Még ebben az évtizedben eljön a deepfake hirdetések kora

2022 / 11 / 11 / Felkai Ádám
Még ebben az évtizedben eljön a deepfake hirdetések kora
Ma még jellemzően relatíve ártatlan a deepfake felhasználása, de ez nem marad így sokáig – nagyon gyorsan el fog terjedni ez az eszköz a reklámiparban.

A gépi tanulással és a mesterséges intelligenciával létrehozott, elképesztő minőségű másolatok napjainkban már létező jelenségek. A TikTokon szereplő DeepTomCruise például Tom Cruise megdöbbentő minőségű deepfake másolata – a csatornán egy színész arcát teszi a számítógép hasonlóvá az ismert filmcsillagéhoz.

@deeptomcruiseTime to tame the ?!♬ Cool for the Summer - Sped Up (Nightcore) - Demi Lovato & Speed Radio

Képzeljük el azonban, hogy mire lehet képes ez az eszköz a reklámszakemberek kezében! A New Swinburne Műszaki Egyetem kutatói épp erről írtak tanulmányt – a „Preparing for an Era of Deepfakes and AI-Generated Ads: A Framework for Understanding Responses to Manipulated Advertising” című munka a deepfake jövőjét mutatja be a reklámiparban. Egy olyan jövőt, amire nagyon hamar sor is kerülhet – számol be róla a Techxplore.

Jelenleg a deepfake felhasználása ugyanis inkább a DeepTomCruise-hoz hasonló szórakoztató jelleggel vagy technológia demonstrációként történik. Ezek túlnyomó része esetében egyértelmű az is, hogy nem a valóságot látjuk, csak egy gépek által létrehozott, nagyon meggyőző hamisítványt. Viszont, mint látható, a technológia már most alkalmas arra, hogy összemossa a szemünk előtt a hamisítványt a valósággal. A kutatók egyik legfontosabb következtetése épp az, hogy az ilyen szintű deepfake alkalmazása talán nem is éri majd meg a reklámcégeknek.

A deepfake egy felhasználási területe lehet, hogy a reklámban a modell helyett konkrétan mi magunk fogunk szerepelni (a Különvélemény című egyébként az igazi Tom Cruise főszereplésével készült filmben valami hasonló eljárás már szerepelt). Mint a kutatók elmondják:

„Rengeteg olyan kutatás létezik, amelyek nagyobb pozitív hatást mutatnak, ha a fogyasztók hozzájuk hasonló embereket látnak a hirdetésekben. A márkák személyre szabhatják a hirdetéseket úgy, hogy a pontos etnikai hovatartozásunknak, magasságunknak megfelelő deepfake modellt jelenítenek meg, akik olyan ruhát viselnek, amely hasonló ahhoz, amit korábban vásároltunk, vagy amilyen megtetszett az interneten.”

Mindezzel a legkomolyabb probléma nem is a deepfake maga, amely akár valóban több értékesítéssel is járhat – sokkal inkább, hogy az említett modell megalkotáshoz mennyire kell megfigyelni a vásárlót. Ezt a „megfigyelést” ugyanis nem lenne szabad túlzásba vinni.

Akad azonban egy másik szempont is, amit figyelembe kellene venni – habár elsőre jó ötletnek tűnik a teljesen valóságos deepfake alkalmazása, a kutatások szerint azonban a vásárlók jobban kedvelik azokat a modelleket, amelyeken egyértelműen látszik, hogy hamisítványok. Magyarán ha egy cég ilyen nem teljesen valóságosnak látszó virtuális modellt hoz létre, az inkább nyerheti el a vásárlók tetszését, mint a zavarba ejtően valóságosak. Akárhogy is, a kutatók szerint a deepfake hirdetések kora egy évtizeden belül a mainstream média része lesz.

(Kép: Pixabay/Tumisu)


Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
A legtöbb ember valószínűleg nem is tud róla, de a sávszélességnek, amiért komoly pénzeket fizetnek az internetszolgáltatójuknak, csupán egy részét használják ki. Most mutatunk egy olyan megoldást, amivel ez a probléma egyszer s mindenkorra megoldható.
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Szülő–gyermek kapcsolatra alapuló közös programokkal – például golf- és vitorlásversenyekkel – igyekszik előmozdítani a generációváltás kérdését a Raiffeisen Bank. Az intézmény az egyre szélesebb körű banki és befektetési megoldások mellett olyan eseményeket is szervez, amelyeken a fiatalabbak és az idősebbek egyaránt jól érzik magukat, érdeklődésük összeér. A jelenünkben „turbósodó” generációváltás tematikájáról kérdeztük Bálint Attilát, a Raiffeisen Bank privátbanki üzletágának a vezetőjét.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.