Hatalmas őshüllőé a tudomány rejtélyes „horror-tojása”

2020 / 06 / 18 / Felkai Ádám
Hatalmas őshüllőé a tudomány rejtélyes „horror-tojása”
A kutatók sajnos nem tudták kezdetben beazonosítani az öreg és rettenetesen szomorú vekni kenyérre emlékeztető fosszíliát (még azt sem sejtették, hogy ez egy tojás), ezért elnevezték A dolognak, angolul tehát The Thingnek John Carpenter amúgy zseniális, 1982-es horrorfilmje nyomán.

A 28×18 cm-es fosszíliát chilei tudósok találták 2011-ben, de arra csak 2018-ban jöttek rá a Texasi Egyetem tudósai, hogy ez egy tojás. A méret alapján egyébként az tűnt valószínűnek, hogy a tojást egy nagyobb termetű dinoszaurusz rakta, ám ennek ellent mondott a tény, hogy lágy héjú tojásról van szó.

Vagyis a tojás egy hüllőtől származik, ám egy igencsak nagy hüllőtől, amivel valószínűleg nem szívesen futna össze az ember egy sötét sikátorban. Vagy bárhol máshol.

Miután a tojást összehasonlították a ma élő hüllők méretével és tojásaival, a kutatók arra jutottak, hogy a „The Thinget” lerakó állat legalább hét méter hosszú lehetett – írja a BBC. (A linkelt oldalon amúgy meg is lehet tekinteni a szóban forgó fosszíliát.)

Amúgy más tojásokat is találtak ennek a közelében, és azok alapján nem kizárt, hogy ez egy moszaszaurusz-féle (a név ellenére ez egy tengeri hüllő) tojása: a bizonytalanság abból ered, hogy nem tisztázott, eredetileg vízben vagy szárazföldön rakták-e le.

(Kép: Wikipedia)