Légitaxik szállítják a párizsi olimpia nézőit 2024-ben

2021 / 12 / 01 / Bobák Zsófia
Légitaxik szállítják a párizsi olimpia nézőit 2024-ben
Harminc cég bevonásával tesztelik a légi járműveket, amelyek Párizs forgalmában nélkülözhetetlenek lesznek az esemény alatt Île-de-France régió alelnöke szerint.

A 2024-es párizsi olimpia idejére rendszeres eVTOL-os utasszállítási útvonalak és infrastruktúra kiépítését tervezik Franciaországban, az előkészületek pedig hamarosan el is kezdődnek a Group ADP repülőtérüzemeltető vállalat bejelentése szerint. A helyszín, ahol az első teszteket lefolytatják, a Pontoise-Cormeilles Aerodrome, Párizstól 35 kilométerre található és nagyjából naponta hatvan járatot fogad, vagyis ideális környezetet jelent arra, hogy a légitaxikat megpróbálják a repülőgépek forgalmába integrálni.

Előtte még azonban felmérik, hogy milyen zajkibocsátással jár majd az eVTOL-ok alkalmazása, ehhez jövő márciustól kezdve a Volocopter járműveinek részvételével végzik a vizsgálatokat, amelynek során elemzik a zajszintet és modellezik a közelebbi és távolabbi hatásokat is. Az eVTOL-ok sajátos hangjához lehetséges, hogy már a közeljövőben hozzá kell szokniuk bizonyos városok, többek között Los Angeles vagy Miami lakóinak, mivel egyre több cég tervezi a rendszeres légitaxi járatok beindítását. Mivel a járművek jóval halkabban repülnek, mint például a helikopterek vagy repülőgépek, ez nem jelentene nagy problémát, csakhogy a légitaxik az utcák forgalmához viszonylag közel szállnak majd.

Párizsban a 300 méteres magasság alatti repülést fogják tesztelni,

ami alacsonyabb, mint amit globálisan a repülőgépek számára beépített, városi környezetben engedélyezni szoktak. Az eVTOL gyártók a zajszennyezes elkerülésének érdekében hangsúlyt fektetnek a gépek kialakítása során a minél csendesebb működés elérésére, a NASA-val szeptemberben egy zajszintmérő vizsgálatot kivitelező Joby Aviation például úgy nyilatkozott, hogy a propellerek elhelyezésével, a lapátok méretének megfelelő kiválasztásával egészen csendes üzemeltetést tudnak megvalósítani.

Az előkészítési folyamatokban a Joby és a Volocopter mellett az Airbus, a Vertical Aerospace, az Ascendance és a Lilium is részt vesz, de más cégek is csatlakoznak később, a Skyports pedig azt a vertiport infrastruktúrát fogja kiépíteni, amelyben a utasok felvételét, az akkumulátorok töltését és a járművek karbantartási munkálatait tesztelik majd 2022 júniusától kezdve.

A Volocopter már korábban bejelentette, hogy megkezdik a felkészülést annak érdekében, hogy a leendő olimpia idejére rendszeres járatokat indíthassanak, a cég vezérigazgatója, Florian Reuter 2020-ban úgy nyilatkozott, hogy a kereskedelmi légitaxizás már két-három éven belül elindulhat Franciaország fővárosában. Alexandra Dublanche, az Île-de-France régió alelnöke elmondta: Párizs sűrűn lakott területén, különösen az olimpia alatt, az eVTOL-ok használta nem opció, hanem kötelesség.

(Fotó: Group ADP)


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Az autós GPS-ek őse magnószalagokon tárolta a térképeket és iránytűre hagyatkozott műholdak helyett
Az autós GPS-ek őse magnószalagokon tárolta a térképeket és iránytűre hagyatkozott műholdak helyett
Az Etakot a nyolcvanas évek közepén dobták piacra, mai szemmel nézve horrorisztikus összegért.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.