A holland fővárosban tavaly nyáron állt szolgálatba Európa egyik legnagyobb hidrogén üzemanyagcellás taxiflottája. A Noot Personenvervoer nevű személyszállítási vállalat 2019 júniusában 1200 darabos taxiflottájába 35 darab Toyota Mirai hidrogén üzemanyagcellás szedánt vásárolt, majd az elmúlt év során még öt kocsival bővítették a gépparkot.
A hidrogénből elektromos áramot fejlesztő üzemanyagcellával hajtott járműparkkal a cég maximálisan igyekszik kihasználni a PR-lehetőséget, ugyanis ezekkel a kocsikkal olyan embereket fuvaroznak, akik idős koruk vagy egészségi állapotuk miatt nem használhatják a tömegközlekedési eszközöket.
Ezt a szolgáltatást a holland parlament által 2014. nyarán elfogadott, majd 2015. január elsejével hatályba lépett, szociális támogatásról szóló törvénnyel (Wet maatschappelijke ondersteuning, WMO) összhangban végzik. Hágában jelenleg mintegy 6800 személy jogosult igénybe venni a WMO mobilitási szolgáltatást. A hidrogénautó-flotta üzembe állítása óta több mint másfél millió kilométert tettek meg a holland fővárosban a zéró károsanyag-kibocsátású Toyoták.
Az akkumulátoros elektromos autókkal szemben a hidrogénautók, így az első generációs Toyota Mirai szedánok is egy 3-4 perces feltöltéssel akár 500 kilométert is meghaladó távolságot tudnak megtenni. A hidrogénautózás infrastruktúrája Európában ugyanakkor nagyjából évtizedes lemaradásban van az elektromos mobilitás töltőhálózatához képest, Hágában csak idén tavasszal nyílt meg az első nyilvános hidrogénkút. A sűrített hidrogén ára pedig - egyelőre - jóval magasabb kilométerköltséget jelent, mint a villanyautók használata hálózati elektromos árammal.
Középtávon viszont komoly változások várhatók a hidrogénalapú mobilitásban. Európa-szerte több projekt is fut a hidrogén-töltőállomások számának növelésére, az energetikában pedig a víz bontásával előállított és tartályokba sűrített hidrogén a nap- és szélerőművekből hullámzó teljesítménnyel érkező energia tárolására nyújt kiváló lehetőséget.