Ilyenek lesznek a jövő városainak autói?

2024 / 04 / 22 / Bobák Zsófia
Ilyenek lesznek a jövő városainak autói?
A kínai GAC Motor elképzelte, hogyan közlekedhetünk hamarosan urbánus környezetben, bár a modellek valójában részben régi járművek újragondolt verziói.

A GAC Motor (Guangzhou Automobile Motor Group) Kína egyik legnagyobb autógyártó vállalata, amely egyelőre nem állt még át teljes mértékben az elektromos autók készítésére, de az első, ebbe az irányba mutató lépést már megtette a tavaly megjelentetett Aion Y SUV-val. A cég számára azonban nem csak az elektromos meghajtás fejlesztése jelenti a megoldást, amivel az újabb közlekedési trendekhez igyekeznek igazodni, hanem a speciális járművek tervezése is, aminek keretében a hibrid eVTOL-októl kezdve az autonóm szállítóeszközökig többféle modellt vizionáltak a jövő városi közlekedési igényeinek ellátására. A gyártó a 2024-es Salone del Mobile kiállításon leplezte le ennek a szériának legfrissebb tagjait, a City Boxot, a City Runt és a City Podot, amelyek mindegyike más-más funkciót tölt be a közlekedési infrastruktúrán belül, bár jelenleg csak koncepciómodell formájában léteznek.

Közülük a City Box a legegyszerűbb: a kis “doboz” nem autonóm ugyan, hanem a hagyományos módon, egy sofőr irányításával működik, de kis helyet foglaló, elektromos meghajtása miatt környezetbarátabb, moduláris és kompakt megoldást nyújt a szállítmányozáshoz. A City Box, annak ellenére, hogy elméletileg a jövő városi járműveinek egyik lehetséges típusát képviseli, valójában kevéssé futurisztikus, mivel egy retró jármű, az olasz háromkerekű Piaggio Ape mintájára készült és tulajdonképpen a lekerekített, ezüstös külsején kívül nem sok újdonságot tartogat elődjéhez képest. A kis méretű City Pod és a versenyautószerű City Run már valamivel innovatívabb, legalábbis a külső tekintetében beleillenek a szokásos “jövő autói” elképzelésbe sok üvegfelületükkel, igaz, hogy például napelemes töltési lehetőséget nem terveztek hozzájuk a mérnökök. Belül a City Run egy átlátszó kijelzős infotainment rendszert tartalmaz, érintőképernyős megoldással, valamint részben levegővel töltött Air Seat üléseket, amelyekben kényelmesebb az utazás a gyártó elmondása alapján.

A háromtagú járműcsalád a GAC szerint a városi közlekedés ideális eszköze lehet, ami az urbánus forgalomban való boldogulásban segít, de egy ezeknél speciálisabb koncepciót már korábban bemutatott: a Gove egy olyan hibrid rendszernek készül, amihez egy autóként funkcionáló alsó platform és egy hozzá kapcsolt eVTOL tartozik, ez utóbbi lehetőséget ad rá, hogy szükség esetén az ember egyszerűen tovaszálljon útja közben, miközben az autó autonóm üzemmódban folytatja a közlekedést az utakon a kijelölt helyszínig.

(Designboom Fotó: GAC Motor)

Fejlesztik a repülő autók praktikusabb verzióját Miközben az utas a saját eVTOL-jával repül, a platformként szolgáló autonóm jármű elgurulhat a legközelebbi elektromos töltőállomásra.


Hiánypótló funkcióval bővült a világszerte használt magyar szoftver
Hiánypótló funkcióval bővült a világszerte használt magyar szoftver
A memoQ az egyik legnépszerűbb fordítástámogató szoftver a szakmabeliek körében, a 10.1-es verzió óta pedig a szoftver webes változata már a képernyő-felolvasó programokkal is kompatibilis, így biztosítva, hogy a vakok és gyengénlátók is önállóan, külső segítség nélkül tudják használni a szolgáltatást.
Megjelent a legmikróbb mikromobilitási eszköz
Megjelent a legmikróbb mikromobilitási eszköz
De vajon sikerül-e forradalmasítania a sétálást a görcipőnek, ami készítői szerint olyan, mintha egy mozgó járdán haladnánk?
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.