Az Ars Technica híre szerint az egyelőre bétában működő műholdas internetszolgáltató 300 Mbps-re fogja duplázni a sebességét, illetve nyárra a késleltetés (latency) is 20 ms környékén fog mozogni, ami nagyjából megfelel annak, amit a hagyományos vezetékes internet használatakor tapasztalhatunk. Vagyis Elon Muskék valóban versenyképes szolgáltatást fognak tudni nyújtani, de fontos megjegyezni, hogy csak keveseknek. A Starlink ugyanis
azokban a régiókban lesz a leghasznosabb, ahová a vezetékes internet, de akár a mobilinternet is csak nehézkesen jut el.
2019 novemberében részletesen beszámoltunk a Starlink alkalmazta technológiáról, melynek lényege, hogy a cég a tervek szerint egy többtízezer műholdból álló hálót fog fonni, több rétegben, a Föld köré, hogy a teljes bolygót jó minőségű internethez juttassa. De mivel egy cella csak korlátozott mennyiségű sávszélességet tud biztosítani, ezért a nagyvárosokban, amelyekben lassan az 5G is megszokottá válik, sosem lesz érdemes előfizetni a Starlinkre.
Ezekkel a területekkel ellentétben bőven akad olyan része a bolygónak, ahová állami támogatás vagy szabályozás kell ahhoz, hogy egy telekommunikációs vállalat kiépítse az infrastruktúrát - gondoljunk csak egy pusztával körülvett gazdaságra vagy egy nemzeti park közepén álló kutatóközpontra. A szegényebb, elmaradottabb régiókban is hasonló a helyzet, bár ott az 500 dolláros telepítési költség és a 100 dolláros havidíj valószínűleg sokaknak elérhetetlenül magas lesz.
A Starlink oldalán 100 dollárért cserébe már fel lehet iratkozni akár Magyarországról is, bár nekünk csak 2022-re ígérik az indulást.
(Borítókép: SpaceX/Unsplash)
        
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                    
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                    
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                    
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR