Az i3 elektromos városi autó és az i8 plug-in hibrid sportkocsi után itt az iX, a BMW i-sorozatának következő modellje. Ami egy SAV: Sport-Activity Vehicle, ami a BMW szótárában az általánosan elterjedt "crossover", vagyis a SUV_okhoz hasonlóan terepjárós kinézetű, de azoknál azért utcaibb autók megfelelője.
A BMW iX legérdekesebb szuperképessége, hogy ezzel a vaskos, tömör testtel és a hatalmas kerekekkel is képes 0,25-ös alaktényezőt produkálni. A kiváló légellenállás jót tesz a hatótávnak; a 100 kWh kapacitású akkuval szerelt autó egy töltéssel a WLTP mérési szabvány szerint 600 kilométer megtételére képest.
Ez azt jelenti, hogy mondjuk a Budapest-Szeged távolság oda-vissza még autópályatempóval is biztosan megvan töltés nélkül. Persze csak akkor, ha nem használjuk ki közben túl gyakran az 500 lóerős teljesítményt és az öt másodperc alatti 0-100-as gyorsulás lehetőségét. Az iX természetesen összkerékhajtású.
Háromméteres tengelytávolságával és padló alatti akkumulátoraival az iX kabinja nagyon tágas, de ezt a tágasságot a BMW igazi prémiummárkához méltóan láthatóan nem annyira a praktikum mint inkább a térérzet, a kényelem kiteljesítésére használta fel. A műszerfalon a mai villanyautós divatnak megfelelően a nagy érintőképernyő dominál, de a BMW megtartotta az iDrive kapcsolótárcsát is, így az ergonómia jobb, a menüben való barangolás precízebb, mint a kizárólag a touchscreen-re épülő menürendszerek esetében.
Az iDrive-tárcsa, a menetirány-váltó kapcsoló és az ülésállítás gombjai áttetsző anyagból készültek, ami nagyon elegáns - de azért el kell ismerni, hogy a Volvónál ezt a dizájntrükköt már hamarabb kitalálták.
A BMW azt állítja, az új modell akkumulátora a fenntarthatóság, az újrahasznosíthatóság szempontjait maximálisan figyelembe véve készül. A gyártástechnológiában kizárólag megújuló forrásból származó energiát használnak fel.
A legfeljebb 200 kilowattos egyenáramú gyorstöltéssel tíz perc alatt 120 km-nyi hatótáv tölthető az akkuba, a 10%-ra lemerült energiatároló 80%-ra 40 perc aaltt tölthető fel ismét. Otthoni váltóáramú töltőn legfeljebb 11 kW-tal lehet tölteni, így 11 óra egy teljes feltöltés időszükséglete.
Az iX karosszériája alumínium és szénszál-erősítéses műanyag vázszerkezetre épül. Az elektronika minden korábbi modellnél nagyobb adatmennyiséget generál és nagyobb adatforgalmat bonyolít, a mai korszerű BMW-knél 20-szor nagyobb átviteli sebességgel dolgozik. Az 5G-alapú kommunikációs rendszerekkel és a fejlett vezetéstámogatással az iX képes a 3. szintű önvezetésre, vagyis a sofőr elvileg mobilozhat, olvashat a vezetőülésben ülve és csak akkor van dolga, ha a kocsi szól, hogy valamit nem tud megoldani.
A BMW új formai trendje egyelőre erősen megosztja a közönséget, de hát úgyis minden autóról mindenki maga dönti el, hogy tetszik-e neki vagy nem. Ami viszont érdekes: a hatalmas hűtőmaszknak valójában semmi köze a hűtéshez, viszont az óriási vesék átlátszó-áttetsző lapjai alatt rejtve helyezkednek el a vezetéstámogatás szenzorai.
Az új elektromos BMW Németországban, a dingolfingi gyártóüzemben készül majd, a jövő év második felétől. Az árára nézve egyelőre nem kaptunk információt.