 
                                            Az Ars Technicán olvasható hír szerint az eseményen háromszázan vettek részt, és valamivel kevesebb, mint háromnegyed órán át tartott. A szoftver által kitalált tematika érintette a múlt hátrahagyását, a halálfélelmen való felülkerekedést és a hit megtartását is, de még a mottót is az MI találta ki: "Itt az ideje".
Az ötlet egy harminc éves bécsi teológus, Jonas Simmerlein fejéből pattant ki, aki azt mondta, hogy "az istentisztelet kilencvennyolc százaléka a rendszertől jött".
"Fogtam a mesterséges intelligenciát, és azt mondtam: >>Egy egyházi kongresszuson vagyunk, te vagy a lelkipásztor - hogy nézne ki az istentisztelet?<<" - idézte fel Simmerlein. Ahogyan a cikk is kiemeli, a maradék két százalék, vagyis a megfelelő parancsok megfogalmazása kulcskérdés a generatív mesterséges intelligenciák használatakor. Az ötletgazdának ennek megfelelően ki kellett kötnie például, hogy zsoltárok, imák és áldás is kapjon helyet a liturgiában. A szövegek nem feliratokként, hanem avatárok, azaz számítógép-generálta karakterek szájából keltek életre, és ez rá is világított az esemény tökéletlenségére, kísérleti jellegére, hiszen akadt hívő, aki szerint a gyorsan elmondott, monoton beszédnek "nem volt szíve és lelke". Helyenként a közösség fel is nevetett a szenvtelen előadásmódon, igaz egy fiatal lutheránus pásztor kifejezetten pozitívan csalódott abban, amit látott.
Ugyanakkor Simmerleinnek nem célja, hogy MI-kkel helyettesítse a lelkipásztorokat. A teológus szerint azért lehetnek hasznosak az ilyen rendszerek, hogy ötletekkel, vagy épp a szövegírási folyamat felgyorsításával segítsenek, és így több idő maradjon beszélgetni, útmutatást adni a gyülekezet tagjainak. A generatív, azaz képet, szöveget, esetenként videót előállító rendszerek erőssége pontosan az, hogy kiszámítható, a korábbi "tanulmányaikból" jól levezethető anyagokat állítanak elő. Mivel az egyházak javánál a szertartásoknak kötött menete van, és a témák java is vissza-visszatér, nem kizárt, hogy kifejezetten jól járnának a mesterséges intelligenciák esetenkénti felhasználásával, bár az MI-alapú gyóntatással remélhetőleg várnak még egy keveset.
(Borítókép: Daniel Vogl/picture alliance via Getty Images)
 
         Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR