Nemsokára érkeznek a légitaxik, ilyen megállóhelyeken szállhatnak majd le

2023 / 11 / 13 / Bobák Zsófia
Nemsokára érkeznek a légitaxik, ilyen megállóhelyeken szállhatnak majd le
Mielőtt elindulnak az eVTOL-os légitaxi szolgáltatások, ki kell építeni a működésükhöz szükséges infrastruktúrát. A Skyportz legújabb elképzelése szerint a nagy központok mellett kisebb, vagy éppen személyes megállóhelyeken is landolhatnak majd a gépek.

Az eVTOL-ok (elektromos, egy helyből való fel-, és leszállásra alkalmas légi járművek) többféle céllal lesznek használhatóak a nem is annyira távoli jövőben: bizonyos cégek légitaxi szolgálatások kivitelezésére alkalmazzák majd őket, míg más gyártók egyszemélyes verziókat fejlesztenek, amivel lényegében az autóval való mindennapos közlekedést válthatják le a leendő tulajdonosok. Az első légitaxik indítását a jövő évi párizsi olimpián tervezik megvalósítani, de ahhoz, hogy szélesebb körben is használható és működőképes szolgáltatást vezessenek be és tartsanak fenn a cégek, először a megfelelő infrastruktúrát is ki kell építeniük, ami biztosítja az utasok számára a ki-, és beszállás lehetőségét.

A vállalatok különbözőképpen képzelik el ennek az infrastruktúrának a kivitelezését: első körben sokan a már meglevő repülőtereken és helikopter leszállóhelyeken alakítanák ki a megállóhelyeket, míg mások a kifejezetten a légitaxik, eVTOL-ok számára fenntartott vertiportok építésében látják a jövőt. Moduláris és egyelőre csak átmeneti jelleggel kialakított vertiportot már építettek is 2022-ben Coventry-ben, de az Air One légikikötőjét csak demonstrációs céllal készítették el, hogy a nagyközönség is betekintést nyerhessen a leendő "légitaxi repülőterek" működésébe.

Az ausztrál Skyportz is mutatott már be nagyszabású koncepciókat a vertiportokról, amelyek központként szolgálhatnak az eVTOL-ok számára, most pedig egy sokkal kisebb méretű, személyes leszállóhelyet prezentáltak, ami olyan területeken alkalmazható, ahol nagyobb központok számára nincs elegendő hely. A Vertistop nem a legkisebb megállóhely, de elég apró ahhoz, hogy zsúfolt városi környezetben is könnyen lehessen neki helyet találni: az elhelyezése 30*30 méteres területet igényel, vagyis épületek tetején és parkolókban is installálható. A Vertistopot a Skyportz közösségi használatra szánja, de akár személyes vetiportként is lehet használni egy nagyobb birtokon: a lényege az egyszerűen integrálható jelleg, aminek köszönhetően nem kell nagyobb átalakításokat végezni vagy hosszas munkával teljesen új teret kialakítani a légi járművek számára.

A Dubai Airshow-n bemutatott vertiport egyelőre csak koncepció, de a Skyportz nagy erőkkel dolgozik azon, hogy a légitaxi infrastruktúra minél előbb létrejöjjön, ami elmondásuk szerint forradalmasítja majd a személy-, és teherszállítás módját.

(Autoevolution Fotó: Skyportz)


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Az autós GPS-ek őse magnószalagokon tárolta a térképeket és iránytűre hagyatkozott műholdak helyett
Az autós GPS-ek őse magnószalagokon tárolta a térképeket és iránytűre hagyatkozott műholdak helyett
Az Etakot a nyolcvanas évek közepén dobták piacra, mai szemmel nézve horrorisztikus összegért.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.