Ingyen szoftverekkel és pénzzel is segítik a magyar vállalatok a koronavírus elleni küzdelmet
2020 / 03 / 13 / Bobák Áron
Ingyen szoftverekkel és pénzzel is segítik a magyar vállalatok a koronavírus elleni küzdelmet
Ahogy a járvány egyre nagyobb méreteket ölt, a magyar cégek is elkezdtek reagálni a vészhelyzetre. A válságstábok felállítása és a dolgozók hazaküldése mellett egyre többen igyekeznek aktívan is kivenni a részüket a vírus elleni küzdelemből.

Az egy ideje már Bostonban működő, de magyar alapítású LogMeIn tegnap jelentette be, hogy ingyenessé teszik az otthoni munkavégzést segítő szoftvereiket a meglévő és az új ügyfeleik számára is. A Rendkívüli Távmunka Támogatás keretében az egészségügyi és oktatási intézmények, a kormányzati és önkormányzati szervek valamint a nonprofit szervezetek is ingyenesen vehetik igénybe a LogMeIn szolgáltatásait, amelyekkel videokonferenciák, internetes képzések lebonyolítására, valamint távoli informatikai segítség igénybe vételére is lehetőség nyílik.

Hasonló döntést hozott a Talk-A-Bot is, akik a Cheq nevű szoftverük kríziskommunikációs változatát, a Cheq Krízist tették ingyenesen elérhetővé, ezzel segítve, hogy a vállalatok hatékonyan tudjanak kommunikálni az alkalmazottaikkal. A Viber chatalkalmazással működő vállalati szoftver chatrobotok használatával biztosítja a hozzáférést a vállalati információkhoz, lehetőséget ad bejelentések küldésére és naprakész adatokkal szolgál a legfontosabb témákról.

Eközben az MKB Bank is bejelentette, hogy Dr. Balog Ádám vezérigazgató kezdeményezésére egymilliárd forinttal támogatják a koronavírus-védekezéssel kapcsolatos kormányzati erőfeszítéseket, különösen az időskorúak tájékoztatásával és védelmével kapcsolatos intézkedések elősegítésére. A COVID-19 járvány az eddigi adatok alapján főleg az idős emberek között szedi az áldozatait: a 70 évnél idősebb betegek nyolc, a 80 évnél idősebbek tizenöt százaléka halt meg a koronavírus miatt, míg a járvány halálozási aránya összességében mindössze 3,4%, az ismert esetek számához viszonyítva.

A Magyar Turisztikai Ügynökség szintén egymilliárd forintos keretet hozott létre a nehéz helyzetbe került vállalkozások megsegítésére, amire azért volt szükség, mert a járvány a turisztikai szektorban érezteti a legerősebben a hatását. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai alapján a helyzet napról-napra súlyosabb, a Magyarországra legtöbb turistát küldő tíz országból március 10-ig az utazások 18,5 százalékát mondták le.

A Magyar Telekom díjmentes extra adatkerettel járult hozzá a kapcsolattartás megkönnyítéséhez. Ahogy közleményükben írják, március 16-tól minden ügyfelük számára 10 GB plusz adatforgalmi egyenleget aktiválnak, amit április 30-ig lehet felhasználni. Ha ez sem lenne elég, akkor a lakossági és a vállalati ügyfeleiknek további 5 GB adatkeretet tudnak aktiválni a Telekom alkalmazásban. A szolgáltató emellett a Telekom Videotékában kétszáz tartalmat tett ingyenesen elérhetővé, valamint március 13-tól féláras akciókkal is várják az ügyfeleket.

(Borítókép: Pixabay)


Kövesd a Rakétát a Facebookon is!
Kövess, üzenj, kommentelj a Rakéta Facebook oldalán!
Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.