Hogy festene az égbolt, ha a Holdat különböző bolygókra cserélnénk? 2021 / 09 / 23 / Felkai Ádám

Ludwig van beethoven 9. szimfóniájának a fináléja remek aláfestő egy olyan „képeskönyvhöz”, amelyben valós város felett elképzelt holdak függnek az égen. Ezek az égitestek ismerősek lehetnek, hiszen a Naprendszer planétáiról beszélünk. A videó bevallottan nem törekszik a tudományos pontosságra, csupán a méretviszonyokat, valamint a fényviszonyokat próbálja meg visszaadni. Természetesen ha valóban hirtelen kicserélnénk a Holdat egy másik bolygóra, annak igen komoly következményei lennének. Mint a videóhoz történő hozzászólások is kifejtik, a Vénusz (amely például nagyjából megegyező méretű a Földdel) ha egyszer csak holdként társunkul szegődne, akkor a két planéta elkezdene egymás körül forogni, amíg egymásba nem zuhannának. Az óriásbolygók esetén, mint amilyen például a Jupiter, felmerül az a kérdés is, hogy egyáltalán "ki kinek a holdja". A gravitációs viszonyokon kívül a sugárzásra és rengeteg egyéb tényezőre sem tér ki a videó, ami ennek ellenére is amolyan komor, elgondolkoztató relaxáció ez egy nehéz munkanap végén. A tényleges Holdat a videóban a Merkúr követi, ezután a sorrend: Vénusz, Mars, a kifejezetten nyugtalanító Jupiter, Szaturnusz, Uránusz, végül a sort a jeges Neptunusz zárja. (Kép: Flickr/bossco)