Nyilvánosságra hozta a Ducati az első elektromos versenymotorjának hivatalos adatait

2022 / 07 / 04 / Palotai Nándor
Nyilvánosságra hozta a Ducati az első elektromos versenymotorjának hivatalos adatait
Eddig csak annyit lehetett tudni a motorról, hogy a MotoGP elektromos verziójában kapna szerepet, azt azonban nem, hogy pontosan milyen teljesítményre lehet számítani tőle.

2021 októberében jelentette be hivatalosan a Ducati, hogy 2023-tól a MotoGP elektromos szériájában, a 2019-ben útjára indult FIM Enel MotoE World Cup versenysorozatban használt elektromos motorok beszállítója lesz. A motorgyártó alig két hónappal később már be is mutatott egy működő prototípust, azonban a Marco Simoncelliről elnevezett misanói pályán történt teszteléskor a motort visszafojtották a teljesítménye 70%-ára. Akkor a V21L kódnevű prototípust Michele Pirro profi motorversenyző vitte pályára, aki már 2013 óta a Ducati tesztpilótája. A motoros szerint a V21L már most nagyon jó a súlyelosztással rendelkezik, továbbá gyorsulásának a kezdeti szakaszában hasonlóan viselkedik egy MotoGP kerékpárhoz, illetve ez utóbbira ergonómiájában is hasonlít. Ezt követően idén áprilisig kellett várni, hogy az első mozgóképek is megjelenjenek a V21L típusjelű motorról.

Mint azt nemrég az Electrek is kiszúrta, a Ducati egy sajtóközleményben tette közzé, hogy V21L elektromos motorja 110kW (azaz nagyjából 147 lóerős) teljesítménnyel rendelkezik, és 140Nm nyomaték leadására képes, a tesztek során pedig a gyártó elmondása alapján elérte a 275 km/h sebességet is. A motor energiaellátásáról egy 18kWh-s akkumulátor gondoskodik.

A V21L teljes súlya 225 kg, ami ugyan nem kevés, ellenben még így is könnyebb az eddig használt Energica Ego Corsa motoroknál, melyek 282 kg-ot nyomnak. A V21L súlyából az akkumulátor 110, az elektromos motor 21, az inverter pedig 5 kilogrammot tesz ki. Az akkumulátor és a motor is kétkörös folyadékhűtésű rendszerrel rendelkezik, mely segíti a motort hosszabb ideig magas teljesítményen működni anélkül, hogy vissza kellene venni a gázból a felmelegedés miatt.

A MotoE World Cup versenysorozat futamain a kezdetektől egészen idáig a szintén olasz Energica Ego Corsa motorját használták, melyek verseny közben nem egyszer elérték a 240km/h sebességet is. Most a Ducati lerántotta a leplet a versenyekre szánt elektromos motorjáról, a V21L-ről, melyből a cég a 2023-as MotoE Word Cup futamaira minimum 18 legyártott darabot ígér, továbbá azt is megerősítette, hogy később tömeggyártásba fogják adni, és megvásárolható lesz a motor lakossági felhasználásra szánt verziója is.

(Fotó: Ducati)

Az önvezető motorok fejlesztése is alakul, nem csak az önvezető autóké A hatvanas évek easyrideres ellenkultúrája számára a végtelen szabadságot testesítette meg a motoros cruisolás a végtelen utakon, de vannak olyanok is, akik kevésbé romantikus módon a városi dugókon próbálnak meg átvergődni nap mint nap munkába menet a vasparipa hátán. Alapvetően mindenkinek, de ez utóbbi csoportnak különösen hasznosak lehetnek a motorkerékpárok automatizálását célzó erőfeszítések. De vajon mi értelme egy teljesen önvezető motornak?


Szextechnológiai innovációk, amiket már ma ki lehet próbálni
Szextechnológiai innovációk, amiket már ma ki lehet próbálni
A virtuális valóság ebben az iparágban például már nem is annyira virtuális.
Ez a kis droid lehet a kiszállítás jövője
Ez a kis droid lehet a kiszállítás jövője
A Zip és a Droid együtt végzik a munkát, hogy mindenkihez időben eljusson a megrendelt áru.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.