A Zoom IQ jelenleg is tud például fejezeteket és kiemeléseket készíteni a felvétel funkcióval rögzített értekezletekhez, a mesterséges asszisztens most még több "hatalmat" kap. Megkérhetjük az eszközt például arra, hogy foglalja össze, mit mulasztottunk el, ha késve érkeztünk egy virtuális megbeszélésre.
Ezenkívül a Zoom IQ számos más dolgot is meg tud majd tenni, például összefoglalja az értekezleteket és az azonnali üzenetekből álló beszélgetéseket a Zoom Team Chatben, illetve válaszokat is tud generálni kollégáinknak az MI segítségével. A vállalat bejelentése szerint áprilisban egyelőre csak egy szűkebb felhasználói körnek teszi elérhetővé a mesterséges intelligenciával létrehozott üzenet- és email-piszkozat lehetőségét, az értekezletet automatikusan összefoglaló funkció azonban szélesebb körben is használható lesz.
Ezek a mesterséges intelligenciával kapcsolatos tervek valószínűleg válaszul szolgálnak azokra az új funkciókra, amelyeket a Zoom fő versenytársai – a Google és a Microsoft – is hozzáadtak "munkahelyi" alkalmazásaikhoz. A Google például lehetővé teszi szövegek, képek és összefoglalók létrehozását a Dokumentumokban, a Gmailben, a Táblázatokban és a Diákban, a Microsoft 365 pedig megkezdte a Copilot for Office dokumentumok nevű mesterséges intelligencia-asszisztens tesztelését, amely a vállalkozás vagy szervezet meglévő adatait használja fel arra, hogy képezze magát, illetve, hogy felismerje a prioritásokat.
A mesterséges intelligencia terén folytatott versenyen kívül azonban a Zoom más, hasznos funkciókkal is bővült. Ilyenek például a Naptár és a Mail alkalmazások, amelyek lehetővé teszik, hogy közvetlenül a Zoomból érjük el saját időbeosztásunkat és emailjeinket. Az új Mail alkalmazással összekapcsolhatjuk a Gmail vagy Microsoft 365 fiókjainkat, míg az új Naptár-integráció lehetővé teszi, hogy közvetlenül a Zoom-ból érjük el az általunk használt, más cég által fejlesztett naptárunkat. Mindkét új funkció elérhető a Zoom oldalsávján keresztül, ahol például emailt is küldhetünk a találkozó szervezőjének, hogy közöljük vele, ha késni fogunk.
Szintén új funkció a Huddles, amelyet „videós virtuális munkaterületként” ír le a Zoom. Ezzel gyors videohívásokat kezdeményezhetünk és lehetőségünk nyílik egy-egy gyors kérdéssel kollégánkhoz fordulni ugyanúgy, mintha az irodában mellette ülnénk, sőt, a Huddles-szel akár ebéd közben is beszélgethetünk azokkal, akik otthonról dolgoznak. Ez a Zoom szerint azért fontos, mert segíthet szorosabb kapcsolatot kialakítani az egymástól távol dolgozó emberek között.
(Borítókép: Getty Images/Luis Alvarez)