Nulla-huszonnégyben járja Helsinki utcáit az önvezető utcaseprő robot

2021 / 05 / 06 / Perei Dóra
Nulla-huszonnégyben járja Helsinki utcáit az önvezető utcaseprő robot
A finn Trombia Technologies tavaly év végén tárta a nagyközönség elé önvezető elektromos utcaseprőjét, a Trombia Free-t.

A The Robot Report akkor arról írt, hogy a robot egy egyéves kereskedelmi kísérleti projekt része lesz 2021 januárjától, méghozzá az 5G segítségével, hiszen a gyors adatforgalom elengedhetetlen feltétele a seprőgép munkájának. A program sikeressége esetén az eszköz megfelelő alternatívát nyújthat a jelenlegi technológiák helyett, na és természetesen a környezeti terhelést is jelentősen csökkentené. De nézzük, hogyan is néz ki az autonóm robot egy munkanapja.

A Trombia Free mostanáig többek között a Helsinki Baana kerékpárút mentén tette a dolgát, valamint éjszakai utca tisztítást is végzett a város más részein. A Trombia Free első ránézésre leginkább egy robotporszívóra hasonlít, hossza körülbelül három és fél méter, szélessége pedig 2,3 méter, ami egy kétméteres seprűfej hozzáadásával három méterre bővíthető. A robot feladata egyszerű: lassan halad Helsinki utcáin, miközben serényen takarít. A jármű a LiDAR és a gépi látási technológiát használja a városi utcák és utak megtisztításában, ez egyrészt segít elkerülnie az akadályokat, másrészt lehetővé teszi számára, hogy időjárási körülményektől függetlenül, éjjel-nappal dolgozhasson. Az elektromos utcaseprő maximum sebessége mindössze tíz kilométer/óra, a seprést és a poreltávolítást pedig átlagosan két-hat kilométer/órás sebességgel végzi.

A rendszeres városi utcatisztítási műveleteknél a Trombia Free akkumulátora töltésenként nyolc-tizenhét óra közötti teljesítményt tesz lehetővé, folyamatos, nagy teljesítményű söprögetésnél pedig négy-nyolc órát. Mindezt 45,6 vagy 91,2 kWh lítium-ion akkumulátorokkal. A vállalat 2022-től tervezi az eszköz értékesítését, addig azonban még további tíz kísérleti robotot munkába állítana.

Antti Nikkanen, a Trombia Technologies vezérigazgatójának közleményéről tavaly októberben írt a North American Sweeper Magazin: szerinte a jelenlegi járműtechnika az 1950-es években kitalált  - de mára elavult - szívóteljesítményen alapszik, ami egyáltalán nem passzol a 2020-as évek zöld és fenntartható korszakába. Hozzátette: technológiájukkal drámai módon csökkenthető az energiaigény. A Trombia Technologies 2013-ban fejlesztette ki seprési technológiáját, és 2017 óta vannak jelen a piacon. A seprőgép tartozékokat jelenleg hét országban értékesítik, köztük Észak-Amerikában, valamint Észak- és Közép-Európában.

(Fotó: NewAtlas, DesignBoom)


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
A mesterséges intelligencia által tervezett űrhajó egyelőre nem működőképes - de ezen lehet változtatni
A mesterséges intelligencia által tervezett űrhajó egyelőre nem működőképes - de ezen lehet változtatni
Egyedül nem megy: a mérnököknek és a mesterséges intelligenciának szüksége van egymás segítségére az olyan bonyolult munkák során, mint például egy űrhajó megépítése. A 'Tud-e az AI űrhajót tervezni' kérdésre Dr. Csilling Ákos, a magyarországi Bosch csoport tudományos munkatársa kereste és mutatta be a választ a Simonyi Konferencián tartott előadásában.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.