Már reklámokban könyörög a Google az Apple-nek az újgenerációs SMS-ezésért

2022 / 08 / 16 / Pőcze Balázs
Már reklámokban könyörög a Google az Apple-nek az újgenerációs SMS-ezésért
A világ legnépszerűbb mobilos operációs rendszerét, az Androidot készítő Google szokatlan lépéshez folyamodott: reklámokban próbálja győzködni arról az Apple-t, hogy az iPhone-okon is működjön az SMS-ek új generációja, az RCS.

Az RCS, vagyis Rich Communication Services egy olyan szabvány, amely a közel negyvenéves SMS, és a jó húsz éve bevezetett MMS utódja hivatott lenni. Leginkább úgy érdemes gondolni rá, mint a Signalhoz, a Messengerhez vagy a WhatsApphez hasonló chatprogramok üzenetküldési élménye, csak egy külön alkalmazás nélkül. Az RCS-sel például ezekhez hasonlóan látjuk, ha a másik fél elolvasta az üzenetünket, ahogyan azt is, ha épp gépel, emellett magasabb felbontású képeket és videókat küldhetünk egymásnak, akár wifiről, és a csoportos üzenetküldés is egyszerűbb lesz. Persze csak akkor, ha a szolgáltatók és a mobiljainkon futó operációs rendszert gyártó cégek, vagyis a Google és az Apple, úgy döntenek, hogy implementálják a szabványt. Onnantól kezdve ugyanis mindegy, hogy ki a címzett, nem kell azon gondolkoznunk, hogy fut-e a telefonján a Viber, a Signal vagy a WhatsApp, elég az Apple-ös iMessage és az androidos Messages programokra hagyatkoznunk, a háttérben az RCS gondoskodik arról, hogy minden flottul menjen. A nagy szolgáltatók tekintélyes része így-úgy rábólintott már a kezdeményezésre,

így ahhoz, hogy valóban elterjedjen az újgenerációs SMS-ezés, a legnagyobb akadályt az Apple jelenti.

A Google nemrég úgy döntött, hogy a lobbizás helyett és mellett nyilvánosan is elkezd üzengetni Cupertinónak. Két hónapja, amikor Drake új albumán megjelent egy "Zöldre váltanak az SMS-ek" című szám, Twitteren rögtön odaszóltak az Apple mérnökeinek, hogy itt volna az ideje dolgozni a kérdésen. Augusztus elején egy teljes weboldalt szenteltek a kampányuknak, amelynek az üzenete egyértelmű: "Itt az ideje, hogy az Apple rendbe hozza az SMS-ezést".


A google nyomásgyakorlásnak szentelt weboldalának nyitólapja

Most a 9to5Google már arról ír, hogy New York városban nemsokára ötszáz digitális kültéri reklámon jelenik majd meg a kampány, ami nyomást próbál gyakorolni Tim Cookékra. A helyszín nem véletlen: míg globálisan az Android kenterbe veri az iOS-t, hiszen előbbi a készülékek hetvenkét százalékán, utóbbi csak a maradék huszonnyolcon fut, az Egyesült Államokban az Apple néhány százalékkal vezet egyetlen igazi versenytársa előtt.

Cupertinóban az elmúlt években nem látták szükségét annak, hogy bevezessék az RCS-t, amelynek rengeteg oka lehet. Biztosan fontos tényező, hogy a végpontok közti, úgynevezett end-to-end titkosítás csak utólag került a szabványba, ráadásul csak a kétszemélyes társalgásoknál fog működni. Szintén joggal írja az AppleInsider, hogy az üzenetküldés telefonszámhoz kötött, míg az iMessage használatához csak egy ingyenes Apple-azonosító kell. Az is igaz, hogy a Google már több üzenetküldő megoldást hagyott hátra, amikor azok nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. Ugyanakkor az Apple-nél korábban bevallották, hogy az iMessage az egyik legfontosabb program, ami hozzájuk köti a felhasználóikat, és szinte garantálja azt, hogy a szülők a gyerekeiknek szintén iPhone-t vegyenek. Nem biztos, hogy egy reklámkampány meg tudja győzni Tim Cookot arról, hogy lemondjon erről.

(Fotó: Unsplash / Google)


Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
A legtöbb ember valószínűleg nem is tud róla, de a sávszélességnek, amiért komoly pénzeket fizetnek az internetszolgáltatójuknak, csupán egy részét használják ki. Most mutatunk egy olyan megoldást, amivel ez a probléma egyszer s mindenkorra megoldható.
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Szülő–gyermek kapcsolatra alapuló közös programokkal – például golf- és vitorlásversenyekkel – igyekszik előmozdítani a generációváltás kérdését a Raiffeisen Bank. Az intézmény az egyre szélesebb körű banki és befektetési megoldások mellett olyan eseményeket is szervez, amelyeken a fiatalabbak és az idősebbek egyaránt jól érzik magukat, érdeklődésük összeér. A jelenünkben „turbósodó” generációváltás tematikájáról kérdeztük Bálint Attilát, a Raiffeisen Bank privátbanki üzletágának a vezetőjét.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.