Itt a következő elektromos BMW, az iX

2020 / 11 / 12 / Rácz Tamás
Itt a következő elektromos BMW, az iX
Az iX óriási változásokat hoz a márka életében, amiket sokáig kell még emésztgetniük a BMW rajongóinak.

Az i3 elektromos városi autó és az i8 plug-in hibrid sportkocsi után itt az iX, a BMW i-sorozatának következő modellje. Ami egy SAV: Sport-Activity Vehicle, ami a BMW szótárában az általánosan elterjedt "crossover", vagyis a SUV_okhoz hasonlóan terepjárós kinézetű, de azoknál azért utcaibb autók megfelelője.

A BMW iX legérdekesebb szuperképessége, hogy ezzel a vaskos, tömör testtel és a hatalmas kerekekkel is képes 0,25-ös alaktényezőt produkálni. A kiváló légellenállás jót tesz a hatótávnak; a 100 kWh kapacitású akkuval szerelt autó egy töltéssel a WLTP mérési szabvány szerint 600 kilométer megtételére képest.

Ez azt jelenti, hogy mondjuk a Budapest-Szeged távolság oda-vissza még autópályatempóval is biztosan megvan töltés nélkül. Persze csak akkor, ha nem használjuk ki közben túl gyakran az 500 lóerős teljesítményt és az öt másodperc alatti 0-100-as gyorsulás lehetőségét. Az iX természetesen összkerékhajtású.

Háromméteres tengelytávolságával és padló alatti akkumulátoraival az iX kabinja nagyon tágas, de ezt a tágasságot a BMW igazi prémiummárkához méltóan láthatóan nem annyira a praktikum mint inkább a térérzet, a kényelem kiteljesítésére használta fel. A műszerfalon a mai villanyautós divatnak megfelelően a nagy érintőképernyő dominál, de a BMW megtartotta az iDrive kapcsolótárcsát is, így az ergonómia jobb, a menüben való barangolás precízebb, mint a kizárólag a touchscreen-re épülő menürendszerek esetében.

Az iDrive-tárcsa, a menetirány-váltó kapcsoló és az ülésállítás gombjai áttetsző anyagból készültek, ami nagyon elegáns - de azért el kell ismerni, hogy a Volvónál ezt a dizájntrükköt már hamarabb kitalálták.

A BMW azt állítja, az új modell akkumulátora a fenntarthatóság, az újrahasznosíthatóság szempontjait maximálisan figyelembe véve készül. A gyártástechnológiában kizárólag megújuló forrásból származó energiát használnak fel.

A legfeljebb 200 kilowattos egyenáramú gyorstöltéssel tíz perc alatt 120 km-nyi hatótáv tölthető az akkuba, a 10%-ra lemerült energiatároló 80%-ra 40 perc aaltt tölthető fel ismét. Otthoni váltóáramú töltőn legfeljebb 11 kW-tal lehet tölteni, így 11 óra egy teljes feltöltés időszükséglete.

Az iX karosszériája alumínium és szénszál-erősítéses műanyag vázszerkezetre épül. Az elektronika minden korábbi modellnél nagyobb adatmennyiséget generál és nagyobb adatforgalmat bonyolít, a mai korszerű BMW-knél 20-szor nagyobb átviteli sebességgel dolgozik. Az 5G-alapú kommunikációs rendszerekkel és a fejlett vezetéstámogatással az iX képes a 3. szintű önvezetésre, vagyis a sofőr elvileg mobilozhat, olvashat a vezetőülésben ülve és csak akkor van dolga, ha a kocsi szól, hogy valamit nem tud megoldani.


A BMW-csoport elektromos autói a legkisebbtől a legnagyobbig. A középső az i4, ennek a gyártásindítását is jövőre tervezi a BMW

A BMW új formai trendje egyelőre erősen megosztja a közönséget, de hát úgyis minden autóról mindenki maga dönti el, hogy tetszik-e neki vagy nem. Ami viszont érdekes: a hatalmas hűtőmaszknak valójában semmi köze a hűtéshez, viszont az óriási vesék átlátszó-áttetsző lapjai alatt rejtve helyezkednek el a vezetéstámogatás szenzorai.

Az új elektromos BMW Németországban, a dingolfingi gyártóüzemben készül majd, a jövő év második felétől. Az árára nézve egyelőre nem kaptunk információt.

 

 

 


Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
A legtöbb ember valószínűleg nem is tud róla, de a sávszélességnek, amiért komoly pénzeket fizetnek az internetszolgáltatójuknak, csupán egy részét használják ki. Most mutatunk egy olyan megoldást, amivel ez a probléma egyszer s mindenkorra megoldható.
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Szülő–gyermek kapcsolatra alapuló közös programokkal – például golf- és vitorlásversenyekkel – igyekszik előmozdítani a generációváltás kérdését a Raiffeisen Bank. Az intézmény az egyre szélesebb körű banki és befektetési megoldások mellett olyan eseményeket is szervez, amelyeken a fiatalabbak és az idősebbek egyaránt jól érzik magukat, érdeklődésük összeér. A jelenünkben „turbósodó” generációváltás tematikájáról kérdeztük Bálint Attilát, a Raiffeisen Bank privátbanki üzletágának a vezetőjét.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.