Már 2024-re hidrogénüzemű járműre cserélnének le tízezer párizsi taxit

2021 / 01 / 21 / Felkai Ádám
Már 2024-re hidrogénüzemű járműre cserélnének le tízezer párizsi taxit
A HysetCo. Francia vállalat egyik tulajdonosa a Toyota Motor Corp., és arról szeretnének meggyőzni tízezer párizsi taxisofőrt, hogy váltsanak hidrogénüzemű járműre a 2024-es párizsi olimpiai játékok kezdetére.

A cég az átállás felgyorsítására nyolcvanmillió eurót szán – írja a Bloomberg. A 2024-es év amúgy is fontos mérföldkő a város életében több környezetvédelmi szempontból: ez az a dátum, amikorra Párizs már teljesen kitiltja a dízelüzemű autókat, 2030-ra pedig a francia főváros minden benzines autótól megszabadulna. A nyolcvanmillióból a HysetCo. megveszi a párizsi taxi vállalatot, a Slota Group-ot. A váltás után még az idén a Slota hatszáz dízelautójának a javát a Toyota hidrogénüzemű Mirai kocsijaira cserélik.

A HysetCo. másik tulajdonosa a Toyota csoport mellett a Societe du Taxi Electrique Parisien, amely cég a Hype márkanév alatt már most is száz hidrogénhajtású taxit üzemeltet a fővárosban. A hidrogénüzemű gépkocsik már most is népszerűek a különböző személyszállítási szolgáltatásokban, mivel a hatótávolságuk megegyezik a benzines járművekével, és a töltésük is mindössze pár percet vesz igénybe, szemben azzal, amire jelenleg az elektromos járműveknek szüksége van – nyilatkozta a Bloombergnek Mathieu Gardies, a Societe elnöke. Ezen járművek üzemeltetésének a költsége is megegyezik a benzines és a dízelüzemű autókéval.

A Toyota egyébként azon kevés cégek egyike, amely a többséggel szemben nem elektromos járműveket, hanem hidrogénüzemű kocsikat fejleszt. A hidrogénhajtású autók gyártási költsége azonban elég magas. Ugyanakkor a taxiscégekkel kötött flottaszerződések egyrészt segíthetnek megnövelni az eladásokat, másrészt pedig a vásárlók figyelmét is ráirányíthatják ezekre az autókra, amelyek üzemeltetése teljesen környezetbarát: mindössze vízpárát bocsájtanak ki.

A HysetCo. Végső célja: tehát a tízezer taxi lecserélése a tágabb értelemben vett párizsi régió taxijainak az ötödét érintené 2024 végéig. A terv kivitelezéséhez a cég a jelenlegi három, fővárosi hidrogén-töltőállomás mellé felhúzna még kettőt 2021-re, és 2024 végére ezek számát összesen húszra emelné. A HysetCo. ezt a „hidrogén hadjáratot” más városokban is véghez vinné, különösen most, ahogy a romló légszennyezettségi értékek miatt egyre szigorodnak a kibocsátási kvóták. Mindez egybecseng egyébként Párizs autómentesítési terveivel a város jelenlegi vezetése alatt, aminek egyik intézkedése például a sebességhatár 30 kilométer per órára csökkentése a városban – amiről lentebb írtunk részletesebben.

Egész Párizsban 30 km/h-s sebességkorlátozást vezetnének be 2021 elejétől kezdenék el kiterjeszteni ezt a sebességhatárt az egész városra.

A hidrogénhajtású gépkocsikat pedig a Toyota is erősen tolja a vásárlói köztudatba, a Japán Katolikus Püspöki Konferenciának például két különleges kialakítású Toyota Mirait adományoztak, hogy ezzel segítsék a híresen környezetbarát Ferenc pápa közlekedését 2019 novemberében.

(Címlapkép/nyitókép: toyota.hu)

Ezek is érdekelhetnek:

Ezek lehetnek az új amerikai elnök első intézkedései a környezet védelme érdekében Joe Biden a kampányban számos olyan dolgot ígért a klímaváltozás megállításával és a környezet védelmével kapcsolatban, amelyek megvalósulására feltehetőleg nem kell sokat várni, ugyanis elnöki rendeletekkel akár az első száz napban keresztülviheti őket.

Extrém módon tisztítják a levegőt a fővárosi fák Nem csak több tonna szállóport szűrnek ki a levelek, de ráadásul a segítségükkel a légszennyezést is lehet mérni. Az is kiderült, melyik fa tisztítja a leginkább a levegőt.

Így hatott a koronavírus-járvány tavasszal a budapesti levegő minőségére Az ELTE kutatói azt vizsgálták, hogy a Covid19 miatti lezárások, valamint csökkentett járműforgalom miként hatott a budapesti levegő minőségére. A mérések alapján több paramétert tekintve tisztult a levegő – a várakozásoknak megfelelően –, de meglepetések is akadtak. Az ózon koncentrációja például nőtt.


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.