Már 2024-re hidrogénüzemű járműre cserélnének le tízezer párizsi taxit

2021 / 01 / 21 / Felkai Ádám
Már 2024-re hidrogénüzemű járműre cserélnének le tízezer párizsi taxit
A HysetCo. Francia vállalat egyik tulajdonosa a Toyota Motor Corp., és arról szeretnének meggyőzni tízezer párizsi taxisofőrt, hogy váltsanak hidrogénüzemű járműre a 2024-es párizsi olimpiai játékok kezdetére.

A cég az átállás felgyorsítására nyolcvanmillió eurót szán – írja a Bloomberg. A 2024-es év amúgy is fontos mérföldkő a város életében több környezetvédelmi szempontból: ez az a dátum, amikorra Párizs már teljesen kitiltja a dízelüzemű autókat, 2030-ra pedig a francia főváros minden benzines autótól megszabadulna. A nyolcvanmillióból a HysetCo. megveszi a párizsi taxi vállalatot, a Slota Group-ot. A váltás után még az idén a Slota hatszáz dízelautójának a javát a Toyota hidrogénüzemű Mirai kocsijaira cserélik.

A HysetCo. másik tulajdonosa a Toyota csoport mellett a Societe du Taxi Electrique Parisien, amely cég a Hype márkanév alatt már most is száz hidrogénhajtású taxit üzemeltet a fővárosban. A hidrogénüzemű gépkocsik már most is népszerűek a különböző személyszállítási szolgáltatásokban, mivel a hatótávolságuk megegyezik a benzines járművekével, és a töltésük is mindössze pár percet vesz igénybe, szemben azzal, amire jelenleg az elektromos járműveknek szüksége van – nyilatkozta a Bloombergnek Mathieu Gardies, a Societe elnöke. Ezen járművek üzemeltetésének a költsége is megegyezik a benzines és a dízelüzemű autókéval.

A Toyota egyébként azon kevés cégek egyike, amely a többséggel szemben nem elektromos járműveket, hanem hidrogénüzemű kocsikat fejleszt. A hidrogénhajtású autók gyártási költsége azonban elég magas. Ugyanakkor a taxiscégekkel kötött flottaszerződések egyrészt segíthetnek megnövelni az eladásokat, másrészt pedig a vásárlók figyelmét is ráirányíthatják ezekre az autókra, amelyek üzemeltetése teljesen környezetbarát: mindössze vízpárát bocsájtanak ki.

A HysetCo. Végső célja: tehát a tízezer taxi lecserélése a tágabb értelemben vett párizsi régió taxijainak az ötödét érintené 2024 végéig. A terv kivitelezéséhez a cég a jelenlegi három, fővárosi hidrogén-töltőállomás mellé felhúzna még kettőt 2021-re, és 2024 végére ezek számát összesen húszra emelné. A HysetCo. ezt a „hidrogén hadjáratot” más városokban is véghez vinné, különösen most, ahogy a romló légszennyezettségi értékek miatt egyre szigorodnak a kibocsátási kvóták. Mindez egybecseng egyébként Párizs autómentesítési terveivel a város jelenlegi vezetése alatt, aminek egyik intézkedése például a sebességhatár 30 kilométer per órára csökkentése a városban – amiről lentebb írtunk részletesebben.

Egész Párizsban 30 km/h-s sebességkorlátozást vezetnének be 2021 elejétől kezdenék el kiterjeszteni ezt a sebességhatárt az egész városra.

A hidrogénhajtású gépkocsikat pedig a Toyota is erősen tolja a vásárlói köztudatba, a Japán Katolikus Püspöki Konferenciának például két különleges kialakítású Toyota Mirait adományoztak, hogy ezzel segítsék a híresen környezetbarát Ferenc pápa közlekedését 2019 novemberében.

(Címlapkép/nyitókép: toyota.hu)

Ezek is érdekelhetnek:

Ezek lehetnek az új amerikai elnök első intézkedései a környezet védelme érdekében Joe Biden a kampányban számos olyan dolgot ígért a klímaváltozás megállításával és a környezet védelmével kapcsolatban, amelyek megvalósulására feltehetőleg nem kell sokat várni, ugyanis elnöki rendeletekkel akár az első száz napban keresztülviheti őket.

Extrém módon tisztítják a levegőt a fővárosi fák Nem csak több tonna szállóport szűrnek ki a levelek, de ráadásul a segítségükkel a légszennyezést is lehet mérni. Az is kiderült, melyik fa tisztítja a leginkább a levegőt.

Így hatott a koronavírus-járvány tavasszal a budapesti levegő minőségére Az ELTE kutatói azt vizsgálták, hogy a Covid19 miatti lezárások, valamint csökkentett járműforgalom miként hatott a budapesti levegő minőségére. A mérések alapján több paramétert tekintve tisztult a levegő – a várakozásoknak megfelelően –, de meglepetések is akadtak. Az ózon koncentrációja például nőtt.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Az afrikai robbanó tó, ami pillanatok alatt végzett ezerhétszáz emberrel
Az afrikai robbanó tó, ami pillanatok alatt végzett ezerhétszáz emberrel
Afrikában három olyan tó is található, ami időzített bombához hasonló fenyegetést jelent: a bennük felgyülemlő szén-dioxid rossz esetben kirobbanhat és az elterjedő fojtogató felhő a közelben lévőket rendkívül gyorsan megölheti. A legtöbb áldozatot szedő esemény 1986-ban történt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.