Már jövőre megkezdődnek a párizsi légitaxi éles tesztjei

2020 / 10 / 19 / Bobák Áron
Már jövőre megkezdődnek a párizsi légitaxi éles tesztjei
Tíz év fejlesztés után célegyenesbe fordul a Volocity fejlesztése. A cél, hogy a 2024-es párizsi olimpián és paralimpián már ilyen személyszállító drónok fuvarozzák az embereket a francia fővárosban.

A Volocopter tájékoztatása szerint ennek első lépéseként a cég a Párizstól mintegy 35 kilométerre fekvő Pontoise repülőtéren rendezkedik be, hogy itt alakítsák ki a drónok üzemeltetéséhez szükséges infrastruktúrát. Florian Reuter, a cég vezérigazgatója eléggé optimista, szerinte két-három éven belül megindulhat a kereskedelmi légitaxizás a francia fővárosban, épp idejében ahhoz, hogy a 2024-ben rendezett olimpián és paralimpián az egész világ rácsodálkozhasson a közlekedésnek erre a merőben új formájára. Az első utakra 30 euróért, vagyis kábé 11 ezer forintért lehetett jegyet foglalni az Eventbrite-on, de érthető módon a jegyeket pillanatok alatt elkapkodták.

A légitaxik érkezése egy ideje már nem kérdés, hiszen az elmúlt években a kisebb startupok mellett egészen nagy cégek is becsatlakoztak a légitaxik fejlesztésébe. A Volocityhez hasonló járművet fejleszt a Hyundai, a Bell, a Boeing, a Rolls-Royce és az Airbus is, igaz, a fejlesztésben egyelőre inkább a kis cégek viszik a prímet, mint a Volocopter, a Lilium vagy a magyar mérnökökkel dolgozó Lift Aircraft.

A személyszállító drónok valóban jelentősen átalakíthatják a városi közlekedést, hiszen a teljesen elektromos hajtású járművek sokkal csendesebbek, mint egy helikopter, a méretükből fakadóan egészen kis helyre is le tudnak szállni, és mivel bérelhető taxiként fogják őket üzemeltetni, így várhatóan nem is lesznek megfizethetetlenül drágák. A jövő légitaxijai ráadásul várhatóan teljesen automatikusan, emberi beavatkozás nélkül fognak majd közlekedni az állomások között, miután a telefonunkon megrendeltük őket és megadtuk a célállomást.

A Volocity egyelőre itt még nem tart, a 18 rotorral felszerelt drónt egy emberi pilóta irányítja. A gyártó szerint a jármű két utassal 35 kilométert tud megtenni legfeljebb 110 km/h-s sebességgel, a biztonságosságát pedig növeli, hogy minden rotorhoz külön villanymotor tartozik, így akkor sincs baj, ha egy-kettő meghibásodik közülük.

A légitaxik nem csak a személyszállításban hozhatnak újat, de a légi mentésben is komoly szerepet kaphatnak. A Volocopter és az ADAC német légimentő-szolgálat által végzett kutatás eredményei szerint a multirotoros gépek nagyjából 25-30 kilométeres távolságig hatékony segítséget nyújthatnának a légi mentésben, a ritkábban lakott térségekben például az orvosok kétszer olyan gyorsan érhetnének a baleset helyszínére, mint a ma használt járművekkel. Hogy a Volocity mennyire használható légi mentésre, azt a tervek szerint a Volocopter 2023-tól fogja elkezdeni tesztelni az ADAC közreműködésével.

(Fotó: Volocopter, Group ADP)


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.