Az előadás címét William Shakespeare "A vihar" című művének egyik utolsó jelenete ihlette, amikor is Ariel, a légies, vidám szellem, tizenkét évig tartó rabszolgasága után végre szabad lesz. A varázslatos univerzum kapui egyszerre négy ember számára nyílnak meg, akik együtt barangolhatják be az éjszaka tájait, szürkülettől hajnalig, feltárva közben az elszigetelődés, az emberi kapcsolatok, ötletek és a kollektív újragondolás eszmekincseit - vagyis
csupa olyasmit, amit mostanában mindannyian megtapasztaltunk.
Netia Jones, az operában, színházban és koncerteken egyaránt jártas rendező, tervező és videoművész rendezte a darabot, a látványtervekért Joanna Scotcher, színházi tervező felel, míg a performansz zenéjét a szintén híres Samantha Fernando szerezte. A librettót az ünnepelt előadóművész, Melanie Wilson készíti, az énekhang pedig az elismert barokk és kortárs zenei szoprán, Anna Dennis lesz. Az alábbiakban egy rövid ízelítőt kapunk a produkcióból:
A belépő ára húsz font felnőtteknek (körülbelül nyolcezer-háromszáz forint), és tizenöt font (hatezer-kétszáz forint) huszonöt éven aluliaknak. Az egyméteres távolság betartásának megkönnyítése céljából egyszerre csak négyen tartózkodhatnak az előadóteremben, a brit Királyi Operaház Linbury Stúdiószínháza emiatt naponta több megtekintési lehetőséget is biztosít az érdeklődőnek 2021. május huszadika és június kilencedike között, délelőtt háromnegyed tíztől egészen este fél nyolcig. A szervezők azt kérik, hogy mindenki érkezzen legalább tíz perccel előbb, ami pedig az öltözéket illeti, klasszikus operai viselet helyett célszerű kényelmes ruhát választani, nőknek pedig mellőzni a papucsot és a magassarkút.
A vendégek belépéskor kapnak egy körülbelül hatkilogrammos (hátizsákos) számítógéptáskát, valamint egy VR-headsetet, melyek segítségével elmerülhetnek a virtuális világban. Az előadás ideje alatt továbbá végig jelen van egy kísérő is, aki szükség esetén segítséget nyújt. A felszerelés beüzemelése után az adott személy ugyan avatarként, de továbbra is látja a csoport többi tagját, így mindenki figyelhet az egyméteres távolság betartására, amit egyébként a szervezők is kérnek a darab honlapján. Netia Jones rendező a The Guardiannek adott interjújában arról beszélt, hogy a "Current, Rising" talán nem az opera jövője, de annak egyik lehetséges forgatókönyve.
(Fotó: Demagazine)