Kína Yibin prefektúrában található található Szecsuán városában az ART projekt kereskedelmi sikert ért el ott, ahol a “Forgalom Fölé Emelt Busz" nem volt képes erre.
Az Autonomous Rail Rapid Transitnak (ART - kb. önálló sínes gyorsvasút) elnevezett jármű és rendszere lényegében egy vezető nélküli villamos, amely kamerák és szenzorok által kijelölt virtuális síneken halad, így tehát kicsit olyan is, mint egy busz.
A Yibin ART T1 járat 17,7 kilométeres hosszúságú, a várakozások szerint naponta több mint 10 000 utast szolgál majd ki, és ez a szám 25 000-re nőhet, ha a vonal csatlakozik majd egy nagysebességű vasútállomáshoz.
A kínai CRRC vállalat még 2013-ban kezdte meg az ART fejlesztését annak érdekében, hogy enyhítse a pokoli torlódásokat a zsúfolt kínai városi központokban.
A projektet a metró vagy a villamos olcsóbb alternatívájának szánták, mely mindeközben környezetbarát is.
Az ART-ot először 2017-ben mutatták be Zhuzhou prefektúra Hunan városában. Azóta számos tesztet végeztek, köztük egyet a dohai sivatagban is, ahol a 2022-es Labdarúgó világkupán állítólag az ART rendszere biztosítja majd a tömegközlekedést.
(Forrás: Shanghaist Képek: CRRC, Wikimédia)