A katolikus egyházfő a Japán Katolikus Püspöki Konferenciától kapta a kocsit. A pápamobillá alakított, hidrogénhajtású Toyota Mirai japán is, praktikus is, jövőbe mutató is és remekül passzol Ferenc pápa köztudott környezettudatosságához.
Ajándékot tovább ajándékozni általában nem számít elegáns dolognak, de ebben az esetben elfogadható a gesztus: ez a kocsi úgyis eleve a pápának készült. Az ajándékautó ugyanis egyike annak a két különleges kialakítású Toyota Mirainak, amelyeket eredetileg a Toyota adományozott a Japán Katolikus Püspöki Konferenciának, ezzel segítve a Szentatya közlekedését a tavaly novemberi pápai látogatáson.
A pápamobil 5,1 méter hosszú és 2,7 méter magas (a tetővel együtt), így a pápa állva utazhat a járműben, és az emberek jól láthatják őt. Az első generációs Mirai modell – amelynek neve japánul ‘jövőt’ jelent – az első sorozatgyártású hidrogénhajtású szedán, amit 2014-ben mutatott be a vállalat. Ezt a valóban nulla károsanyag-kibocsátású autót hidrogén üzemanyagcellás rendszer hajtja, hatótávolsága mintegy 500 kilométer, és működésének egyetlen mellékterméke a víz.
Ferenc pápa kifejezetten érdeklődik a globális környezetvédelem iránt, és ezzel kapcsolatos gondolatait már 2015-ben megosztotta a ‘Laudati si’ című enciklikában. Meggyőződése szerint meg kell óvnunk Földünket és a minket körülvevő világot, és életmódunk átalakításával megmenthetjük ‘közös otthonunkat’. A Toyota Mirai kiválóan beleillik ebbe az elképzelésbe.
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR