Idén áprilisban írtunk a kütyüről először a Rakétán, amikor egy TED-videóban bemutatták, illetve sokkal inkább felvillantottak arról egy-két részletet. A Humane egyik alapítója, Imran Chaudhri Apple-veterán akkor így fogalmazott: "Ez egy újfajta hordható eszköz és platform, amely a kezdetektől fogva a mesterséges intelligencia számára készült. És teljesen önálló. Nincs szükség okostelefonra vagy más eszközre a párosításhoz. Úgy lép kölcsönhatásba a világgal, ahogyan te lépsz kölcsönhatásba a világgal, hallja, amit hallasz, látja, amit látsz, miközben az első a magánélet és a biztonság, és teljesen belesimul az életed hátterébe". A videóban láthattunk tenyérre vetített telefonszámot, hallhattunk a napunkat összefoglaló digitális asszisztenst, majd a kütyü még egy szelet csokiról is megmondta, hogy miből készült.
Azt persze lehetetlen volt eldönteni, hogy mindebből mi tényleges teljesítmény, és mi színpadi produkció. A The Verge újságírója, Jacob Kastrenakes egy egész cikket szentelt a kérdéseinek, kezdve azzal, hogy hogyan használjuk a kütyüt, ha nincs rajtunk ruha, vagy hogy mennyire lesz hangos, egészen odáig, hogy működik-e a tűző napon, illetve mi védi a kamerája előtt állók magánszféráját. Ezekre a kérdésekre még nem ismerjük a válaszokat, de Párizsban legalább egy pillanatra megláthattuk a Humane Ai Pin valószínűleg végleges formáját. Ahogyan arról a 9to5Google beszámolt, a Coperni nevű divatház bemutatóján, Naomi Campbell szupermodellre csíptetve jelent meg a forradalminak ígért eszköz, ami egy lekerekített négyzet, felül egy némileg előredöntött, a kamerát és a projektort tartalmazó résszel. Az élét csillogó fém borítja, jól felismerhető antenna-vonalakkal. A cég közleménye szerint az Ai Pin teljesen képernyőmentes, egy Qualcomm Snapdragon csipre és "MI-alapokra" épül, nincs ébresztőszava, mint az "OK, Google", ezért nem hallgatózik folyamatosan, illetve, ami a legfontosabb, nem kell telefonhoz párosítani.
A pontos funkciókról ezzel szemben nem sok szót ejtenek az alapítók, részleteket a november kilencediki bemutatóra ígérnek. John Gruber ismert Apple-bloggert mindenesetre a párizsi premier az Apple Watch méregdrága arany verziójának a kudarcára emlékezteti. 2015-ben a technológiai vállalat és Sir Jony Ive vezető dizájner a divatipar segítségével akarta sikerre vinni az Apple Watch-ot, Vogue-cikkekkel, exkluzív bőr szíjakkal és drága nemesfém tokokkal, sikertelenül - igaz, az Apple már akkor is gyártott olcsóbb, alumínium modelleket. Pár évvel később Cupertinóban stratégiát váltottak, és inkább a fitneszhez kötötték az okosórát, amit az eladások egyértelműen visszaigazoltak. Bő egy hónap múlva talán kiderül, hogy a Humane-nél jól döntöttek-e, amikor a kifutón mutatták be a terméküket, ahogyan az is, hogy az Ai Pin annyira drága lesz-e, mint Naomi Campbell többi kiegészítője.
(Fotó: Francois Durand/Getty Images)