Nyilvánosságra hozta a Ducati az első elektromos versenymotorjának hivatalos adatait

2022 / 07 / 04 / Palotai Nándor
Nyilvánosságra hozta a Ducati az első elektromos versenymotorjának hivatalos adatait
Eddig csak annyit lehetett tudni a motorról, hogy a MotoGP elektromos verziójában kapna szerepet, azt azonban nem, hogy pontosan milyen teljesítményre lehet számítani tőle.

2021 októberében jelentette be hivatalosan a Ducati, hogy 2023-tól a MotoGP elektromos szériájában, a 2019-ben útjára indult FIM Enel MotoE World Cup versenysorozatban használt elektromos motorok beszállítója lesz. A motorgyártó alig két hónappal később már be is mutatott egy működő prototípust, azonban a Marco Simoncelliről elnevezett misanói pályán történt teszteléskor a motort visszafojtották a teljesítménye 70%-ára. Akkor a V21L kódnevű prototípust Michele Pirro profi motorversenyző vitte pályára, aki már 2013 óta a Ducati tesztpilótája. A motoros szerint a V21L már most nagyon jó a súlyelosztással rendelkezik, továbbá gyorsulásának a kezdeti szakaszában hasonlóan viselkedik egy MotoGP kerékpárhoz, illetve ez utóbbira ergonómiájában is hasonlít. Ezt követően idén áprilisig kellett várni, hogy az első mozgóképek is megjelenjenek a V21L típusjelű motorról.

Mint azt nemrég az Electrek is kiszúrta, a Ducati egy sajtóközleményben tette közzé, hogy V21L elektromos motorja 110kW (azaz nagyjából 147 lóerős) teljesítménnyel rendelkezik, és 140Nm nyomaték leadására képes, a tesztek során pedig a gyártó elmondása alapján elérte a 275 km/h sebességet is. A motor energiaellátásáról egy 18kWh-s akkumulátor gondoskodik.

A V21L teljes súlya 225 kg, ami ugyan nem kevés, ellenben még így is könnyebb az eddig használt Energica Ego Corsa motoroknál, melyek 282 kg-ot nyomnak. A V21L súlyából az akkumulátor 110, az elektromos motor 21, az inverter pedig 5 kilogrammot tesz ki. Az akkumulátor és a motor is kétkörös folyadékhűtésű rendszerrel rendelkezik, mely segíti a motort hosszabb ideig magas teljesítményen működni anélkül, hogy vissza kellene venni a gázból a felmelegedés miatt.

A MotoE World Cup versenysorozat futamain a kezdetektől egészen idáig a szintén olasz Energica Ego Corsa motorját használták, melyek verseny közben nem egyszer elérték a 240km/h sebességet is. Most a Ducati lerántotta a leplet a versenyekre szánt elektromos motorjáról, a V21L-ről, melyből a cég a 2023-as MotoE Word Cup futamaira minimum 18 legyártott darabot ígér, továbbá azt is megerősítette, hogy később tömeggyártásba fogják adni, és megvásárolható lesz a motor lakossági felhasználásra szánt verziója is.

(Fotó: Ducati)

Az önvezető motorok fejlesztése is alakul, nem csak az önvezető autóké A hatvanas évek easyrideres ellenkultúrája számára a végtelen szabadságot testesítette meg a motoros cruisolás a végtelen utakon, de vannak olyanok is, akik kevésbé romantikus módon a városi dugókon próbálnak meg átvergődni nap mint nap munkába menet a vasparipa hátán. Alapvetően mindenkinek, de ez utóbbi csoportnak különösen hasznosak lehetnek a motorkerékpárok automatizálását célzó erőfeszítések. De vajon mi értelme egy teljesen önvezető motornak?


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.