Készül a Sirius, a hidrogénhajtású eVTOL

2024 / 01 / 30 / Bobák Zsófia
Készül a Sirius, a hidrogénhajtású eVTOL
A légi jármű külalakja egy apró repülőgépre hasonlít, de helyből tud felszállni kifutópálya használata nélkül.

A svájci Sirius Aviation ez egyik első cég, ami az elektromos eVTOL-jának meghajtását üzemanyagcellás rendszerrel biztosítja, hogy a jármű a lehető legkörnyezetbarátabb módon repülhessen. A cég szerint a gép nem csak kibocsátásmentesen működik majd, hanem semmilyen (negatív) környezeti hatást nem gyakorol üzemelése közben, viszont kényelem és hatótáv szempontjából kiemelkedően teljesít. A három utas szállítására alkalmas Sirius Business Jet 1850 km, míg az öt férőhelyes Sirius Millennium Jet 1050 km messzire tud repülni egyhuzamban, így egyszerűen tudja szállítani az embereket egy-egy ország nagyvárosai között bárhol a világon, miközben jelentősen csökkenti az utazási időt az utakon történő közlekedéssel összehasonlítva.

A Sirius Jet maximálisan 520 km/h-ás sebességgel tud majd haladni és a meghajtást a folyékony hidrogénes rendszer és 28 darab, egyenként körülbelül 30 centiméteres átmérőjű propeller biztosítja, amelyeket főként a szárnyakon helyeznek el. A rendszer részét képezi egy kisebb akkumulátorcsomag is, de azt a Sirius leírása szerint csak kis mértékben veszik majd használatba, a fő energiaforrást a hidrogén jelenti. A jármű első prototípusának repülési tesztjei 2025-ben kezdik meg a tervek szerint és 2028-ban kezdődhet a kereskedelmi szolgáltatás beindítása.

(Fotó: Sirius Aviation)


Továbbra is hódít a párját ritkító hungarikum, ami a jövő tudósait és művészeit adja a világnak
Továbbra is hódít a párját ritkító hungarikum, ami a jövő tudósait és művészeit adja a világnak
Az Országos Tudományos Diákköri Tanács (OTDT) által szervezett Országos Tudományos Diákköri Konferencia (OTDK) sok évtizedes hagyománya mára széles körű népszerűséget ért el, és fontos kiindulási pont lehet a hazai és határon túli tehetségek számára a jövőbeli karrierjük felé vezető úton. A 2025-ös, 37. konferencia előtt az OTDK céljáról és működéséről Prof. Dr. Szendrő Péter örökös elnök úrral és dr. Cziráki Szabinával, az OTDT titkárával beszélgettünk.
Ezek a csúcsmodern hajtóművek kerülhetnek a 6. generációs amerikai vadászgépbe
Ezek a csúcsmodern hajtóművek kerülhetnek a 6. generációs amerikai vadászgépbe
Két versengő hajtóműterv is elfogadásra került.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.