M5: a világ első luxus szupertengeralattjárója kétmilliárd dollárba kerül 2024 / 02 / 04 / Felkai Ádám

Az osztrák Migaloo tervezőcég bemutatta a “Migaloo M5” luxus-szupertengeralattjárót, amely milliárdosokat céloz meg. A jármű 165 méter hosszú, az ára pedig 2 milliárd dollár, 20 utas és 40 legénység befogadására alkalmas, és akár négy hétig is víz alatt maradhat. Az eszköz 250 méteres mélységig képes merülni, és olyan szolgáltatásokkal büszkélkedhet, mint az úszómedence, borospince, mozi és helikopter-leszállóhely. A belső teret pazar arany és fehér bőr dekoráció jellemzi, átalakítható szabadtéri terekkel. A meghajtása egy dízel-elektromos és levegőfüggetlen (AIP - Air Independent Propulsion) rendszer. Ez a típusú meghajtás lehetővé teszi, hogy a tengeralattjáró hosszabb ideig maradjon a víz alatt anélkül, hogy fel kellene bukkannia levegővétel vagy üzemanyag-feltöltés céljából. A jármű sebessége a felszínen 20 csomó (körülbelül 37 km/h), míg merülés közben 12 csomó (körülbelül 22 km/h) – habár ez nem tűnik túl környezetbarátnak, a cég hangsúlyozza a “fenntarthatóságot”, amit a jármű kiölthető napelem cellái képviselnek a koncepcióképeken. A cég vezérigazgatója, Christian Gumpold szerint ugyan folynak a tárgyalások lehetséges vásárlókkal, de részleteket erről nem közölt. Nem ez a projekt a Migaloo első “látnoki terve”, korábban mesterséges magánszigetekben gondolkozott a cég, de a majd egy évtizeddel ezelőtti ötletből semmi sem lett egyelőre. (Forrás: Greek Reporter, Migaloo, kép: Migaloo)
Megjelent a legmikróbb mikromobilitási eszköz
Megjelent a legmikróbb mikromobilitási eszköz
De vajon sikerül-e forradalmasítania a sétálást a görcipőnek, ami készítői szerint olyan, mintha egy mozgó járdán haladnánk?
Magyarországról látja el kormányművekkel a világot a Bosch, de a maklári gyár nem csak ezért különleges
Magyarországról látja el kormányművekkel a világot a Bosch, de a maklári gyár nem csak ezért különleges
A Bosch húsz éve alapította a Robert Bosch Automotive Steering Kft.-t, aminek egri és maklári gyárában építik a hidraulikus és elektromos kormányműveket. A maklári telepen tavaly augusztusban már a tízmilliomodik elektromos kormányművet állították elő és a gyárban zajló munkában magas számban vesznek részt női dolgozók is, ami a globális viszonyokat tekintve nem gyakori jelenség.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.