Háromnaponta építene új rakétát Elon Musk

2020 / 03 / 13 / Bobák Áron
Háromnaponta építene új rakétát Elon Musk
Amíg a világ legtöbb országának és cégenek a 2050-es dátumról manapság a zéró karbonkibocsátás jut eszébe, mint elérendő cél, Elon Musknak egészen más tervei vannak az évszázad közepére: egymillió embert juttatni a Marsra, ezzel pedig multiplanetárissá tenni az emberi fajt.

A SpaceX alapítója korábban többször is beszélt már az ambiciózus tervéről, amit ezer darab Csillaghajóval óhajt végrehajtani, most viszont az Ars Technikának specifikusan is kifejtette, hogy tervezi ezt megvalósítani. Musk ennek érdekében a maihoz képest ipari méretű rakétagyártásba kezdene a SpaceX Boca Chica-i bázisán, aminek eredményeképpen akár háromnaponta készíthetnének egy újabb űrhajót. Ez az 1900-as évek elején még autógyártásban is igen tisztességes darabszámnak számított volna, igaz, ha valakinek, hát Musknak van benne tapasztalata, hogy kell felpörgetni a gyártást. Másik cége, a Tesla éveken keresztül kínlódott vele, hogy nem tudták kielégíteni a keresletet, ma pedig tízezer új kocsit gyártanak hetente.

A minden idők legnagyobb rakétájaként számon tartott Csillaghajóval ez nagy kihívás lesz, még úgy is, hogy Musk szerint egy darab Csillaghajót mindössze ötmillió dollárból le tudnak gyártani. Ez elég optimista jóslatnak tűnik, hiszen a jóval kisebb Falcon-9 gyártási költsége 20-40 millió dollár között van.

Na de miért kell Musknak ennyi rakéta (azon kívül, hogy a földi utazást is ezzel forradalmasítaná)? Tény, a Mars benépesítését ennél jóval kevesebb rakétával is meg lehetne oldani, csak éppen baromi lassan. A vörös bolygó mindössze néhány évente kerül olyan pozícióba a Földhöz képest, hogy gazdaságosan, az úgynevezett Hohmann-pályán lehessen űreszközöket eljuttatni rá, ha pedig ezt valaki lekési, akkor 26 hónapot várhat a következő alkalomra (lásd az ExoMars küldetést, amit éppen tegnap halasztottak el két évvel). Mivel az indítási ablak csak néhány héten keresztül tart, így igencsak iparkodni kell, ha valaki űrhajók százait szeretné elindítani. Bár a Csillaghajó a Falcon-9-hez és a Falcon Heavyhez hasonlóan többször felhasználható lesz, ám a SpaceX-nek nem lesz ideje arra várni, hogy az első turnus visszatérjen, így elegendő űrhajót kell gyártaniuk ahhoz, hogy naponta hármat útnak tudjanak indítani.

Legalábbis ez Elon Musk terve, aki a néhány napja megrendezett washingtoni Satellite 2020 konferencián (magához képest) meglepően földhöz ragadt hangnemet ütött meg a Mars-utazással kapcsolatban. A feltaláló elárulta, hogy a legnagyobb félelme, hogy nem éri meg azt, hogy az emberiség a Marsra lépjen, elvégre a SpaceX-nek még az is 18 évébe telt, hogy egyáltalán embert juttassanak a világűrbe (ez még ugyan nem jött össze, de májusra tervezik az első ilyen missziót). Vagyis ahhoz, hogy a terve megvalósulhasson, teljesen más fokozatba kell kapcsolniuk a fejlesztések terén.

"Ha nem sikerül, akkor egész biztosan halott leszek, mire eljutunk a Marsra"

-mondta a 48 éves Musk, aki korábban azt is elárulta, hogy nem bánná, ha a Marson halna meg.

(Fotó: SpaceX)


Felülmúlhatatlan karácsonyi tipp – ezzel biztosan nem lősz mellé
Felülmúlhatatlan karácsonyi tipp – ezzel biztosan nem lősz mellé
Az ideális ajándék praktikus, elegáns, és valóban hasznos – pont, mint a Braun S9 Pro+ elektromos borotva.
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.