Mégsem lesznek reklámok a WhatsAppben?

2020 / 01 / 21 / Pőcze Balázs
Mégsem lesznek reklámok a WhatsAppben?
A Facebook, amikor hat éve megvásárolta a WhatsAppet, 22 milliárd dollárt fizetett az üzenetküldő platformért. Akkor félmillárd felhasználója volt az alkalmazásnak, ami mára másfélmilliárdra nőtt - közvetlenül pénzt keresni mégsem tud vele a tulajdonos, és úgy tűnik, egyelőre nem is fog.

A Wall Street Journal szerint  a Facebook rövid távon lemondott arról, hogy hirdetésekkel keressen pénzt a WhatsAppel. Pedig tavaly májusban elég részletesen beszéltek arról, hogy milyen, a hirdetőknek biztosan vonzó megoldásokkal egészítenék ki a programot: amellett, hogy a WhatsApp for Business lehetőséget biztosít majd kereskedőknek, hogy a termékeiket részletesen bemutató üzeneteket küldjenek, a Status nevű Instagram stories-jellegű megoldásukba hagyományos hirdetéseket terveztek. Ez érthető, hiszen az anyavállalat, a Facebook a bevételének 98.5%-át hirdetésekből szerzi, a maradék másfél százalékot valószínűleg a szeszélyes kaliforniai szél sodorja be az ajtón. A szintén hozzájuk tartozó Instagram tavaly bizonyos piacokon elkezdett kísérletezni azzal, hogy közvetlenül az appon belül tudjunk vásárolni. Ez a hirdetésekkel ellentétben konverziós árbevételhez is juttathatja a céget - ha veszek egy szál gyufát, ami megtetszett egy fotón, keresnek egy fillért, ha egy limited edition dizájner bumszlicipőt fizetek ki, miután a képre böktem, akkor kicsit többet. 

A jellemző bevételi forma, amihez valóban értenek, még sokáig a remekül célzott hirdetés lesz. Ahogy a Cambridge Analytica botrány idejében kiderült, jobban ismerik a felhasználóikat, mint azok önmagukat, ez pedig nagy érték a hirdetőknek. De míg a Facebookon megszoktuk, hogy minden második hír és esküvő / válás / kisbaba közt folyamatosan kapjuk a reklámokat, és az Instától szintén nem idegen, hogy Quelle katalógusként lapozgassuk, 

 

a WhatsApp megnyitásakor egészen más van a fejünkben. 

Még a szomszédban, Mountain View-ban, a Google-nél is óvatosak ezzel: a Gmail sem céloz hirdetéseket a leveleink tartalma alapján. Egy pillanat alatt megölné a hangulatot, amikor egy heves, ostorokkal és bilincsekkel megtűzdelt párbeszéd közben egy szexuális segédeszköz bolt villogó bannerével találkoznánk. Ráadásul az üzenetalapú célzás a teljes Facebook csoport által kitűzött end-to-end titkosítással is szembe menne: ha nem látja az üzeneteket senki, csak a címzett és a feladó, akkor a hirdetők sem tudnak azok alapján beszállni a párbeszédbe. Maradnának az időpont, a fizikai hely, a készülék, és hasonlók, mint célzási alapok, ami a mai hirdetőknek kevés. A másik lehetőség a Facebook profilok és a WhatsApp profilok összevonása, hogy a Facebook által rólunk tudottak, vagyis az égegyadta világon minden alapján kapjuk a hirdetéseket az üzenetküldő appban is. Ez elsőre talán még nekik is ijesztő volna.

A WhatsApp egyelőre az üzleteknek szánt szolgáltatásokból remél bevételeket, vagyis egyre szofisztikáltabb eszközökkel segít majd abban, hogy az appon keresztül rendeljünk pizzát, vagy diktáljuk be a villanyóra állását. Hogy később mégis lesznek-e hirdetések, azt meglátjuk, egy dolog tűnik csak kizártnak, a cég eddigi stratégiáját figyelembe véve, az pedig az, hogy pénzt kérjenek a WhatsApp használatáért. Pedig egy színtiszta, biztonságos üzenetküldő appért havi 1-2 eurót simán elkérhetnének - korábban a WhatsApp évente kért ennyit a felhasználóktól. Talán egyszer újra eljutunk oda, hogy a milliárdnyi felhasználó lásson annyi értéket benne, mint egy korsó sörben.

(Fotó: Pixabay)


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Előfordult a valóságban, hogy egy utas vette át egy utasszállító repülőgép irányítását?
Előfordult a valóságban, hogy egy utas vette át egy utasszállító repülőgép irányítását?
Katasztrófafilmek visszatérő motívuma, hogy a pilóták elájulnak/meghalnak, így egy utasnak kell átvennie a gép irányítását, aki aztán a földi irányítás utasításai alapján biztonságosan landol a reptéren. Na de történt-e ehhez hasonló dolog a valóságban?
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.