Már virtuális ruhákat is vehetünk az Adidas-tól, és nemsokára a Nike-tól is

2021 / 12 / 20 / Pőcze Balázs
Már virtuális ruhákat is vehetünk az Adidas-tól, és nemsokára a Nike-tól is
Három nap különbséggel jelentette be a világ két talán legismertebb sportruházat-márkája, a Nike és az Adidas, hogy rövidesen a metaverzumban is hordhatjuk a ruháikat.

2021-ben nem kevés új kifejezést kellett megtanulnunk a tech szektortól, de a két legtöbbet használt valószínűleg a metaverzum és az NFT volt. Előbbit, a mindent magába foglaló, átjárható, átélhető virtuális világot még meghatározni, így elképzelni is nehéz ezen a ponton. Utóbbi viszont már egész kézzelfogható, már amennyire virtuális tárgyak kézzelfoghatóak lehetnek. Márciusban, az NFT-őrület első felvonása alatt írtunk a Rakétán a témáról, amikor valaki több mint húszmilliárd forintot fizetett ötezer digitális illusztráció tulajdonjogáért, illetve az azt képviselő, blokkláncon tárolt éremért. A technológia alapja ugyanis, hogy míg egy bitcoin és egy másik bitcoin közt nincs lényegi különbség, ahogy egy húszezres és egy másik húszezres közt sincs, az NFT-k (non fungible tokenek) egyediek, nem összekeverhetőek a blokklánc főkönyvében. Épp ezért alkalmasak arra, hogy egyedi tárgyak tulajdonjogát testesítsék meg. Így kelhettek el az említett illusztrációk mellett hatalmas összegekért mém-videók, zenék, fényképek, de dollártízmilliókat adtak egy-egy pixeles figuráért is.

Amikor két őrület egymásra talál

Az elmúlt években megszokhattuk, hogy egy-egy sneakerért akár a fél lábukat is odaadnák gyűjtők és rajongók, még akkor is, ha akkor nem lenne mire felhúzni azt. Így talán nem is annyira meglepő, hogy a Nike bejelentette, hogy megvásárolta az RTFKT Studiost - számolt be a The Verge. Ez a cég februárban valódi és NFT cipőket adott el párban, hat perc alatt hatszázat, több mint hárommillió dollárért, nemrég pedig egy japán művésszel közösen adtak ki avatárokat, amelyeket, a virtuális cipőkkel együtt, valamikor a jövőben hordhatunk a metaverzumban, vagy a kedvenc számítógépes játékunkban.

A Nike, úgy tűnik, örülne, ha a legendás pipájuk is ott díszelegne rajtunk, miközben játszunk.

Néhány nappal később az Adidas fedte fel hasonló terveit: "Irány a metaverzum" nevű kollekciójukat a The Verge-ön egy rajongói klubhoz hasonlítják, ugyanis az NFT-k tulajdonosai hozzáférést kapnak a cég legfrissebb, limitált kiadású digitális és fizikai termékeihez. A tagság ára 0,2 ether, vagyis nagyjából kétszázötvenezer forint volt, és mind a harmincezret elkapkodták. Azzal kapcsolatban, hogy az egész hova vezet, nem árulnak zsákbamacskát a cégnél: "ezekkel az NFT-kkel egy közösséghez tartozol, amihez egyre több értéket adunk majd hozzá, és azzal együtt fejlődik, ahogyan egyre többet tudunk meg a szintén változó közösségről". Vagyis egy újabb digitális trend, amiről a készítők sem tudják pontosan, hogy micsoda, de lemaradni így sem szeretnének róla.

(Fotó: Adidas)


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Egy autógyártó robotja önállóan liftezik és arcfelismerő technológiával cserkészi be azokat, akik kávét szeretnének inni
Egy autógyártó robotja önállóan liftezik és arcfelismerő technológiával cserkészi be azokat, akik kávét szeretnének inni
99,9%-os pontossággal azonosítja a robot azokat, akik a kávéjukra várnak.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.