 
                                            Közel egy évvel ezelőtt került sor a NASA úttörő missziójára, a Double Asteroid Redirection Test (DART) elnevezésű tesztre, amellyel sikeresen megváltoztatták a Dimorphos aszteroida pályáját, amely a nagyobb Didymos aszteroida körül kering. A teszt kezdetben 32 perccel csökkentette a Dimorphos pályáját, ami jelentős sikernek számított a küldetés célja szempontjából.
Jonathan Swiftnek, a kaliforniai Thacher Iskola tanárának és csillagász-diákcsoportjának legutóbbi megfigyelései alapján azonban a Dimorphos ahelyett, hogy visszatért volna eredeti keringési sebességéhez, továbbra is lassul, és pályája mostanra 34 perccel csökkent. Erre a váratlanra fejleményre a kutatók elkezdték keresni a magyarázatot.
Ahogy azt a NASA néhány héttel az ütközést követően bejelentette: az aszteroida keringését körülbelül fél órával, 11 óra 55 percről 11 óra 23 percre csökkentette. Tekintettel arra, hogy az űrügynökség “sikeresnek tekinthető minimum keringési periódusváltásként” 73 másodpercet jelölt ki, ez azt jelentette, hogy a DART-teszt átütő sikert aratott.
Az eredeti elképzelések szerint viszont a Dimorphosnak vissza kellett volna térnie az eredeti sebességéhez, ám mint azt Jonathan Swiftnek, a kaliforniai Thacher Iskola tanárának és csillagász-diákcsoportjának legutóbbi megfigyelései alátámasztották, a Dimorphos, amely a Holdhoz hasonlóan kering a nagyobb Didymos aszteroida körül, a DART-tal történő ütközést követően is lassul, és a pályája mostanra 34 perccel változott meg. Ez a 34 perc pedig jelentős eltérés a várttól – számol be róla a New Scientist nyomán a Futurism.
Mint azt Swift elmondta:
“A kapott szám valamivel nagyobb volt, 34 perces változás. Ez pedig már kényelmetlenül következetlen (az eredeti várakozásokhoz képest).”
Bár a NASA a DART utáni eredeti vizsgálatai során közölte, hogy a pályalassulás hibahatára plusz-mínusz két perc volt, a pálya változása mégis megdöbbentő eredmény. Egyes elméletek ezt például azzal magyarázzák, hogy a becsapódás talán valahogy kimozdította a Dimorphost a Didymos árapály-ereje alól – de jelenleg nincs megnyugtató válasz.
A NASA egyébként hamarosan közzétesz egy beszámolót a DART legfrissebb eredményeiről.
(Kép: NASA)
 
         Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR