Két tényező fogja vissza az elektromos autók terjedését egy friss felmérés szerint

2022 / 08 / 19 / Pőcze Balázs
Két tényező fogja vissza az elektromos autók terjedését egy friss felmérés szerint
Az amerikai J.D. Power több mint tizenegyezer EV és plug-in hybrid tulajdonost kérdezett arról, hogy mennyire elégedett azzal, ahogyan és amennyiért az autóját töltenie kell. A válaszadók kritikusak a jelenlegi infrastruktúrával szemben.

A TechCrunchon olvasható hír szerint egy piros pontot biztosan kapnak az Egyesült Államokban elérhető töltők: egyszerű azokat használni. Ezen kívül viszont a sofőrök nem festenek túl rózsás képet a töltéssel összefüggő tapasztalataikról. A J.D. Power, amelynek új autókkal kapcsolatos kutatásáról nemrég a Rakétán is beszámoltunk, most olyan kérdéseket tett fel a teljesen vagy részben töltőről működő autók tulajdonosainak, mint hogy mennyire elégedettek egy-egy töltőhálózattal, milyen problémákat tapasztalnak a mindennapjaik során, illetve, hogy az infrastruktúrából adódó gondok hogyan hatnak az elektromos autók értékesítésére.

A sofőrök ötödével fordult elő, hogy elindult egy töltőállomáshoz, ám mégsem tudta ott feltölteni az autóját;

ezeknek az eseteknek a hetvenkét százalékát a töltő hibája okozta. De a tanulmányból az is kiderül, hogy a kettes szintű, Magyarországon is elterjedt töltőállomásokkal kapcsolatos elégedettség csökkent az Egyesült Államokban: egy ezres skálán hatszáznegyvenháromról hatszázharminchárom pontra, tavalyhoz képest. Ezek azok az állomások, amelyek nagyjából négy óra alatt töltenek fel egy autót. Érdekes, hogy a hármas szintű, azaz villámtöltőkkel kapcsolatban sem sokkal jobb a helyzet: ezek ugyanúgy hatszázhetvennégy pontot kaptak, mint 2021-ben, miközben húsz perc alatt tudnak nyolcvan százalékra tölteni egy EV-t.

Az alacsony pontszámok oka részben a töltés ára. Ez összecseng egy másik, a TechCrunch által idézett kutatással, amely szintén arra jutott, hogy sokan egyelőre azért nem vásárolnak elektromos autót, mert sokallják a költségeket. Ezzel szemben az Amerikai Energiaügyi Minisztérium kalkulátora alapján bőven versenyképesek az elektromos autók a tankolás költségeit nézve: egy új, 530i BMW és egy Tesla Model S Plaid a kinti árak mellett 0,46, illetve 0,37 dollárt "fogyaszt" mérföldenként, és hasonló az eredmény egy VW Jetta és egy Nissan Leaf összehasonlításakor is. A Business Insider szerint az Egyesült Államokban tíz és huszonöt cent, vagyis negyven és száz forint között fizetnek egy kWh töltésért, míg a Villanyautósok.hu térképe első ránézésre száz-százötven forintos díjakat mutat.

(Borítókép: Markus Spiske/Unsplash)


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Gyors és olcsó: hatalmas, felfújható űrállomásokat bocsátanak fel két éven belül
Gyors és olcsó: hatalmas, felfújható űrállomásokat bocsátanak fel két éven belül
A Max Space stadion méretű, de olcsón és könnyen telepíthető űrállomásokat ígér. A 2026-ban fellőtt első modult követően pedig ilyenekben élhetnek az emberek majd a Holdon, és aztán a Marson is.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.