Még a Netflixnél is drágább lesz a fizetős Facebook és Instagram

2023 / 10 / 05 / Pőcze Balázs
Még a Netflixnél is drágább lesz a fizetős Facebook és Instagram
Az Európai Unióban életbe léptek a digitális nagyvállalatok működését szabályozó új törvények, így a közösségi média platformok is kisebb-nagyobb átalakulásokon fognak keresztülmenni. Ennek részeként elkerülhetetlennek tűnik a fizetős Facebook és Instagram megjelenése, de a TikToknál is gondolkodnak az előfizetési díj bevezetésén.

A Gizmodón olvasható cikk szerint az elmúlt hónapban felszínre került pletykák után egyre konkrétabban körvonalazódik, hogy mennyit kell fizetnie azoknak, akik szeretnék célzott hirdetések, pontosabban bármilyen hirdetés nélkül élvezni a facebookozást és az instázást. A The Wall Street Journal birtokába jutott információk szerint mobilon ez nagyjából havi tizennégy dollárba, azaz valamivel több, mint ötezer forintba kerülne. Számítógépen olcsóbban, már tíz dollár körül megkapjuk a reklámmentességet, ugyanis ott a Metának nem kell részesedést fizetnie az Apple-nek vagy a Google-nek. Mindennek a hátterében a lap információi szerint nem csak a digitális piacokat és a digitális szolgáltatásokat szabályozó, friss törvénycsomagok állnak, hanem a blokk adatvédelmét meghatározó GDPR is.

A Meta korábban arra hivatkozott, hogy "legitim érdeke", a szolgáltatásainak kihagyhatatlan része az adatgyűjtés, amelynek segítségével célzott hirdetéseket jeleníthet meg, ám augusztusban az adatkezelésük alapja a "hozzájárulás" lett. Ezzel összefüggésben az EU jelezte a vállalatnak, hogy kérhet egy "megfelelő díjat" a felhasználóitól a targetált reklámok kiváltásáért. A Meta szóvivője ugyan azt nyilatkozta a Gizmodónak, hogy változatlanul hisznek a reklámalapú ingyenes szolgáltatásokban, de vizsgálják, hogy hogyan tudnak megfelelni a változó szabályozási környezetnek. Ennél többet egyelőre nem osztottak meg a terveikkel kapcsolatban.

Mindezzel szinte egy időben az Android Authority-nél egy olyan kódrészletre bukkantak, ami a fizetős, reklámmentes TikTokról árulkodik. "Teszteljük a reklámmentes csomagot a TikTok közösségével. Ha tovább lépsz, elfogadod a (feltételeket) és vállalod, hogy elolvastad a (szabályokat) azzal kapcsolatban, hogy hogyan gyűjtünk, használunk és osztunk meg adatokat. Elfogadod az azonnali reklámmentes előfizetést is. Az ár az ÁFA-t tartalmazza." - így a szöveg az Android alkalmazás kódjában. A cég képviselői megerősítették a híreket, ugyanakkor hozzátették, hogy egy, az USA-n kívüli, angol nyelvű piacon fut a teszt, valamint kiemelték, hogy a tesztelés puszta ténye nem jelenti azt, hogy mindenképpen elindul a szolgáltatás. A TikTok állítólag havi öt dollárt kérne a reklámmentességért.

Attól függetlenül, hogy ezek az értesülések, illetve pletykák igaznak bizonyulnak-e, elkerülhetetlennek látszik, hogy miközben a streaming szolgáltatók a fizetős csomagjaik mellé bevezetik a reklámokat, addig a közösségi oldalak épp az ellenkező utat fogják bejárni a közeljövőben. Lehet, hogy elsősorban a törvényhozói nyomás miatt, de valószínűleg a plusz bevételt sem bánják, különösen ha igazak a hírek, hogy még a recsegő-ropogó Twitter, illetve X is havi 640 000 embert vesz rá, hogy a zsebébe nyúljon.

(Borítókép: Eyestetix Studio/Unsplash)


Először lőttek ki hajót sínágyúval – és nem az amerikaiak voltak
Először lőttek ki hajót sínágyúval – és nem az amerikaiak voltak
Először lőttek éles célpontra hajóra szerelt sínágyúval, látványos mérföldkőhöz érve az elektromágneses fegyverfejlesztésben.
Hamarosan időkristályokkal fogunk fizetni
Hamarosan időkristályokkal fogunk fizetni
Az első, szabad szemmel is látható időkristályok fényben „pszichedelikus tigriscsíkokként” villannak fel.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.