Így segít a Facebook, az Amazon, de még a Tiktok is a koronavírus elleni harcban

2020 / 03 / 03 / Pőcze Balázs
Így segít a Facebook, az Amazon, de még a Tiktok is a koronavírus elleni harcban
Amikor a Google-ön többen keresnek a vírusra, mint a focira, akkor egyértelmű, hogy a kormányzatok mellett a tech vállalatoknak is mindent meg kell tenniük azért, hogy a koronavírus és a pánik következményeit csillapítsák. Ilyenkor még az sem meglepő, hogy az Egészségügyi Világszervezet megjelenik a TikTokon.

Kamaszok százmilliói nézhettek tágra nyílt szemekkel, amikor tátogós videók, monumentális zsákolások és még monumentálisabb esések közt egyszercsak egy középkorú hölgy jelent meg a hírfolyamukban, hogy a megfelelő kézmosásról és tüsszentésről beszéljen nekik a TikTokon. Ahhoz, hogy mindenkihez eljussanak a koronavírussal kapcsolatos hiteles információk, a szervezeteknek és a platformoknak is készen kell állniuk.


A WHO a TikTokon.

Amazon: egymillió termékkel kevesebb

Az Amazon egymillió árucikket távolított el piacteréről, mert azokat a kereskedők hamisan úgy állították be, mint amik a koronavírussal szemben védettséget nyújtanak, vagy segítenek abból meggyógyulni. Emellett többtízezer olyan esetben is eljártak, amikor egyes termékekért a megnövekedett kereslet miatt elképesztően sokat kezdtek kérni az eladók, hiszen kisebb-nagyobb webshopok is listázhatják náluk a portékáikat. A visszaélőkre csaptak most le Bezosék a leírások valóságtartalmát vagy a helyzetet kihasználó árazást kifogásolva.

Apple: szeretetcsomag és leszedett játék

Az Apple-ről leginkább azért hallani sokat a koronavírussal kapcsolatban, mert a pletykák szerint tavaszra várható új, belépő szintű, és az ősszel érkező új csúcsmodellek gyártása is akadályokba ütközött a járvány miatt. Tim Cook vezérigazgató több nyilatkozatában felkészítette erre a befektetőiket, de közben ennél különösebb dolgok is történtek a házuk táján. A Kínában rekedt kollegáiknak teát, édességeket, meg persze egy iPadet is küldtek, a csomag mellé tűzött levelük szerint azért, hogy utóbbival a gyerekek tudjanak otthonról tanulni. Emellett a Plague Inc. ("Pestis Kft") nevű népszerű járványszimulációs játékot egyszercsak eltűntették az App Store-ból Kínában; ha épp nem az egészségéért aggódna mindenki, biztosan előszednék Cookékat ezért, hogy újra túl mélyen hajoltak meg a kínai kormány előtt.

Google: lemondott konferencia és egyedi találati oldal

Ahogy korábban megírtuk, a Google-ön a koronavírusra keresve nem az automatikusan összeállított találati oldal jelenik meg. A keresőóriás nem bízza az algoritmusára azt, hiszen annak az útjai ha nem is kifürkészhetetlenek, de mindenesetre bonyolultak - elképzelhető, hogy egy ügyesen szerkesztett kamuhír bejuthatna a lista elejére. Kisebb, de jelentős hír, hogy nemrég indult cloud gaming szolgáltatásuk, a Stadia fejlesztői konferenciáját is lemondták, pedig nagy szükségük van arra, hogy minél több játékkészítő higgyen a döcögősen induló programban.


Többen keresnek a vírusra, mint a focira.

Facebook: lemondott konferencia, betiltott hirdetések

Mark Zuckerberget sok támadás érte azért, mert az amerikai elnökválasztás során gyakorlatilag bármilyen hazugságot enged megjelenni az oldalon - a koronavírus esetében szerencsére másként járt el. Azután, hogy a vírussal kapcsolatos hírek igazságtartalmát elkezdték vizsgálni, most szigorítják, hogy milyen reklámok jelenhetnek meg, amelyek hivatkoznak a járványra, illetve letiltják azokat, amelyek veszélybe sodorhatják a felhasználóikat. A szokásos éves fejlesztői konferenciájukat ők is lemondták.

A többiek

A nagyok mellett most valószínűleg minden oldalnak, appnak, eszköznek a gazdái azon gondolkoznak, hogy a saját közösségüket hogyan érinti a járvány. Az Airbnb például megkönnyíti azoknak a szállásadóknak és utazóknak a helyzetét, akik kénytelenek lemondani egy foglalást. Az Uber ezzel szemben csak egy tájékoztatót küldött a sofőreinek, hogy ha betegnek érzik magukat, maradjanak otthon. Az, hogy a nagyok és az óriások igyekezete mennyire őszinte és mennyit számít, nehéz lesz megmondani. Az viszont fontos, hogy próbálkoznak. Még fontosabb, hogy próbálkozzanak tovább.

(Borítókép: Pixabay)


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
A META AI-ja azt állítja, gyereke lett
A META AI-ja azt állítja, gyereke lett
Aki ráadásul egyszerre nagyon tehetséges és fogyatékkal élő is.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.