A Wello a januári CES-en mutatta be ezt a különös koncepciót, ami leginkább egy elektromos riksához hasonlít. A reunioni startup kifejezetten városi közlekedésre, rövidebb távok megtételére fejlesztette ki a triciklit, amely hajtható lábbal és elektromos motorral is - utóbbit hálózatról vagy a járművön elhelyezett napelemekről is tölthetjük. A Wello szerint ez a konstrukció mindenben megfelel a modern kor kihívásainak, hiszen nem csak környezetkímélő, de egyesíti egy autó kényelmét a modern városi közlekedés kihívásaival. A tricikli egy feltöltéssel száz kilométert tud megtenni, a végsebessége 40 km/h, és két felnőtt vagy egy felnőtt és két gyerek fér el benne. A járgány mindössze 82 centiméter széles, így elméletben bicikliúton is közlekedhetünk vele, és a parkolással is jóval könnyebb dolgunk lesz.
A Wello triciklije hamarosan megvásárolható lesz, ám ehhez elég mélyen a zsebünkbe kell nyúlnunk: a Cnet információi szerint a napelemekkel felszerelt verzió 7900 euróba fog kerülni, ami 2,6 millió forint körüli összegnek felel meg.
Nem kevésbé futurisztikus a japán Kubota önjáró traktora. A mezőgazdasági gépeket gyártó vállalat nem csupán az egyre divatosabb önvezető-hullámot akarta meglovagolni a járművel, de egy igencsak fontos problémára kerestek megoldást: a szigetországban egyre kevesebb a földműves, akiknek egyre nagyobb földterületeket kell egyedül megművelniük.
Az Agrirobo-program részeként kifejlesztett X Tractor nem csak teljesen önjáró, de a Wello triciklijéhez hasonlóan elektromos hajtást kapott, az akkumulátorai pedig szintén tölthetőek napelemekről is. Az önvezető technológiát a GPS, a traktorra szerelt szenzorok és a mesterséges intelligenciával működő navigációs rendszer biztosítja, aminek köszönhetően a jármű a rizsföldeken is jól elboldogul. A mesterséges intelligencia emellett az időjárást és a termést is folyamatosan monitorozza, így képes önállóan dönteni róla, hogy mikor kell vetni, szántani és aratni.
Az X Tractor lánctalpait külön-külön motor hajtja, így egészen kis területen is képes manőverezni, a hasmagassága pedig a terepviszonyoknak megfelelően, szabadon állítható.
A három most bemutatott jármű közül a legfuturisztikusabb kétségkívül a Lexus Zero Gravity, ami az előbbieknél is jóval távolabbra tekint a jövőbe. A Toyota és a Lexus európai dizájncége, az Ed2 által a Documents Journal nevű dizájnmagazin felhívására tervezett holdmotor tulajdonképpen nem több néhány látványtervnél, amelyben azt próbálták meg demonstrálni, hogyan változtathatja meg a modern technológia a jármű és az utasa közötti interakciót. Ian Cartabiano, a cég elnöke elmondta, hogy a felhívás épp a legjobbkor érkezett, ugyanis a csapata éppen az LF-30-on dolgozott, amit így volt lehetőségük továbbgondolni, és jónéhány elemet átvettek a konceptautóból.
A Lexus oldalán található bemutató szerint a Zero Gravity egy egyszemélyes jármű lenne, ami mágneses levitációval lebegne a talaj felett, a sebessége pedig akár az 500 km/h-t is elérné. Az irányítás az LF-30-ban is megjelenő Tazuna filozófiáját követve a kormányon elhelyezett gombok, a head-up display és a gesztusirányítás segítségével, intuitív módon történik.