A kilenc mérföldes pálya a Kalifornia állambeli Redlands, és San Bernardino Metrolink állomását köti majd össze egy korábbi Santa Fe teherpálya-szakaszon. A hidrogénüzemű FLIRT H2 jármű 108 utas számára rendelkezik majd ülőhellyel, maximális sebessége pedig 130 kilométer per óra lehet. A vonat kényelmes mennyiségű helyet kínálni az álló utasok számára is.
A megállapodás részeként a Stadler kifejleszti az első hidrogénüzemű vonatot. A jármű 2 vagonból áll majd, köztük egy energiatároló egységgel. Az energiatároló egységben lesznek a hidrogéntartályok és az üzemanyagcellák is. Az SBCTA aláírt egy, a jövőben további négy jármű beszerzésére vonatkozó opciós szándékot is.
Darcy McNaboe, az SBCTA elnöke azt nyilatkozta: "Az olyan innovatív megoldások, mint például az első ilyen jellegű személyvonat megvalósítása, kiváló példa arra, hogy miként mutatjuk be elkötelezettségünket a következő generáció iránt San Bernardino megyében. A hidrogén alapú FLIRT segít a mai ingázási igények kielégítésében, miközben megőrzi környezetünket egy jobb holnap érdekében."
Martin Ritter, a Stadler amerikai vezérigazgatója szintén kommentálta a megállapodást: "A Stadler elkötelezett amellett, hogy a közlekedési ipar számára zöld technológiát tervezzen és építsen. Örülünk, hogy az SBCTA osztja lelkesedésünket e cél iránt. Nagy megtiszteltetés, hogy az első hidrogénüzemű vonatot eljuttathatjuk az Egyesült Államokba."
A Stadler és az SBCTA közötti kapcsolat még 2017-ben kezdődött. A mosatni megállapodás nagy előrelépés az Egyesült Államok számára, mivel egy kicsit lemaradtak a vasúti ingázók kiszolgálásában, a világ más részeivel összehasonlítva. Az új járat tisztább módot kínál az embereknek az utazáshoz és a kibocsátások csökkentéséhez.
(Forrás: IntelligentLiving Képek: Stadler)