Amint az énbudapestem írja, idén elindul a „városlakókkal közös gondolkodás, átfogó tervezési folyamat” a Nagykörút jövőjét illetően. Miről szól ez a jövő? Nem, pontosabban nem elsősorban a kerékpársávokról, bár kétségtelenül az ezek kapcsán elindult, élénk párbeszéd indította be a tervezési folyamatokat. A Nagykörút újratervézésenek fókuszában azonban nem csak a közlekedési problémák állnak, hanem a készülő koncepció része Budapest egészségesebbé és biztonságosabbá válásának – legalábbis ez olvasható az említett oldalon. Az oldalt egyébként a Budapesti Városarculati Nonprofit Kft. (BVA) működteti: a 2015 júliusában létrehozott cég Budapest imázsával foglalkozik a Budapest Főváros Önkormányzata megbízásából.
Ami konkrétan a Nagykörutat illeti: a cél ennek a megkopott presztízsű útvonalnak az újragondolása, a régi vonzerő helyreállítása. Összességében egy olyan helyszín kialakítása a cél, amelyen nem csak áthalad az ember, hanem alkalmas a városi életre – a közlekedés mellett tehát lehet itt lakni, vásárolgatni, sétálgatni. A gyakorlatban ez a közterületek újraosztását, minőségi és gyalogosbarát átalakítását, és a zöldfelületek „megújítását” jelenti. A most induló terv a teljes Nagykörútra készül, amit ugyan kerületenként szakaszokra lehet osztani, de az egységes kép is fontos. A végső cél az „utca szintjén a teljes keresztmetszet faltól-falig való újragondolása”.
A tervezési folyamatnak három fontosabb mérföldköve van: a folyamat most ősszel indul tehát, és remélhetőleg 2021 tavaszára megszületik a koncepció. Az első lépés lényegében az állapotfelmérés, a második a célok kijelölése, a harmadik pedig a konkrét „intézkedések, projektjavaslatok, ösztönzők” kidolgozása. Magát a koncepciót a Fővárosi Önkormányzat szakcégeiből álló tervezőcsapat készíti majd el. Az önkormányzat célja ugyanakkor, hogy a koncepció a civil szervezetek és lakosság bevonásával történjen. Ennek része tehát az október 27-én elindult online kérdőív, amit november 11-ig lehet kitölteni. Itt pedig meg lehet tekinteni, miként áll a felmérés jelenleg, a válaszadók eddig milyen prioritásokat jelöltek ki a megújulás szempontjából.
(Címlapkép: Wikimedia Commons/Rovibroni (Barna Rovács))

Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR