A holland fővárosban tavaly nyáron állt szolgálatba Európa egyik legnagyobb hidrogén üzemanyagcellás taxiflottája. A Noot Personenvervoer nevű személyszállítási vállalat 2019 júniusában 1200 darabos taxiflottájába 35 darab Toyota Mirai hidrogén üzemanyagcellás szedánt vásárolt, majd az elmúlt év során még öt kocsival bővítették a gépparkot.
A hidrogénből elektromos áramot fejlesztő üzemanyagcellával hajtott járműparkkal a cég maximálisan igyekszik kihasználni a PR-lehetőséget, ugyanis ezekkel a kocsikkal olyan embereket fuvaroznak, akik idős koruk vagy egészségi állapotuk miatt nem használhatják a tömegközlekedési eszközöket.
Ezt a szolgáltatást a holland parlament által 2014. nyarán elfogadott, majd 2015. január elsejével hatályba lépett, szociális támogatásról szóló törvénnyel (Wet maatschappelijke ondersteuning, WMO) összhangban végzik. Hágában jelenleg mintegy 6800 személy jogosult igénybe venni a WMO mobilitási szolgáltatást. A hidrogénautó-flotta üzembe állítása óta több mint másfél millió kilométert tettek meg a holland fővárosban a zéró károsanyag-kibocsátású Toyoták.
Az akkumulátoros elektromos autókkal szemben a hidrogénautók, így az első generációs Toyota Mirai szedánok is egy 3-4 perces feltöltéssel akár 500 kilométert is meghaladó távolságot tudnak megtenni. A hidrogénautózás infrastruktúrája Európában ugyanakkor nagyjából évtizedes lemaradásban van az elektromos mobilitás töltőhálózatához képest, Hágában csak idén tavasszal nyílt meg az első nyilvános hidrogénkút. A sűrített hidrogén ára pedig - egyelőre - jóval magasabb kilométerköltséget jelent, mint a villanyautók használata hálózati elektromos árammal.
Középtávon viszont komoly változások várhatók a hidrogénalapú mobilitásban. Európa-szerte több projekt is fut a hidrogén-töltőállomások számának növelésére, az energetikában pedig a víz bontásával előállított és tartályokba sűrített hidrogén a nap- és szélerőművekből hullámzó teljesítménnyel érkező energia tárolására nyújt kiváló lehetőséget.
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR