Ha a Tesla az elektromos autók iPhone-ja, ez lehet majd az Android

2020 / 10 / 18 / Rácz Tamás
Ha a Tesla az elektromos autók iPhone-ja, ez lehet majd az Android
Stabil műszaki alapokat adna bárki által szabadon formálható megjelenésű elektromos autók építéséhez a Foxconn.

Aki követi az elektromos autók fejlődését, nem tudja nem észrevenni, hogy a mobiltelefonok fejlődéséhez kísértetiesen hasonló folyamatot lát. Sokféle gyártó sokféle termékéből tartunk az egyre egységesebb műszaki alapokra épített, bár megjelenésben egyre változatosabb választékú járművek felé. Az iparágat pedig mindössze maroknyi akkumulátor-gyártó szolgálja ki, tehát a különböző formák alatt nagyrészt már ma is ugyanazt a technológiát találjuk.

Ebben a folyamatban a mobilos analógiát követve egyértelműen a Tesla az Apple. Letisztult dizájn, stabil, saját technika a termékekben, fanatikus rajongótábor és időnként irracionális piaci, vásárlói és befektetői bizalom a cég tevékenysége körül. Na de ki lesz az elektromos autóipar Androidja, a nyílt platform megteremtője, amire bárki építhet bármilyen elektromos autót?

A Foxconn szerint ők. A tajvani elektronikai ipari óriás bejelentkezett erre a szerepre, stratégiai sajtó- és befektetői tájékoztatójában. (Ironikus színezetet ad a sztorinak, hogy véletlenül pont a Foxconn az iPhone-ok kínai összeszerelő vállalata.)

Aki nem szeretné végignézni az egész videót, annak kivonatoljuk a lényeget: MIH Open Platform néven a Foxconn egy olyan technológiai, hardveres és szoftveres elemeket is tartalmazó, sőt: gyártókapacitást is kínáló toolkitet hoz létre, melyre alapozva gyakorlatilag bárki képes lesz elektromos autót piacra dobni, ha formaterveit a cég műszaki platformjához igazodva készíti el.

Az új villanyautó-legókészletben az akku mindig a kocsi padlólemeze alatt lesz, de többféle méretű is lehet. A tengelytáv, a nyomtáv, a hasmagasság bizonyos határok között változtatható, a széles teljesítményválasztékban elérhető motor pedig kerülhet a kocsi elejébe, a hátuljába vagy akár mindkét végébe is. Így kis városi kocsitól nagy családi autón át a terepjáróig mindenféle kategóriában lehet majd autót építeni a MIH Open Platformra.

A Foxconn azt is bejelentette, hogy technológiában is a komplett elektromosautó-ipar elé kíván vágni. Már 2024-ben be szeretnék mutatni az úgynevezett szilárdtest-akkumulátort, amit a klasszikus autógyártók legbátrabbika (Lexus) is leghamarabb 2025-re ígért eddig a piacnak.


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.