Az Endeavour nevű kapszula Bob Behnken és Doug Hurley asztronautákat szállította a Nemzetközi Űrállomás fedélzetére a Demo-2 misszió keretében. A misszió lényege éppen az volt, hogy kiderüljön, a SpaceX képes űrhajósokat szállítani az ISS-re. Ezután a vállalat több ilyen megbízást is teljesíteni fog.
Az Endeavour három és fél hete dokkolt az Állomáshoz, és azóta is jól bírja a strapát, amit az űr rideg körülményei jelentenek. Steve Stich, a NASA Commercial Crew Programjának (ennek keretében kötött az Ügynökség szerződést magáncégekkel, hogy az asztronautákat feljuttassák) igazgatója a következőképp nyilatkozott:
„Egyre többet tanulunk erről az eszközről, és úgy tűnik, aggodalomra nincs semmi ok.”
Sőt a Dragon kapszula túl is teljesít az elvárásokon, több energiát generál, mint amire a mérnökök számítottak. Ennek oka a napelemek lehetnek, melyek az előzetesen számítottnál több energiát termelnek. Sőt, ha csak ezeken múlna, a kapszula még további 114 napon át pályán maradhatna, ami jóval több, mint amire szükség van.
A NASA nyilatkozata szerint a visszatérésre legkorábban augusztus 2-án kerülhet sor.
Ám addig még sok tesztet kell elvégezni az Endeavouron. Július 4-én az űrállomás személyzetének négy tagja fogja a Crew Dragont tesztelni. Ezalatt olyan mindennapi teendőket kell érteni, hogy a kapszulában alszanak, végzik el a higiénés teendőket, illetve vizsgálják a vészhelyzeti eljárásokat. Mindez azért lényeges, mert a Demo-2 misszión csak két űrhajós vett részt, míg a további tervezett utazásokon legalább négy űrhajóst szállít majd a kapszula.
A legutolsó, kritikus teszt azonban az állomásról történő leválás és Földre visszaérkezés lesz. Ez egyébként a Demo-1 küldetésnél minden fennakadás nélkül lezajlott, csak hát azon nem vettek részt emberek, ezért aztán most egy csomó új biztonsági megoldást is használnak, mint amilyen például a légkondicionáló berendezés, amelynek a landolás után is működnie kell, vagy az asztronauták szkafandere.
A hátralévő időben a Demo-2 egyik asztronautája, Bob Behnken a 63-as Expedíció parancsnokával, Chris Cassidy-vel közösen több űrsétát is végrehajt majd. Ekkor az ISS régi nikkel-hidrogén akkumulátorait cserélik modernebb lítium-ion cellákra.
Az első ilyen űrséta holnap, tehát június 26-án történik majd.
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR