonyi ajándékot? Mondjuk a tuti tippeket!
Ha nem szoktál játszani, akkor gamer barátodnak vagy családtagodnak karácsonyi ajándékot választani extra kihívást jelent, ezért az Acer segítségével mondunk öt tippet, amivel sikert arathatsz.
A Toyota két új, elektromos koncepcióautót mutatott be
A Toyota két új, elektromos koncepcióautót mutatott be
A két új, kifejezetten európai piacra szánt elektromos autó két éven belül kereskedelmi forgalomba kerül a gyártó ígérete szerint.
Hidrogénbuszokkal utazhatunk decembertől néhány helyen az országban
Hidrogénbuszokkal utazhatunk decembertől néhány helyen az országban
Két darab, hidrogént fogyasztó, vízpárát eregető busz indult el próbaüzemben, hat magyar város közlekedésében próbálják ki őket.
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.