Még a Netflixnél is drágább lesz a fizetős Facebook és Instagram

2023 / 10 / 05 / Pőcze Balázs
Még a Netflixnél is drágább lesz a fizetős Facebook és Instagram
Az Európai Unióban életbe léptek a digitális nagyvállalatok működését szabályozó új törvények, így a közösségi média platformok is kisebb-nagyobb átalakulásokon fognak keresztülmenni. Ennek részeként elkerülhetetlennek tűnik a fizetős Facebook és Instagram megjelenése, de a TikToknál is gondolkodnak az előfizetési díj bevezetésén.

A Gizmodón olvasható cikk szerint az elmúlt hónapban felszínre került pletykák után egyre konkrétabban körvonalazódik, hogy mennyit kell fizetnie azoknak, akik szeretnék célzott hirdetések, pontosabban bármilyen hirdetés nélkül élvezni a facebookozást és az instázást. A The Wall Street Journal birtokába jutott információk szerint mobilon ez nagyjából havi tizennégy dollárba, azaz valamivel több, mint ötezer forintba kerülne. Számítógépen olcsóbban, már tíz dollár körül megkapjuk a reklámmentességet, ugyanis ott a Metának nem kell részesedést fizetnie az Apple-nek vagy a Google-nek. Mindennek a hátterében a lap információi szerint nem csak a digitális piacokat és a digitális szolgáltatásokat szabályozó, friss törvénycsomagok állnak, hanem a blokk adatvédelmét meghatározó GDPR is.

A Meta korábban arra hivatkozott, hogy "legitim érdeke", a szolgáltatásainak kihagyhatatlan része az adatgyűjtés, amelynek segítségével célzott hirdetéseket jeleníthet meg, ám augusztusban az adatkezelésük alapja a "hozzájárulás" lett. Ezzel összefüggésben az EU jelezte a vállalatnak, hogy kérhet egy "megfelelő díjat" a felhasználóitól a targetált reklámok kiváltásáért. A Meta szóvivője ugyan azt nyilatkozta a Gizmodónak, hogy változatlanul hisznek a reklámalapú ingyenes szolgáltatásokban, de vizsgálják, hogy hogyan tudnak megfelelni a változó szabályozási környezetnek. Ennél többet egyelőre nem osztottak meg a terveikkel kapcsolatban.

Mindezzel szinte egy időben az Android Authority-nél egy olyan kódrészletre bukkantak, ami a fizetős, reklámmentes TikTokról árulkodik. "Teszteljük a reklámmentes csomagot a TikTok közösségével. Ha tovább lépsz, elfogadod a (feltételeket) és vállalod, hogy elolvastad a (szabályokat) azzal kapcsolatban, hogy hogyan gyűjtünk, használunk és osztunk meg adatokat. Elfogadod az azonnali reklámmentes előfizetést is. Az ár az ÁFA-t tartalmazza." - így a szöveg az Android alkalmazás kódjában. A cég képviselői megerősítették a híreket, ugyanakkor hozzátették, hogy egy, az USA-n kívüli, angol nyelvű piacon fut a teszt, valamint kiemelték, hogy a tesztelés puszta ténye nem jelenti azt, hogy mindenképpen elindul a szolgáltatás. A TikTok állítólag havi öt dollárt kérne a reklámmentességért.

Attól függetlenül, hogy ezek az értesülések, illetve pletykák igaznak bizonyulnak-e, elkerülhetetlennek látszik, hogy miközben a streaming szolgáltatók a fizetős csomagjaik mellé bevezetik a reklámokat, addig a közösségi oldalak épp az ellenkező utat fogják bejárni a közeljövőben. Lehet, hogy elsősorban a törvényhozói nyomás miatt, de valószínűleg a plusz bevételt sem bánják, különösen ha igazak a hírek, hogy még a recsegő-ropogó Twitter, illetve X is havi 640 000 embert vesz rá, hogy a zsebébe nyúljon.

(Borítókép: Eyestetix Studio/Unsplash)


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Jól hangzott, de nem működött az Amazon kassza nélküli boltja
Jól hangzott, de nem működött az Amazon kassza nélküli boltja
Az Amazon négy év után felhagy a projekttel, amelynek az volt a célja, hogy a vásárlók egyszerűen kisétálhassanak a boltból a megvásárolt árukkal anélkül, hogy azért a kasszánál fizetniük kéne.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.