A Volocopter tájékoztatása szerint ennek első lépéseként a cég a Párizstól mintegy 35 kilométerre fekvő Pontoise repülőtéren rendezkedik be, hogy itt alakítsák ki a drónok üzemeltetéséhez szükséges infrastruktúrát. Florian Reuter, a cég vezérigazgatója eléggé optimista, szerinte két-három éven belül megindulhat a kereskedelmi légitaxizás a francia fővárosban, épp idejében ahhoz, hogy a 2024-ben rendezett olimpián és paralimpián az egész világ rácsodálkozhasson a közlekedésnek erre a merőben új formájára. Az első utakra 30 euróért, vagyis kábé 11 ezer forintért lehetett jegyet foglalni az Eventbrite-on, de érthető módon a jegyeket pillanatok alatt elkapkodták.
A légitaxik érkezése egy ideje már nem kérdés, hiszen az elmúlt években a kisebb startupok mellett egészen nagy cégek is becsatlakoztak a légitaxik fejlesztésébe. A Volocityhez hasonló járművet fejleszt a Hyundai, a Bell, a Boeing, a Rolls-Royce és az Airbus is, igaz, a fejlesztésben egyelőre inkább a kis cégek viszik a prímet, mint a Volocopter, a Lilium vagy a magyar mérnökökkel dolgozó Lift Aircraft.
A személyszállító drónok valóban jelentősen átalakíthatják a városi közlekedést, hiszen a teljesen elektromos hajtású járművek sokkal csendesebbek, mint egy helikopter, a méretükből fakadóan egészen kis helyre is le tudnak szállni, és mivel bérelhető taxiként fogják őket üzemeltetni, így várhatóan nem is lesznek megfizethetetlenül drágák. A jövő légitaxijai ráadásul várhatóan teljesen automatikusan, emberi beavatkozás nélkül fognak majd közlekedni az állomások között, miután a telefonunkon megrendeltük őket és megadtuk a célállomást.
A Volocity egyelőre itt még nem tart, a 18 rotorral felszerelt drónt egy emberi pilóta irányítja. A gyártó szerint a jármű két utassal 35 kilométert tud megtenni legfeljebb 110 km/h-s sebességgel, a biztonságosságát pedig növeli, hogy minden rotorhoz külön villanymotor tartozik, így akkor sincs baj, ha egy-kettő meghibásodik közülük.
A légitaxik nem csak a személyszállításban hozhatnak újat, de a légi mentésben is komoly szerepet kaphatnak. A Volocopter és az ADAC német légimentő-szolgálat által végzett kutatás eredményei szerint a multirotoros gépek nagyjából 25-30 kilométeres távolságig hatékony segítséget nyújthatnának a légi mentésben, a ritkábban lakott térségekben például az orvosok kétszer olyan gyorsan érhetnének a baleset helyszínére, mint a ma használt járművekkel. Hogy a Volocity mennyire használható légi mentésre, azt a tervek szerint a Volocopter 2023-tól fogja elkezdeni tesztelni az ADAC közreműködésével.
(Fotó: Volocopter, Group ADP)