Mint azt a Reuters írja az orosz állami hírügynökség, a TASZSZ nyomán, az Admiral Kuznyecov, Oroszország egyetlen repülőgéphordozó hajója a javítási munkálatok elhúzódása miatt sorozatos késések után a jövő év végén állhat ismét szolgálatba. Mint a Reuters hozzáteszi: az eredeti tervek szerint a hajónak még idén ismét üzemképesnek kellett volna lennie. A TASZSZ szerint ehelyett most “A módosított terv szerint a repülőgép-hordozó gyári tengeri próbáit 2024 tavaszán kell megkezdeni”.
Amennyiben az említett tesztek sikerrel járnak, úgy az Admiral Kuznyecovot átadják a flottának, ha nem, akkor a szolgálatba lépés tovább csúszik 2025-re.
2019 decemberében legalább egy katona meghalt, 12 ember pedig megsebesült a hajó fedélzetén keletkezett tűzben. Az előző évben pedig a javítási munkálatok során sérült meg a hajó, amikor az úszódokk elsüllyedt és egy daru csapódott a fedélzetére.
Az Admiral Kuznyecov a Szovjetunióban épített, majd Oroszországban szolgálatba állított repülőgép-hordozó – az 1991-ben szolgálatba állt hajó Oroszország egyetlen repülőgép-hordozója. A hajótest kialakítása az Admiral Gorskov repülőgép-hordozó konstrukcióján alapul, de annál nagyobb. A repülőfedélzet területe 14 700 m², és 12 db Szu–33, 5 db Szu–25UTG repülőgépet, valamint 24 db Ka–27 helikoptert hordozhat. A hajó – a hasonló típusú anyahajóktól eltérő módon – erős rakétafegyverzettel is fel lett szerelve, amely magában foglalja a P–700 Granyit hajók elleni robotrepülőgépeket és a Klinok légvédelmi rakétarendszert. A hajó nyolc db olajtüzelésű kazánnal és négy gőzturbinával rendelkezik, amelyek összesen 50 ezer LE teljesítményt adnak. A hajó legnagyobb sebessége 29 csomó (54 km/h). További érdekesség, hogy a Kuznyecov osztály második tagja, a Varjag a Szovjetunió felbomlása után félkész állapotban került Ukrajnához, amely továbbadta azt Kínának, ahol aztán 2011-ben bocsátották vízre Liaoning néven. A harmadik hajót, az Uljanovszkot még a sóján elbontották 1992-ben.
Az Admiral Kuznyecov nem rendelkezik túl sok harci tapasztalattal, mivel csak ritkán vett részt külföldi bevetéseken. Az első ilyen alkalom 1995-ben történt, amikor a hajó a Földközi-tengeren járőrözött, és részt vett a NATO Jugoszlávia elleni bombázásainak megfigyelésében. Az eddigi legjelentősebb, egyben utolsó bevetésre 2016-ban került sor: a hajó ekkor az orosz légierőt támogatta Szíriában az Aszad-rezsim mellett folytatott harcokban. A hajó repülőgépei több mint 400 bevetést hajtottak végre, de több baleset is történt, amelyekben két Szu–33-as repülőgép lezuhant – ezt követően az Admiral Kuznyecov 2017 januárjában tért vissza Oroszországba.
Mint a Reuters megemlíti, az Admiral Kuznyecov még abban az évben, tehát 2017-ben vált ismertté Nagy-Britanniában, amikor Michael Fallon akkori védelmi miniszter a "szégyen hajójának" nevezte el, amikor fekete füstöt böfögve haladt át az angol partokhoz közeli vizeken.