A GAC Motor (Guangzhou Automobile Motor Group) Kína egyik legnagyobb autógyártó vállalata, amely egyelőre nem állt még át teljes mértékben az elektromos autók készítésére, de az első, ebbe az irányba mutató lépést már megtette a tavaly megjelentetett Aion Y SUV-val. A cég számára azonban nem csak az elektromos meghajtás fejlesztése jelenti a megoldást, amivel az újabb közlekedési trendekhez igyekeznek igazodni, hanem a speciális járművek tervezése is, aminek keretében a hibrid eVTOL-októl kezdve az autonóm szállítóeszközökig többféle modellt vizionáltak a jövő városi közlekedési igényeinek ellátására. A gyártó a 2024-es Salone del Mobile kiállításon leplezte le ennek a szériának legfrissebb tagjait, a City Boxot, a City Runt és a City Podot, amelyek mindegyike más-más funkciót tölt be a közlekedési infrastruktúrán belül, bár jelenleg csak koncepciómodell formájában léteznek.
Közülük a City Box a legegyszerűbb: a kis “doboz” nem autonóm ugyan, hanem a hagyományos módon, egy sofőr irányításával működik, de kis helyet foglaló, elektromos meghajtása miatt környezetbarátabb, moduláris és kompakt megoldást nyújt a szállítmányozáshoz. A City Box, annak ellenére, hogy elméletileg a jövő városi járműveinek egyik lehetséges típusát képviseli, valójában kevéssé futurisztikus, mivel egy retró jármű, az olasz háromkerekű Piaggio Ape mintájára készült és tulajdonképpen a lekerekített, ezüstös külsején kívül nem sok újdonságot tartogat elődjéhez képest. A kis méretű City Pod és a versenyautószerű City Run már valamivel innovatívabb, legalábbis a külső tekintetében beleillenek a szokásos “jövő autói” elképzelésbe sok üvegfelületükkel, igaz, hogy például napelemes töltési lehetőséget nem terveztek hozzájuk a mérnökök. Belül a City Run egy átlátszó kijelzős infotainment rendszert tartalmaz, érintőképernyős megoldással, valamint részben levegővel töltött Air Seat üléseket, amelyekben kényelmesebb az utazás a gyártó elmondása alapján.
A háromtagú járműcsalád a GAC szerint a városi közlekedés ideális eszköze lehet, ami az urbánus forgalomban való boldogulásban segít, de egy ezeknél speciálisabb koncepciót már korábban bemutatott: a Gove egy olyan hibrid rendszernek készül, amihez egy autóként funkcionáló alsó platform és egy hozzá kapcsolt eVTOL tartozik, ez utóbbi lehetőséget ad rá, hogy szükség esetén az ember egyszerűen tovaszálljon útja közben, miközben az autó autonóm üzemmódban folytatja a közlekedést az utakon a kijelölt helyszínig.
(Designboom Fotó: GAC Motor)
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR