Harcra kész ATLAS, a “robottank”

2024 / 09 / 16 / Felkai Ádám
Harcra kész ATLAS, a “robottank”
Az ATLAS Collaborative Combat Variant egy új, legénység nélküli szárazföldi jármű, amely teljesen önállóan elboldogul a csatatéren.

A BAE Systems nemrég bemutatta az ATLAS Collaborative Combat Variant (CCV) nevű új, legénység nélküli szárazföldi járművét (UGV). Az ATLAS CCV célja, hogy minimalizálja a katonákra leselkedő veszélyeket, miközben növeli a harci hatékonyságot a modern konfliktusok változatos csataterein – számol be róla a Defence Blog.

Stuart Bryden, a BAE Systems Australia autonóm rendszerekért felelős üzletfejlesztési vezetője így nyilatkozott:

“Az ATLAS CCV-t olyan kockázatos és veszélyes feladatok elvégzésére terveztük, mint a közvetlen tüzérségi támogatás, az akadálymentesítés és a harci felderítés, amelyek típikusan egy páncélozott jármű feladatát jelentik. Ezáltal csökkenthető a jelentős kockázatnak kitett legénység terhelése.”

A jármű sokoldalúságát a moduláris felépítése adja, mivel ez teszi lehetővé számos harci és támogató művelet végrehajtását. Az ATLAS, melyet egy 25 mm-es Bushmaster ágyúval szereltek fel, az alapharckocsikat, a gyalogsági harcjárműveket és a harci felderítő járműveket is támogatja, akár közvetlen tüzérségi feladatokkal, akár logisztikai utánpótlással.

Az ATLAS fejlett autonómiával és érzékelőrendszerekkel rendelkezik, képes önállóan végrehajtani olyan feladatokat, mint a felderítés, célpontok azonosítása és az elektronikus megfigyelés. Autonóm “follow me” képessége és útpont-navigációja révén egyedül vagy ember vezette járművek mellett is működhet különböző harci körülmények között. Kisa Christensen, a BAE Systems Australia Red Ocher igazgatója a jármű alkalmazkodó képességéről így nyilatkozott:

“Az ATLAS CCV kiválóan teljesít fejlett felderítési, páncélozott támogató őrizet és oldalvédelmi feladatokban, különösen a tengerparti és az összetett terepeken.”

Az ATLAS CCV-t nagyfokú mobilitásra tervezték, és és kifinomult szenzorainak köszönhetően képes navigálni a nyílt mezőktől a városi környezetekig. Légi, tengeri és szárazföldi szállíthatósága biztosítja a gyors telepítést a különböző hadszíntereken.

Az UGV autonóm rendszerei között szerepel a BAE Systems járműkezelő, küldetéskezelő és rakománykezelő rendszere, amelyek együttműködése biztosítja az autonóm navigációt, az akadálykerülést és a taktikai döntéshozatalt. Az emberi felügyelet csak az olyan kritikus döntésekhez szükséges, mint például a fegyver elsütése. Az ATLAS CCV különféle hasznos rakományokkal is felszerelhető, például páncéltörő rakétakilövőkkel, automatizált aknavetőrendszerekkel és “leskelődő lőszerekkel” (loitering munitions – vagyis olyan fegyverrendszerek, amelyek képesek egy adott terület felett várakozni/leskelődni, és csak akkor aktiválódnak, amikor egy előre meghatározott célpontot észlelnek).

Az ATLAS CCV bevezetése a pilóta nélküli rendszerek és a hagyományos katonai eszközök integrációját jelenti, és a cég szerint javítja a túlélési esélyeket és a műveleti sikerességet, miközben csökkenti az emberi kezelők kognitív terhelését. Ez a stratégiai integráció lehetővé teszi a katonai személyzet számára, hogy nagyobb figyelmet fordítsanak a magasabb szintű döntéshozatalra.

(Kép: BAE Systems)


Szextechnológiai innovációk, amiket már ma ki lehet próbálni
Szextechnológiai innovációk, amiket már ma ki lehet próbálni
A virtuális valóság ebben az iparágban például már nem is annyira virtuális.
Klímasemleges háborút: hidrogénhajtásúra cserélnék a katonai járműveket
Klímasemleges háborút: hidrogénhajtásúra cserélnék a katonai járműveket
Tény, hogy a világ hadseregei pöfögik szét a legtöbb fosszilis tüzelőanyagot, mégis kicsit meglepő az ilyen cél, de a hidrogéncella nem csak a légkörnek tesz jót, katonai célokra is kifejezetten ideális.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.