A szakember, aki a világ legnagyobb gazdaságának első számú felügyelője, meglehetősen borúlátó az elmúlt évek egyik legjelentősebb technológiájával kapcsolatban. A Financial Times-nak adott interjújában kifejtette, hogy ha az összes nagy pénzügyi szervezet ugyanazokat az MI-modelleket használja, akkor a piacon bekövetkező váratlan események veszélyes láncreakciót indíthatnak be - számolt be a Gizmodo. Gensler szerint jelenleg nincs elég nagy választék a modellekből, így túl nagy a kockázata annak, hogy minden szereplő ugyanúgy fog reagálni ugyanarra az eseményre.
"A jövőben számítok egy pénzügyi válságra, amely után az elemzők ráébrednek, hogy »Aha! Egy adataggregátorra vagy egy modellre támaszkodtunk«. Lehet, hogy ez a jelzálogpiacon történik majd, lehet, hogy valamely más szektorban az értékpapír-piacon" - nyilatkozta a tőzsdefelügyelet vezetője, aki minderre már a következő évtizedben számít. A cikk szerint ráadásul valóban ebbe az irányba tartunk, hiszen egyre több pénzügyi vállalat látja el a kollegáit és az ügyfeleit MI-alapú programokkal, sőt, teljes cégek erre a technológiára alapozzák az üzleti modelljüket.
Mindeközben, ahogyan Gensler rávilágít, az általa vezetett szervezet úgy kell, hogy garantálja a pénzügyi szektor stabilitását, hogy közben egyes intézményeket, bankokat, befektetési alapokat kell kordában tartania. Ezzel szemben szerinte az MI-eszközök alkalmazását csak összkormányzati szinten lehetne szabályozni, hiszen a technológiai nagyvállalatok működése kívül esik az ő területén. Ha figyelembe vesszük, hogy az amerikai szövetségi törvényhozás milyen tempóban halad az adatvédelmi, a közösségi médiát érintő vagy akár a monopóliumokat kezelő kérdésekben, akkor nehéz megjósolni, hogy egy ennyire összetett problémát mennyi idő alatt oldanának meg. És a pénzügyi világban ami Amerika problémája, az gyakran az egész világé is egyszerre.
(Borítókép: Kevin Dietsch/Getty Images)
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR