Az influencerek is a dinoszauruszok sorsára juthatnak? Így látják a szakértők

2020 / 04 / 15 / Perei Dóra
Az influencerek is a dinoszauruszok sorsára juthatnak? Így látják a szakértők
Az influencereket követőik visszajelzései és a lájkok motiválják a tartalommegosztásra, a koronavírus-járvány okozta társadalmi változások azonban őket sem hagyják érintetlenül. Vajon mi lesz a sorsuk: túlélés vagy mehetnek a levesbe?

Az influencer-jelenség világszerte szélsebesen terjedt utóbbi években, manapság pedig egyre több fiatal álmodik webes influencer karrierről, azaz olyan hírcsatorna építéséről, amely gyönyörű és gondosan kidolgozott életet ábrázol. Szponzorált termékajánlatok, márkaképviselet, rengeteg kedvezmény, ingyenes utazások, designer ruhák és exkluzív partik. Cserébe pedig naphosszat tweetelnek, illetve Insta-storykat és YoTube-videókat gyártanak. Bár tevékenységük bizonyítottan számos negatív pszichés hatással jár, mindig voltak és lesznek influencer-babérokra törő személyek.

Azazhogy, biztosan lesznek? Vagy a koronavírus eltűnésével az ő csillaguk is leáldozik?

Elvégre most nincsenek utazások és közösségi rendezvények, így viszont a követőket is nehezebb megtartani, pláne újakat szerezni. Talán nem is gondolnánk, hogy ebben a helyzetben még inkább át kell gondolniuk a posztokat, hiszen egyetlen baklövéssel is sokat veszíthetnek. Arielle Charnas, New York-i influencernek múlt hónapban például sikerült magára haragítania a netezőket miután kiderült, hogy ismertsége által könnyebben jutott koronavírus gyorsteszthez. A hab a tortán pedig az volt, amikor szüleivel együtt egy hamptoni luxuslakásba költözött. Hasonló okokból egyébként a celebvilágot is folyamatos támadások érik,

sokan ugyanis álszentnek tartják olyan emberek szájából hallani az "Együtt sikerülhet!" és hasonló kijelentéseket, hogy ők egyértelműen jobb helyzetben vannak a társadalom jelentős részéhez képest.

Mary Keane-Dawson, a Takumi Influencer Marketingügynökség vezetője azt tanácsolja a befutott és feltörekvő influencereknek, hogy ne tűnjenek el teljesen a reflektorfényből, ugyanakkor viselkedjenek felelősségteljesen, és ne hagyják teljesen figyelmen kívül a COVID-19-et sem. A New York-ban élő Krystal Bick élete is fenekestől felfordult, és nem csak mert most fényűző épületek helyett kénytelen a lépcsőházból posztolni, de kommunikációs stratégiáján is változtatnia kellett.

"A helyzet egyértelműen rákényszerített a mondanivalóm alaposabb átgondolására, mielőtt bármit is posztolnék.

"És bár most is próbálok minél szebb fotókat készíteni, emellett mindig beszámolok az aktuális érzelmi állapotomról, és, hogy hogyan próbálom átvészelni a bezártságot. Remélhetőleg ettől továbbra is hiteles maradok a követőim szemében." Brick az érzései mellett igyekszik hasznos információkat is megosztani, így rendszeresen figyelmeztet másokat az otthonmaradás, vagy éppen az adakozás fontosságára. A San Franciso-i Zornitsa Shahanska szintén szemet gyönyörködtető divat- és utazással kapcsolatos fotóiról híres, mostanában azonban inkább a konyhájából és rövid környékbeli sétáiról posztol. Próbál minél természetesebb maradni, hogy ne keltse követőiben a tökéletes élet illúzióját ezekben az amúgy is embert próbáló időkben. Sarah Assenti, egy szintén San Francisco-i marketingcég munkatársa szerint Shahanska taktikája lehet a túlélés kulcsa.

 

"Nyilván a legtöbb influencer fényűző lakásban él, de ami most igazán számít, az az, hogy mi történik a csillogó felszín alatt."

Ugyanakkor óvatosságra is inti őket: a nehéz napokon, vagyis amikor megremeg a hitük és nehéz pozitívnak maradni, megoszthatnak számukra kedves emlékeket, vagy a védekezéssel kapcsolatos hasznos tanácsokat. De az is jó, ha időnként követőik hogyléte felől érdeklődnek. A karantén másik próbatétele az influencerek számára, hogy bár eddig sem volt könnyű dolguk, most még nehezebb kitűnni a tömegből. Elvégre mindenki kenyeret süt, kismillió embernek van otthon cuki macskája vagy kutyája, akiről naponta posztolhat, ahogy hosszútávon a fürdőkádas-relaxálós content sem elég érdekfeszítő. Shahanska szerint bármi működhet, ami visszatükrözi az influencer személyiségét és stílusát.

"Így valószínűleg kitartanak melletted a követők. Vagy nem. Végtére is az emberek manapság nem kifejezetten hűségesek."

Vagy létezik egy harmadik eshetőség, amikor is a követők válnak influencereké: az elszeparáltság ugyanis sokakat személyiségük rejtett oldalának megmutatására sarkallhat. Egy angliai borászüzlet tulajdonosa, akit mindenki csak Betti néniként ismer például mostanában karikatúrákat készít a kimért angol hölgyekről. Míg egy floridai fodrász macskamaszkot húzott, hogy ezzel szórakoztassa az internet népét. "Van valami felszabadító az online identitásban, különösen amikor nem tölthetünk személyesen időt másokkal" - mondja Adam Brown, a New School Társadalomkutatási Intézmény pszichológiai karának egyetemi docense.

"Ilyenkor az emberek fokozottabb késztetést érezhetnek a különböző identitások és üzenetküldések kipróbálására."

Az átlagemberekből lett influencerek szabadságtere természetesen jóval nagyobb mint a hivatásosoké, akik adott esetben már évekkel ezelőtt megkomponáltak magukról egy gondosan felépített képet, aminek a krízishelyzet ellenére is szeretnének megfelelni. Brown szerint a legtöbb amit tehetnek az az alkalmazkodás, és a bizalom fenntartása. A szakember az "influencer piac" beszűkülését jósolja, ugyanakkor, ha valaki igazán kitartó, akár előnyére is fordíthatja a dolgokat, és újrapozicionálhatja magát. Ahogy azt már több márka esetén láthattuk.

(Fotó: Getty Images Hungary, Needpix)


Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.