Az együttműködés gyümölcse egy átalakított Cessna Grand Caravan 208, amelybe egy 705 lóerős, zéró emissziós motort pakoltak. A Caravan az egyik legnépszerűbb középhatótávú személyszállító repülőgép, amely kilenc utast is képes a fedélzetén vinni.
A tesztrepülésre a héten csütörtökön került sor Washingtonban. A félórás teszt alatt a megfigyelők szerint alig lehetett hallani, hogy a Caravanból bármiféle hang érkezett volna, sőt a kisebb kísérő Cessna gép sokkal zajosabb volt.
A Magnix szerint ez azonban csak az első lépés, amely a légitársaságok kizöldülése felé vezet a hasonló motoroknak köszönhetően. Ugyanakkor nem csak a környezetvédelmi szempontból vett fenntarthatóság ezeknek a gépeknek az előnye. Az elektromos motort könnyebb karban tartani, mint a benzinest, és a működtetésük is olcsóbb. Mindez üzemeltetési óránként nyolcvan százalékos költségzuhanást jelent.
Ennek következménye pedig nem csak az olcsóbb jegy, hanem hogy megnyílhat az út a kisebb, jelenleg nem annyira frekventált repterek irányába is, ahová a jelenlegi óriás vállalatoknak nem éri meg járatot indítani.
Sajnos az elektromos repülők jelenleg még hátrányokkal is járnak. Ez a tesztgép, a Cessna Caravan esetén azt jelenti, hogy a maximális repülési távolság 1931 kilométerről 161 kilométerre zsugorodott.
Az ok az akkumulátorban keresendő, amely egyelőre még nem olyan hatékony, mint a fosszilis üzemanyagok. A tesztgépet egyébként lítium-ion akkumulátor működteti, de ezt hamarosan más, hatékonyabb anyagok válthatják le remélhetőleg. Ilyenek lehetnek a lítium-szulfid akkumulátorok vagy a hidrogén-üzemanyagcellák. Ezeknek és más, egyelőre még akár fel nem fedezett technológiáknak köszönhetően az utasok száma 20 főre is emelkedhet az ilyen gépeken a következő évtizedben.
A 100 főt is szállító gépek azonban három vagy akár négy évtizedes távolságban vannak.
A Magnix nincs egyedül a hasonló gépek fejlesztésével, több vállalat is tervez kizárólag elektromos meghajtású repülőt. De a versenybe beszállt a NASA is a tesztfázisban leledző X-57 Maxwell-lel. A repülés zöld jövője mindenképp hasznos lenne, hiszen bár most a járvány kicsit visszavetette a légi közlekedést, de a Massachusettsi Műszaki Egyetem felmérése szerint ez az iparág kegyetlen pusztítást okoz a természetnek, valamint közvetlenül az embereknek is.
Túl a borzasztó környezetszennyezésen a globális légszennyezés miatt évente 16000 ember idő előtti halála köthető a repülés jelen formájához.
(Kép: Magnix)