Láttál már EKKORA hidrogénautót?

2020 / 07 / 01 / Rácz Tamás
Láttál már EKKORA hidrogénautót?
Az Anglo American bányászati vállalat bejelentette: rendszeresíti bányáiban a zéró emissziós óriási hidrogéncellás dömpereket.

A dél-afrikai Anglo American a világ legnagyobb platinaérc-kitermelő vállalata, a világ platinafelhasználásának 40%-a az ő bányáikból származik. Mivel a platina a hidrogéncellák gyártásához (egyelőre) nélkülözhetetlen nemesfémként a hidrogénalapú mobilitás alapvető kelléke, valahol szimbolikus jelentőségű, hogy a bányavállalat átállítja óriási ércszállító teherautóit, bányadömpereit hidrogén-üzemre.


Az Anglo-American részben az általa bányászott platinaérc egyik fő piacát jelentő hidrogéncella-ipar népszerűsítése érdekében döntött a látványos emissziócsökkentési projekt mellett

Az első, 280 tonnás kísérleti autójukba még év elején a Forma-1-ből ismert Williams mérnökei segítségével gyártottak le egy olyan hidrogéncellát, amelyet a dömper dízelmotorja helyére szereltek be. Az irdatlan testen valahol sikerült a hidrogéntartályoknak is helyet találni. Az átalakított jármű az egyéves tesztüzemben jól vizsgázott, így a cég világszerte 400 teherautóján végzi el ugyanezt a szívátültetést. Egy dél-afrikai üzem lesz az első, ahol minden dömpert átépítenek, az autók mellé egy 3,5 MW teljesítményű elektrolizálót is telepítenek, ez készíti vízbontással az új üzemanyagot.

A bányateherautó-ipar varázslatos világában egyébként általános mozgolódás tapasztalható a zéró emissziós járművekre való átállás körül. Belorussziában idén elkészül a Belaz 7558-E, a 90 tonnás dízel dömper akkumulátoros elektromos változata, ez lesz a világ legnagyobb elektromos bányateherautója.


Belaz 7558: még az idén jön az akkumulátoros elektromos változat

A kínai Weichai pedig már készíti saját 200 tonnás hidrogéncellás dömperét, melynek értékesítése még idén megkezdődhet.


Bevetésre kész: a kínai nukleáris végítélet-rakéta bárhová eljut a világon
Bevetésre kész: a kínai nukleáris végítélet-rakéta bárhová eljut a világon
Pekingben bemutatták a DF–5C-t, egy új, folyékony hajtóanyagú interkontinentális rakétát, amely állítólag állandó készültségben tartható és a világ bármely pontját eléri, akár tíz külön célra irányítható fejjel.
Konkrét idegmérgeket eregetnek az utasszállító gépek a kabinba
Konkrét idegmérgeket eregetnek az utasszállító gépek a kabinba
A kereskedelmi járatokon egyre gyakoribbak a füstesemények, amikor mérgező gázok juthatnak a kabinba. Mi ez, miért történik, és ki mit lép ellene?
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.