Már reklámokban könyörög a Google az Apple-nek az újgenerációs SMS-ezésért

2022 / 08 / 16 / Pőcze Balázs
Már reklámokban könyörög a Google az Apple-nek az újgenerációs SMS-ezésért
A világ legnépszerűbb mobilos operációs rendszerét, az Androidot készítő Google szokatlan lépéshez folyamodott: reklámokban próbálja győzködni arról az Apple-t, hogy az iPhone-okon is működjön az SMS-ek új generációja, az RCS.

Az RCS, vagyis Rich Communication Services egy olyan szabvány, amely a közel negyvenéves SMS, és a jó húsz éve bevezetett MMS utódja hivatott lenni. Leginkább úgy érdemes gondolni rá, mint a Signalhoz, a Messengerhez vagy a WhatsApphez hasonló chatprogramok üzenetküldési élménye, csak egy külön alkalmazás nélkül. Az RCS-sel például ezekhez hasonlóan látjuk, ha a másik fél elolvasta az üzenetünket, ahogyan azt is, ha épp gépel, emellett magasabb felbontású képeket és videókat küldhetünk egymásnak, akár wifiről, és a csoportos üzenetküldés is egyszerűbb lesz. Persze csak akkor, ha a szolgáltatók és a mobiljainkon futó operációs rendszert gyártó cégek, vagyis a Google és az Apple, úgy döntenek, hogy implementálják a szabványt. Onnantól kezdve ugyanis mindegy, hogy ki a címzett, nem kell azon gondolkoznunk, hogy fut-e a telefonján a Viber, a Signal vagy a WhatsApp, elég az Apple-ös iMessage és az androidos Messages programokra hagyatkoznunk, a háttérben az RCS gondoskodik arról, hogy minden flottul menjen. A nagy szolgáltatók tekintélyes része így-úgy rábólintott már a kezdeményezésre,

így ahhoz, hogy valóban elterjedjen az újgenerációs SMS-ezés, a legnagyobb akadályt az Apple jelenti.

A Google nemrég úgy döntött, hogy a lobbizás helyett és mellett nyilvánosan is elkezd üzengetni Cupertinónak. Két hónapja, amikor Drake új albumán megjelent egy "Zöldre váltanak az SMS-ek" című szám, Twitteren rögtön odaszóltak az Apple mérnökeinek, hogy itt volna az ideje dolgozni a kérdésen. Augusztus elején egy teljes weboldalt szenteltek a kampányuknak, amelynek az üzenete egyértelmű: "Itt az ideje, hogy az Apple rendbe hozza az SMS-ezést".


A google nyomásgyakorlásnak szentelt weboldalának nyitólapja

Most a 9to5Google már arról ír, hogy New York városban nemsokára ötszáz digitális kültéri reklámon jelenik majd meg a kampány, ami nyomást próbál gyakorolni Tim Cookékra. A helyszín nem véletlen: míg globálisan az Android kenterbe veri az iOS-t, hiszen előbbi a készülékek hetvenkét százalékán, utóbbi csak a maradék huszonnyolcon fut, az Egyesült Államokban az Apple néhány százalékkal vezet egyetlen igazi versenytársa előtt.

Cupertinóban az elmúlt években nem látták szükségét annak, hogy bevezessék az RCS-t, amelynek rengeteg oka lehet. Biztosan fontos tényező, hogy a végpontok közti, úgynevezett end-to-end titkosítás csak utólag került a szabványba, ráadásul csak a kétszemélyes társalgásoknál fog működni. Szintén joggal írja az AppleInsider, hogy az üzenetküldés telefonszámhoz kötött, míg az iMessage használatához csak egy ingyenes Apple-azonosító kell. Az is igaz, hogy a Google már több üzenetküldő megoldást hagyott hátra, amikor azok nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. Ugyanakkor az Apple-nél korábban bevallották, hogy az iMessage az egyik legfontosabb program, ami hozzájuk köti a felhasználóikat, és szinte garantálja azt, hogy a szülők a gyerekeiknek szintén iPhone-t vegyenek. Nem biztos, hogy egy reklámkampány meg tudja győzni Tim Cookot arról, hogy lemondjon erről.

(Fotó: Unsplash / Google)


Autót vennél mostanában? Nézz bele a PLAYER AUTÓTESZT ROVATÁBA!
Minden friss és izgalmas autót kipróbálunk, amit csak tudunk, legyen az dízel vagy elektromos, olcsó vagy luxus, kétszemélyes vagy kisbusz!
Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Lezajlott az első, óceánon átívelő hologramtalálkozó
Lezajlott az első, óceánon átívelő hologramtalálkozó
Három nagy telekommunikációs cég munkatársai megtartották az első transzatlanti hologrammeetinget 5G kapcsolat segítségével.
Mesterséges intelligencia alapú, képzeletbeli embereket kreál a Meta, amelyekkel beszélgethetünk
Mesterséges intelligencia alapú, képzeletbeli embereket kreál a Meta, amelyekkel beszélgethetünk
A Meta a Quest 3 megjelenésével egyre inkább elmossa a határokat a valódi és virtuális világ között, de a mesterséges intelligencia rendszereket több módon is felhasználja.
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.