Leszállította az első elektromos kamionjait a Nikola
2021 / 12 / 21 / Palotai Nándor
Leszállította az első elektromos kamionjait a Nikola
Az elektromos járműveket fejlesztő Tesla-rivális Los Angelesben adta át az első példányokat a megrendelőknek.

Mint arról korábban már beszámoltunk, a logisztikai rendszerek egyik gerincét alkotó, dízelüzemű nyerges vontatók által okozott légszennyezés mérséklése már nem egy cég érdeklődését felkeltette: többek között a Toyota, a Volvo, a Daimler, a Nikola és a Tesla is dolgozik már a saját, elektromos üzemű kamionján.

Bár a Nikola Corporationt korábban már csalással is vádolták, a vállalat december 17-én leszállította az első darabokat a cég elektromos kamionjaiból. A Los Angelesben megrendezett eseményen tiszteletét tette Nanette Diaz Barragán kongresszusi képviselő, Kalifornia állam 44. kerületének képviselője, és Steven Bradford, Kalifornia állam szenátora. Rajtuk kívül még több helyi politikus, továbbá számtalan cég és szervezet képviselője is részt vett az ünnepségen. A látogatók később utasként közelebbről is megvizsgálhatták a járműveket.

„A zéró-emissziós közlekedési jövőkép eléréséhez merész vezetésre és együttműködésre van szükség a szövetségi, állami és helyi partnerek részéről, valamint a magánszektor jelentős beruházásaira” – mondta Barragán, a helyszínen tartott ünnepségen.

A megrendelő Total Transportation Services Inc. (továbbiakban TTSI) Los Angeles kikötőjében vett át 2-2 darabot a Nikola Tre BEV és a hirdogéncellákkal működő Tre FCEV modelljeiből. Abban az esetben, ha a TTSI hozzájut bizonyos megpályázott támogatásokhoz, a most leszállított négy elektromos kamiont még harminc darab Tre Bev követné 2022-ben, illetve még tovább hetven Tre FCEV leszállítása pedig 2023-ban kezdődne meg.

A Nikola Tre BEV egy helyi fuvarokhoz optimalizált vontató, nagyjából 350 mérföldes, azaz 563 kilométeres hatótávval. A Nikola Tre FCEV ezzel szemben már 500 mérföldes, átszámítva 804 kilométeres hatótávval rendelkezik, és kifejezetten az észak-amerikai regionális piacra készült, ahol esetenként többlet rakománnyal, vagy kifejezetten gyors újratöltéssel kell üzemelni.

„Ez döntő fontosságú a kerületem kikötőihez közeli közösségekben élő emberek egészsége szempontjából, akik nagyobb arányban szenvednek ráktól, asztmától és egyéb légúti betegségektől a kikötők berendezéseiből és teherautóiból származó mérgező dízel-kibocsátás miatt. Nagyra értékelem a TTSI és Nikola elkötelezettségét a Los Angeles-i kikötőben a tisztább és biztonságosabb jövő iránt” – szögezte le Nanette Diaz Barragán kongresszusi képviselő.

A képviselőnő nem túloz: a Total Transportation Services adatai szerint minden egyes hónapban 13000-14000 kamion fordul meg Los Angeles kikötőjében, miközben 2600 tonna szmogképző nitrogén-oxidot juttatnak évente a levegőbe. A Nikola-flottával a TTSI Los Angeles és Long Beach kikötőit szeretné hosszútávon zéró-emissziós zónává tenni.

(Fotó: Nikola Corporation; Brittany Murray, Press-Telegram/SCNG)


Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.