Luxuskörülmények között tölthetik az elektromos autóikat a németek

2021 / 12 / 23 / Bobák Áron
Luxuskörülmények között tölthetik az elektromos autóikat a németek
A villanyautók jelenlegi legnagyobb gyengéje a belső égésű motoros járművekkel szemben a rendkívül hosszú töltési idő. Az Audi egy érdekes megoldást talált ki ennek enyhítésére: egy olyan töltőállomást, ahol a sofőrök a reptéri luxusvárókhoz hasonló körülmények között várakozhatnak.

Az első ilyen töltőállomás ma, vagyis december 23-án nyílik meg a németországi Nürnbergben, és egyelőre bárki ingyen használhatja, akár Audija, akár más márkájú villanyautója van. A töltőállomásra a myAudi alkalmazáson keresztül lehet időpontot foglalni, és az Audi szerint naponta akár 80 autót is ki tud szolgálni.

Bár az építmény a fotók alapján valóban úgy néz ki, mint egy reptéri lounge, valójában konténerekből építették fel, aminek megvan az az előnye, hogy könnyedén bővíthető, emellett napok alatt szét lehet szerelni és áttelepíteni máshova. A tulajdonosok egy kétszáz négyzetméteres váróban helyzethetik magukat kényelembe, amelyet néhány extrával is elláttak, így többek között ételt is lehet rendelni a helyszínre, emellett lehetőség van Audi-tesztvezetésre, elektromos robogók bérlésére és arra is, hogy az elektromos kerékpár akkumulátorát kicseréljék egy frissre.

Az Audi szerint a hat töltőponttal ellátott állomás összesen 2,45 MW-os tárolókapacitással rendelkezik, az elektromos áramot részben hálózatról, részben pedig a tetején elhelyezett napelemekből nyeri. A töltőpontok legfeljebb 320 kW-os töltést tesznek lehetővé, amit a legtöbb mai elektromos autó ugyan még nem tud kihasználni, mindenesetre egész biztosan gyorsabb, mint az otthoni töltés. Az Audi e-tron töltési szolgáltatására feliratkozók ráadásul egészen kedvező áron, kilowattóránként 0,31 euróért tölthetik fel az akkumulátorukat, így az Audi azt reméli, hogy sokan döntenek majd úgy, hogy az otthoni töltés helyett is inkább az ő megoldásukat használják.

(Fotó: Audi)

Nyomasztóan átláthatatlan a villanyautók töltőhálózata Európában A benzinről, gázolajról nagyjából lehet tudni, hogy hol mennyibe kerül. Mobilozni ugyanannyiért mobilozunk bárhol az EU-ban. Az elektromos autózás piacán viszont egyelőre vadkapitalizmus tombol.


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.