Az Xpeng AeroHT alapítója és elnöke, Zhao Deli személyesen vezette a tesztek közben azt a járművet (illetve egyik felét), ami egyfajta átmenetet képez az eVTOL-okra alapozott légitaxik és a sci-fik repülő autói között. De úgy is lehetne mondani, hogy az Xpeng hibrid járműve valójában a gyakorlatiasabb megvalósítása a fantáziabeli repülő autóknak, amelyek abban a formában, ahogyan a filmekben láthatjuk őket, nem igazán jelentenek működőképes megoldást.
A Land Aircraft Carrier elnevezésű rendszer egy légi járműből és egy autóból áll, amelyek külön tudnak válni egymástól,
így a sofőr bármikor dönthet úgy, hogy a levegőben folytatja útját, persze csak akkor, ha majd a szabályozások ezt lehetővé teszik. A Cybertruckhoz hasonló formájú gépkocsi és a hátsó részébe bepakolható, kis méretű eVTOL együtt aligha nevezhető repülő autónak, de a gyártócég előszeretettel utal rá így és szeptemberben a repülő egységet már a nagyközönség előtt is bemutatták Kantonban.
Az Xpeng leírása szerint az "anyahajó", azaz a guruló platform egy hatkerekű, négyszemélyes jármű, amelynek csomagtartója félig átlátszó üvegből készül, hogy mindig látható legyen a benne elhelyezett eVTOL. A repülő egység hat propellerrel működik és két személy, a pilóta és egy utas fér el benne egyszerre. A cég elképzelése alapján a moduláris jármű elsősorban kikapcsolódásra lesz majd alkalmas az emberek számára, akik ilyen módon feldobhatják egy kicsit a hétvégi pikniket és miután kiautóztak a szabadba a barátokkal vagy családdal, körbe is repülhetnek a közeli erdők-mezők felett, új perspektívából szemlélve a tájat.
A legtöbb gyártó a "repülő autók" fejlesztésének céljai között a környezetbarát közeledést és a dugók elkerülését emeli ki, de úgy tűnik, hogy az Xpeng egyelőre realistább megközelítéssel kezeli saját különös járművét, amelyet első körben valószínűleg valóban csak azok engedhetnek meg maguknak, akik főként szórakozásra használják majd.
(Fotó: Xpeng AeroHT)