Alighogy elkezdték nagyüzemben is használni, máris komoly dugók alakultak ki a Las Vegas alatt futó autós alagútban

2022 / 01 / 07 / Bobák Áron
Alighogy elkezdték nagyüzemben is használni, máris komoly dugók alakultak ki a Las Vegas alatt futó autós alagútban
Nem a legjobb reklám, amikor a városok dugómentesítésére kitalált alagútban sorban állnak a Teslák.

Elon Musk 2016-ban jelentette be, hogy The Boring Company néven új céget alapít, amellyel a föld alá száműzné a városi autóforgalom jelentős részét. Az eredeti elképzelésben egy mindent behálózó, föld alatti autópályahálózat szerepelt, amelyben az autók automatikusan közlekedő platformokon utaztak volna akár 200 km/h-s sebességgel, ezzel egyszer s mindenkorra felszámolva a forgalmi dugókat.

A cég végül 2021 tavaszára készült el az első alagútjával, ami a Las Vegas-i kongresszusi központ (LVCC) három szárnyát köti össze egymással 1,3 kilométer hosszan, ám az eredeti tervekhez képest már jelentősen átalakult formában: az alagútban kizárólag Teslák közlekednek, és azok sem platformokon, hanem a saját kerekeiken gurulnak, nagyjából 56 km/h-s sebességgel. A The Boring Company ígérete szerint az alagútban közlekedő Teslákkal mindössze néhány perc alatt megtehető az amúgy 25 perces út az LVCC egyik végétől a másikig, de ahogy azt a héten megrendezett Consumer Electronics Show résztvevői is megtapasztalhatták, ez a valóságban nem mindig működik annyira gördülékenyen, mint a prezentációkban.

Ahogy ugyanis az a Twitterre posztolt videókból és fotókból kiderült, az LVCC Loopban pont ugyanúgy ki tudnak alakulni dugók, mint mondjuk a Las Vegas-i Stripen, csak itt ehhez jóval kevesebb autóra van szükség.

A fenti videó készítője először arról érdeklődik a sofőrtől, hogy nem unalmas-e egész nap az alagútban furikázni fel-alá, amire azt a választ kapja, hogy de, ez néha elég unalmas tud lenni. Amikor ezután megkérdezi, hogy gyakori-e az ehhez hasonló forgalom az alagutakban, a sofőr kicsit elbizonytalanodik, de végül azt válaszolja, hogy valószínűleg amiatt lehet, hogy az LVCC déli szárnyának a kapuit bezárták, így a teljes, 1,3 kilométeres pályára tervezett autómennyiség csak a két másik megálló (az északi és a középső szárny) között közlekedik.

Ehhez hozzá kell tenni, hogy a The Boring Company a CES idejére jelentősen megnövelte az alagútban közlekedő Teslák számát, egész pontosan 70 autó szállítja az utasokat, ilyen mennyiségű autóval pedig korábban még nem tesztelték az alagutat. A cég korábbi tájékoztatása szerint maximális kapacitáson az LVCC Loopban közlekedő autók óránként akár 4400 utast is képesek elszállítani, de a 70 autóval - ha éppen nincsen dugó - még ezt a számot is könnyen túlszárnyalhatják.

Bár az LVCC Loop egyelőre nagyjából alig hosszabb, mint a kettes metró Deák Ferenc tér és Kossuth tér közötti szakasza, a CES-re látogatóknak így is jókora időmegtakarítást jelenthet, hiszen a kongresszusi központ standjai között értelemszerűen valamivel körülményesebb eljutni A-ból B-be, mint Budapest belvárosában. Az alagút emellett kétségkívül igencsak jó reklám az elektromos autóknak is, hiszen belső égésű motoros autókkal ugyanezt ha nem is lehetetlen, de sokkal nehezebb lett volna megvalósítani a szellőzés miatt.

Bár az 52,5 millió dollárból felépített alagút a jelenlegi formájában nélkülözhetetlennek azért semmiképp sem nevezhető, ám ha a föld alatti autópályák nagyszabású víziója egyszer valóban megvalósul, akkor erre a rövidke vonalra minden bizonnyal úgy fognak majd visszatekinteni, mint mondjuk a repülés esetében a Wright-testvérek néhány másodpercig tartó tesztjeire. Elon Muskra amúgy is különösen jellemző, hogy szeret belecsapni a dolgok sűrűjébe, és élesben tökéletesíteni a terveit, ami miatt eleinte gyakran érik kudarcok, viszont ennek a hozzáállásnak köszönhető az is, hogy a SpaceX mindenki másnál hatékonyabban tudta fejleszteni a rakétáit.

A The Boring Companynak egészen komoly tervei vannak Las Vegasszal, aminek a Convention Center alatti alagút csak az első, aprócska lépése lesz. A konferenciaközpont alatt futó alagutat első körben a Strip közelebb eső szállodáival, az Encore-ral, valamint a Resort World Las Vegasszal kötnék össze, később pedig megépítenék a Las Vegas Loopot is, ami egy 24 kilométer hosszú alagúttal kötné össze a város számos szállodáját és látványosságát.

(Fotó: Ethan Miller/Getty Images, The Boring Company)

A The Boring Company megmutatta a Las Vegas alatt futó alagútját, amiben 60 Tesla fog egyszerre közlekedni A legfrissebb hírek szerint pedig a későbbiekben 16 férőhelyes buszok fogják szállítani az utasokat a Las Vegas Convention Center alatt.


Alakváltó repülőket tesz lehetővé ez az ultraerős, de nagyon rugalmas anyag
Alakváltó repülőket tesz lehetővé ez az ultraerős, de nagyon rugalmas anyag
Az új anyaggal olyan repülőket lehetne gyártani, amelyek szárnya mindig képes az aerodinamikai szempontból legelőnyösebb formát felvenni.
Vadul pusztítják az oroszok az amerikai tankokat – ezért Teslává kell őket alakítani
Vadul pusztítják az oroszok az amerikai tankokat – ezért Teslává kell őket alakítani
Az ukrajnai háború tűzében születik meg a jövő harckocsija – de milyen lesz? Ez derül ki a cikkünkből.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.