2021 októberében jelentette be hivatalosan a Ducati, hogy 2023-tól a MotoGP elektromos szériájában, a 2019-ben útjára indult FIM Enel MotoE World Cup versenysorozatban használt elektromos motorok beszállítója lesz. A motorgyártó alig két hónappal később már be is mutatott egy működő prototípust, azonban a Marco Simoncelliről elnevezett misanói pályán történt teszteléskor a motort visszafojtották a teljesítménye 70%-ára. Akkor a V21L kódnevű prototípust Michele Pirro profi motorversenyző vitte pályára, aki már 2013 óta a Ducati tesztpilótája. A motoros szerint a V21L már most nagyon jó a súlyelosztással rendelkezik, továbbá gyorsulásának a kezdeti szakaszában hasonlóan viselkedik egy MotoGP kerékpárhoz, illetve ez utóbbira ergonómiájában is hasonlít. Ezt követően idén áprilisig kellett várni, hogy az első mozgóképek is megjelenjenek a V21L típusjelű motorról.
Mint azt nemrég az Electrek is kiszúrta, a Ducati egy sajtóközleményben tette közzé, hogy V21L elektromos motorja 110kW (azaz nagyjából 147 lóerős) teljesítménnyel rendelkezik, és 140Nm nyomaték leadására képes, a tesztek során pedig a gyártó elmondása alapján elérte a 275 km/h sebességet is. A motor energiaellátásáról egy 18kWh-s akkumulátor gondoskodik.
A V21L teljes súlya 225 kg, ami ugyan nem kevés, ellenben még így is könnyebb az eddig használt Energica Ego Corsa motoroknál, melyek 282 kg-ot nyomnak. A V21L súlyából az akkumulátor 110, az elektromos motor 21, az inverter pedig 5 kilogrammot tesz ki. Az akkumulátor és a motor is kétkörös folyadékhűtésű rendszerrel rendelkezik, mely segíti a motort hosszabb ideig magas teljesítményen működni anélkül, hogy vissza kellene venni a gázból a felmelegedés miatt.
A MotoE World Cup versenysorozat futamain a kezdetektől egészen idáig a szintén olasz Energica Ego Corsa motorját használták, melyek verseny közben nem egyszer elérték a 240km/h sebességet is. Most a Ducati lerántotta a leplet a versenyekre szánt elektromos motorjáról, a V21L-ről, melyből a cég a 2023-as MotoE Word Cup futamaira minimum 18 legyártott darabot ígér, továbbá azt is megerősítette, hogy később tömeggyártásba fogják adni, és megvásárolható lesz a motor lakossági felhasználásra szánt verziója is.
(Fotó: Ducati)