Szokatlan módon mutatta be a Heineken a virtuális világok hátulütőjét

2022 / 03 / 20 / Bobák Zsófia
Szokatlan módon mutatta be a Heineken a virtuális világok hátulütőjét
Vannak dolgok, amiket képernyőkön át nem lehet megtapasztalni - ez volt a mondanivalója az önironikus eseménynek.

A holland sörkészítő vállalat, a Heineken kihasználva a még csak kezdetleges formában létező, vagy legalábbis közel sem teljes élményt nyújtú metaverzumok éppen aktuális népszerűségét beszállt a virtuális világ-építésbe és bemutatta első digitális termékét, a Silvert. A rendezvény egy komplett termékbemutatóhoz illően meghívott vendégek társaságban (többek között Thierry Henry is jelen volt), a márkát képviselő résztvevők, például a cég legfőbb sörfőzőjének, Willem van Waesberghe-nek és a márka globális vezetőjének, Bram Westenbrinknek előadásával és zenei előadókkal kiegészülve zajlott le, miközben a vendégek ízelítőt kaphattak az új sörfajtából, azonban már az esemény legelején világossá vált, hogy nem a hagyományos módon fog zajlani, mivel igazából soha nem szánták komoly bemutatónak.

A rendezvény ugyanis a metaverzum mánia elé szándékozott görbe tükröt tartani, és kifigurázni azokat a cégeket, beleértve magát a Heinekent is, amelyek digitális termékekkel állnak elő, csakhogy minél több platformon megmutathassák magukat. A virtuális sört, vagy bármilyen más, a fizikai világban élvezhető termék digitális mását nehezen lehet a valódi fogyasztási cikkel egyenértékűnek tartani, sőt, már eleve a létezésének értelme is megkérdőjelezhető.

"Tudjuk, hogy a metaverzum szórakoztató módon hozza össze az embereket, azonban világos, hogy ez nem a legkézenfekvőbb hely egy új sör megkóstolására.

Vadonatúj virtuális termékünk bemutatójával mintegy görbe tükröt mutatunk magunknak és azoknak a márkáknak, akik olyan innovációkkal ugranak fejest a metaverzumba, amelyeket a legjobban a való világunkban élvezhetünk." - mondta Westenbrink, hozzátéve, hogy az eseményt viccnek szánták, bár szemmel láthatólag sok munkát fektettek bele, hogy minden részlet a helyen legyen a bemutatón.

A rendezvény a Decentraland platformján játszódott le, ahová avatárok képében léphettek be a látogatók, akik az előadás meghallgatása mellett a virtuális sörfőzdében kaphattak betekintést a sör készítésébe, ahol a "különleges A-élesztőt A-pixelekre, a mezőkön szüretelt komlót pedig virtuális, NPC-k által termesztett bináris komlóra cserélték." Maga a termék a leírás szerint a lehető legegészségesebb, mivel a legminőségibb, 100%-kig számítógép által generált hozzávalókból, alkohol és kalória nélkül készült, és még sört sem tartalmaz. A digitális Silver prezentációja, amelynek való világbeli verziója is létezik (vagyis a rendezvény tulajdonképpen ennek népszerűsítését szolgálta), ebben a (ön)ironikus hangnemben zajlott, ellentétben egy másik márka, a Miller Lite februárban megtartott hasonló bemutatójával, amelyet szintén a metaverzumban rendeztek meg.

A Miller Lite nem egy új ízt dobott piacra, hanem egy virtuális bárt nyitott meg, amely csak digitális formában létezett szintén a Decentralanden, és ahol a vendégek a sörivás mellett billiárdozhattak, dartsozhattak és szelfiket is készíthettek. Ahogy egyre kelendőbbé válnak a virtuális valóságok, úgy növekszik azoknak a cégeknek a száma is, amelyek úgy döntenek, hogy kihasználják az újabb platformokat a fogyasztókkal való kapcsolatok építésére és számos olyan terméket jelentetnek meg, amelyek a való világban nem is léteznek, csak a metaverzumok avatárjai által lehet őket megvásárolni, birtokolni vagy éppen viselni.

De, míg egy-egy ruházati cikk például kiegészítőként szolgálhat a digitális személyek megjelenéséhez, addig az elfogyasztható termékek valóban nem sok konkrét hasznot hoznak virtuálisan, így jobb őket továbbra is a hagyományos módon fogyasztani - ez az üzenete a Heineken metaverzum paródiájának is.

(Fotó: Heineken)

Már virtuális ruhákat is vehetünk az Adidas-tól, és nemsokára a Nike-tól is A sportruházat-szektor sem szeretne lemaradni a metaverzum- és NFT-őrületről.


Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Autót vennél mostanában? Nézz bele a PLAYER AUTÓTESZT ROVATÁBA!
Minden friss és izgalmas autót kipróbálunk, amit csak tudunk, legyen az dízel vagy elektromos, olcsó vagy luxus, kétszemélyes vagy kisbusz!
Kiszámolták, milyen sebességgel szállítja az ajándékokat a Mikulás
Kiszámolták, milyen sebességgel szállítja az ajándékokat a Mikulás
Egy brit egyetem diákjai kiszámolták, milyen gyorsan kellene utaznia a Mikulásnak ahhoz, hogy az összes ajándékot időben kiszállítsa.
Az autós menetrögzítő kamerák története régebben kezdődött, mint gondolnánk
Az autós menetrögzítő kamerák története régebben kezdődött, mint gondolnánk
Menetrögzítő kamerát már az 1930-as években is használtak, igaz, kicsit más formában, mint manapság.
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.