A 2020-as évek egyik meghatározó témája kétségkívül a légitaxik lesznek, hiszen az elmúlt években számtalan kisebb (pl. Lilium) és nagyobb (Airbus, Boeing) cég kezdett bele saját jármű fejlesztésébe. Bár a sokat emlegetett "repülő autó" kifejezés ezekre az eszközökre nem állják meg a helyüket, hiszen nem kerekeken közlekednek, de ettől még semmivel sem lesz kevésbé futurisztikus, amikor ezek a fura repülőgép-helikopter hibridek néhány év múlva elárasztják az eget.
A legújabb csatlakozó a Hyundai, akik elég erős belépőt produkáltak, hiszen a CES-en nem csak bemutatták a saját légitaxijuk prototípusát, de azt is bejelentették, hogy az Uber fogja üzemeltetni őket. Figyelembe véve, hogy az utazásmegosztó vállalat mit csinált a hagyományos taxik piacán, nem is kétséges, hogy ezzel a Hyundai légitaxija rögtön az egyik legígéretesebb aspiránsként emelkedik ki a népes mezőnyből.
És hogy milyen az egyelőre név nélküli repülőgép? Nagy. A CES-en kiállított, életnagyságú prototípus nagyjából akkora, mint egy helikopter, 11 méter hosszú, viszont a 15 méteres szárnyfesztávolsága és a számtalan rotor miatt valahogy mégis impozánsabb benyomást kelt.
Ahogy a hatalmas, egyenként 3,2 méter átmérőjű légcsavarok méltóságteljesen forogtak a fejünk felett, nem kételkedtünk benne, hogy a vas akkor is a levegőben maradna, ha egy-kettő tönkremegy közülük. Annál rémisztőbb volt a gondolat, ahogy a rotorok teljes sebességgel forognak a fejünk felett, mert - ahogy a képeken is látható - a legalsó légcsavarok közvetlenül a fülke felett helyezkednek el. Az is nyilvánvaló, hogy a rendhagyó méretei miatt a Hyundai repülőjét nem arra találták ki, hogy kocsi helyett ilyennel járj munkába - a gép nemhogy egy garázs tetején, de egy kisebb kertben sem tudna kényelmesen leszállni, ehhez kifejezetten erre épített légitaxi-állomásokra lesz szükség, aminek a terveit már korábban bemutatta az Uber.
A légitaxin amúgy 2x3 légcsavar van, három kizárólag a felszállást szolgálja, három viszont dönthető, így a levegőben ezek hajtják a gépet. A rengeteg rotorra szükség is van, hiszen a Hyundai légitaxija több mint háromtonnás, vagyis nehezebb, mint egy átlagos személyautó. A kapacitása is nagyjából a személyautókhoz hasonlítható, hiszen a pilóta mellett összesen négy utas fér el benne.
A technikai oldalnál maradva: a gyári adatok szerint a gép csúcssebessége 290 km/h, de a normál sebessége 240 km/h és legfeljebb száz kilométert tud megtenni. Városi közlekedésre tehát több, mint tökéletes lehet, a repülőgép- és helikoptergyártóknak viszont egyelőre nem kell attól félniük, hogy a Hyundai elveszi a piacukat. Városi felhasználásra viszont kétségkívül sokkal alkalmasabb, mint bármilyen mai repülőtechnológia, már csak azért is, mert a teljesen elektromos hajtásnak köszönhetően a Hyundai szerint a gép zajterhelése mindössze 55 decibel, amikor elrepül felettünk, vagyis halkabb, mint egy légkondi.