Az amerikai csomagszállító cég tőkekezelő ágazata, a UPS Ventures bejelentette, hogy egyrészt befektetőként (kisebbségi tulajdonosként) is beszáll a brit Arrival nevű, kis elektromos áruszállító járművet fejlesztő startup-cégbe, mellyel már négy éve dolgoznak együtt fejlesztéseken. Másrészt pedig, ha már beszáll, rögtön meg is rendel tízezer darab villany-furgont az alaptevékenységéhez. (Egy korábbi bejelentésből már tudjuk, hogy az első új elektromos járműveket Európában London és Párizs környékén teszteli majd a UPS.) Az Arrival a zárt kisteherautókat teljesen önállóan, saját fejlesztések alapján készül legyártani.
Az egész elképzelés egyébként nagyon hasonló ahhoz az üzleti manőverhez, amit a Deutsche Post hajtott végre a Streetscooter nevű elektromos kishaszonjármű-projekt részbeni felvásárlásával 2010-ben. Ezek szerint nem csak a német posta gondolja úgy, hogy postai illetve csomagkiszállítási tevékenységre specializált járművek beszerzésével és üzemeltetésével egy szolgáltató jelentős költség-megtakarítást realizálhat ahhoz képest, mintha a piacról vásárolna univerzális furgonokat és azokat alakítaná át saját céljaira.
Az új barna UPS-furgonok szuperképessége a ma már cseppet sem különleges elektromos hajtás mellett az úgynevezett ADAS-felkészítés. A betűszavakért rajongó amerikaiak az Advanced Driver-Assistance Systems, fejlett vezetés-támogató rendszerek rövidítéséből alkották meg ezt a kifejezést, de az ADAS jóval több annál, mint amit a korszerű személyautókból ismerünk vezetés-támogató asszisztensekként. Az Arrival kisteherautói (egyelőre csak a UPS telephelyein belül) akár önálló mozgásra is képesek lesznek, vezető nélkül el tudnak menni az összekészített rakományukért a megfelelő árufelvételi pontra, le tudják adni a visszárukat és így tovább.