A holland sörkészítő vállalat, a Heineken kihasználva a még csak kezdetleges formában létező, vagy legalábbis közel sem teljes élményt nyújtú metaverzumok éppen aktuális népszerűségét beszállt a virtuális világ-építésbe és bemutatta első digitális termékét, a Silvert. A rendezvény egy komplett termékbemutatóhoz illően meghívott vendégek társaságban (többek között Thierry Henry is jelen volt), a márkát képviselő résztvevők, például a cég legfőbb sörfőzőjének, Willem van Waesberghe-nek és a márka globális vezetőjének, Bram Westenbrinknek előadásával és zenei előadókkal kiegészülve zajlott le, miközben a vendégek ízelítőt kaphattak az új sörfajtából, azonban már az esemény legelején világossá vált, hogy nem a hagyományos módon fog zajlani, mivel igazából soha nem szánták komoly bemutatónak.
A rendezvény ugyanis a metaverzum mánia elé szándékozott görbe tükröt tartani, és kifigurázni azokat a cégeket, beleértve magát a Heinekent is, amelyek digitális termékekkel állnak elő, csakhogy minél több platformon megmutathassák magukat. A virtuális sört, vagy bármilyen más, a fizikai világban élvezhető termék digitális mását nehezen lehet a valódi fogyasztási cikkel egyenértékűnek tartani, sőt, már eleve a létezésének értelme is megkérdőjelezhető.
"Tudjuk, hogy a metaverzum szórakoztató módon hozza össze az embereket, azonban világos, hogy ez nem a legkézenfekvőbb hely egy új sör megkóstolására.
Vadonatúj virtuális termékünk bemutatójával mintegy görbe tükröt mutatunk magunknak és azoknak a márkáknak, akik olyan innovációkkal ugranak fejest a metaverzumba, amelyeket a legjobban a való világunkban élvezhetünk." - mondta Westenbrink, hozzátéve, hogy az eseményt viccnek szánták, bár szemmel láthatólag sok munkát fektettek bele, hogy minden részlet a helyen legyen a bemutatón.
A rendezvény a Decentraland platformján játszódott le, ahová avatárok képében léphettek be a látogatók, akik az előadás meghallgatása mellett a virtuális sörfőzdében kaphattak betekintést a sör készítésébe, ahol a "különleges A-élesztőt A-pixelekre, a mezőkön szüretelt komlót pedig virtuális, NPC-k által termesztett bináris komlóra cserélték." Maga a termék a leírás szerint a lehető legegészségesebb, mivel a legminőségibb, 100%-kig számítógép által generált hozzávalókból, alkohol és kalória nélkül készült, és még sört sem tartalmaz. A digitális Silver prezentációja, amelynek való világbeli verziója is létezik (vagyis a rendezvény tulajdonképpen ennek népszerűsítését szolgálta), ebben a (ön)ironikus hangnemben zajlott, ellentétben egy másik márka, a Miller Lite februárban megtartott hasonló bemutatójával, amelyet szintén a metaverzumban rendeztek meg.
A Miller Lite nem egy új ízt dobott piacra, hanem egy virtuális bárt nyitott meg, amely csak digitális formában létezett szintén a Decentralanden, és ahol a vendégek a sörivás mellett billiárdozhattak, dartsozhattak és szelfiket is készíthettek. Ahogy egyre kelendőbbé válnak a virtuális valóságok, úgy növekszik azoknak a cégeknek a száma is, amelyek úgy döntenek, hogy kihasználják az újabb platformokat a fogyasztókkal való kapcsolatok építésére és számos olyan terméket jelentetnek meg, amelyek a való világban nem is léteznek, csak a metaverzumok avatárjai által lehet őket megvásárolni, birtokolni vagy éppen viselni.
De, míg egy-egy ruházati cikk például kiegészítőként szolgálhat a digitális személyek megjelenéséhez, addig az elfogyasztható termékek valóban nem sok konkrét hasznot hoznak virtuálisan, így jobb őket továbbra is a hagyományos módon fogyasztani - ez az üzenete a Heineken metaverzum paródiájának is.
(Fotó: Heineken)