Maradj otthon és úgy menj autószalonba!

2020 / 04 / 05 / Rácz Tamás
Maradj otthon és úgy menj autószalonba!
Virtuális autószalon a Toyotánál, koronavírusos nyitóoldal a BMW-nél: így reagálnak a járványra az autós cégek.

Az újautó-értékesítésben, mint oly sok minden másban az autópiacon, a Tesla hozott be és terített szét széles körben egy furcsa újdonságot: az online megrendelés és vásárlás lehetőségét. A magyar autópiacon még extra furcsaság is járul ehhez a máig szokatlan értékesítési módszerhez: a vevők úgy rendelhetnek meg Teslát a neten, hogy magyar vezérképviselet, márkakereskedés vagy gyári márkaautószerviz egyáltalán nem is létezik, a mai napig sem.

Ettől még persze nem változott meg radikálisan az eddigi hazai autóvásárlások gyakorlata, bár a márkakereskedők egyöntetű véleménye szerint a vásárlók az utóbbi években lényegesen tudatosabban, felkészültebben érkeznek az autókereskedésekbe, mint korábban. Tudják, mit akarnak, de azért szeretnék megnézni, megtapogatni, kipróbálni a kiszemelt kocsit, mielőtt megrendelik. A koronavírus viszont felgyorsította a korábbi netre terelődési folyamatot az autóvásárlásban. Nézzük, hogy reagálnak ezekre az otthonmaradós, kijárási korlátozós időkre az autómárkák hazai képviseletei! Íme, öt érdekes reakció a vírushelyzetre:

BMW

A BMW már a nyitóoldalon jópofa képpel hívja fel a figyelmet a social distancingre, a biztonságos követési távolságra az emberek között:

A weboldal tematikáját pedig a koronavírus köré szervezte, hét tippel javasol otthoni programokat a márkarajongóknak. Némi újrahasznosítással még egy korábbi karácsonyi BMW-torta receptjét is belinkelték (igaz, maga a recept már csak angolul, a nemzetközi oldalon érhető el).

Az újautó-értékesítésben nem kínálnak újszerű megoldásokat, de a szervizelésben felajánlják a személyes kontaktusok nélküli autóleadást és visszavételt a járványhelyzet idejére, akár a szervizre vitt kocsi átadásával külső parkolóban, az irodába való belépés nélkül, akár hozom-viszem szolgáltatással.

Kia

A koreai márka nyitóoldala is "rendkívüli tájékoztatás"-sal fogad. A Kia felfüggesztette a tesztvezetéseket, próbautakat, viszont hozom-viszem szolgáltatással (megfelelő fertőtlenítésekkel, védőhuzatokkal) menti fel az ügyfeleket a személyes szervizlátogatások alól. Megrendeléseket fogadnak, de több európai gyártású modell kiszállításában is csúszással kell tervezni.

Mercedes

Jópofa otthonmaradós nyitóképpel fogad a márka a weboldalon, viszont a vírushelyzettel foglalkozó aloldal már korántsem ilyen mókás. A Merci mindent alárendelt a kockázatok elkerülésének, vészhelyzetekre 80-as telefonszámokat ajánl az ügyfeleknek.

Skoda

A Skoda weboldalán a szervizlátogatások során kérhető autófertőtlenítési szolgáltatást hirdet, valamint ők is a hozom-viszem szolgáltatásra hívják fel a figyelmet azok számára, akik nem akarnak találkozni dolgozóikkal a járvány idején. Fontos információ, hogy a garanciális problémákat telefonos bejelentéssel fogadják és ha a garanciaidőn túlra nyúlik is a kocsi szervizbe jutása a rendkívüli körülmények miatt, a bejelentett hibákkal ezen túl is a jótállás keretein belül foglalkoznak majd. A kötelező karbantartások megtartása alól viszont nem ad felmentést a vírushelyzet!

Nem valami sok ez egy ilyen drámai helyzetben, mégis ki kell emelni, hogy a Skoda (és az Opel, Mitsubishi, Hyundai, stb.) legalább jól észlelhető közleményekkel reagált a szituációra a weboldalának átalakításával. Más kommersz márkáknál (Suzuki, Nissan, Renault, Dacia, Ford, stb.) cikkünk megjelenése idején legfeljebb a megváltozott autószalon-nyitvatartásokra tesz egy utalást a nyitóoldal.

Toyota

Talán a Toyota kezelte a legprofibban, a legátfogóbb megközelítéssel a problémát: online autószalonná alakította hazai weboldalát.

Ez persze nem azt jelenti, hogy a bemutatótermeket beszippantotta a virtuális tér, mint a Tron vagy a Jumanji-remake játékosait, de a Toyota a személyes szalonlátogatás helyett komplex online megoldásokat kínál az érdeklődőknek, amelyek segítségével nem csupán otthonról, a mobilról, tabletről, laptopról, smart tévéről tájékozódhatnak a Toyota modellekről, de teljes egészében, a megrendeléstől a kiszállításig lebonyolíthatják a teljes autóvásárlási folyamatot.


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.